Royal Golf nybegynnersett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Fossi
Forumvant
Forumvant
Posts: 59
Joined: 11 Sep 2013, 17:06
Hjemmeklubb: Byneset Golfklubb
Location: Trondheim

Royal Golf nybegynnersett

Post by Fossi »

Jeg kikker på et nybegynnersett til samboeren. Hun har nettopp tatt kurs og vil starte med golf. Jeg vet ikke hvor sterkt ønske om å spille er, så derfor tenker jeg at en billigsett er mer en godt nok. Hvis hun bli hekta så får vi oppgradere. Jeg har kikket på flere butikker og de fleste settene ser ut til å være ganske like. Svært mange er rosa og hvite, noe som ikke faller i smak. I tillegg har baggene bare en bærestropp. Royal Golf derimot har et sett med en bag som har ryggsekkstropper og det man trenger av køller til en hyggelig pris. Jeg har aldri hørt om merket og prisen er jo nesten for billig til å være sann. Er det noen som har erfaring med disse køllene? Hvordan er de å spille med? Det er jo viktig at køllene er lettspilte og gir en ok følelse. Jeg kjøpte selv et veldig billig sett for 12-15 år siden og det var som å spille med en litt dårlig kvist. Dette var med på å begrense golfspillinga mi veldig da jeg rett og slett syns det var ubehagelig og resultatene uteble. Jeg ser jo for meg at det har skjedd saker og ting på disse årene. Hvis alle billigsettene er laget på samme fabrikk i Kina så er det jo kun fargen som spiller noen rolle.
Carliban
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 25 Mar 2012, 14:44

Re: Royal Golf nybegynnersett

Post by Carliban »

Jeg har sett endel Royal Golf køller der hodet rett og slett har knekt, selv hos spillere som ikke slår så veldig hardt. Men, dette er noen år siden så de kan jo ha blitt bedre :) Sjekk ut Ben Sayers og Wilson nybegynnerpakker, de har en hyggelig pris og ihvertfall brukbar kvalitet og lettspilthet.
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Royal Golf nybegynnersett

Post by raysv »

Strata har vel også et sett til rundt 18000 som er "helt greit"
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Royal Golf nybegynnersett

Post by kevin »

18000 hørtes litt dyrt ut ;)

Royal Golf er helt sikkert greit for en nybegynner. Wilson, Top-Flite/Strata, Olyo har også sikkert bra sett for nybegynner
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Royal Golf nybegynnersett

Post by raysv »

Obs, ble en null for mye der gitt

Sent from my HTC One using Tapatalk
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf nybegynnersett

Post by furu »

Bag med kun en stropp høres merkelig ut. Da har de valgt i vise fram/selge trallebagen, for det er den som kommer med kun en stropp. Ingen nybegynnersett selges kun sammen med trallebag så vidt jeg vet.

Royal er helt ok. Har slått med svært mange av køllene deres. De knekker ikke, men grafitten er lav kvalitet. Passer ikke for sterke spillere, men så lager de jo også bare opp til regular. Jeg er helt for å kjøpe billig for å komme i gang med golf. Mange sier at man heller bør kjøpe brukt på finn.no av bedre kvalitet, men jeg syns det er noe eget ved å kjøpe et fullt, nytt sett.

Det kommer en test av helsett i Norsk Golf #3 eller #4. Forhåpentligvis #3. Testsett fra Olyo, Royal Golf, Wilson, Top Flite og Black Owl (Golfstore). Det dekker nok de mest brukte helsettene i Norge.
Instagram @christianfuru
Fossi
Forumvant
Forumvant
Posts: 59
Joined: 11 Sep 2013, 17:06
Hjemmeklubb: Byneset Golfklubb
Location: Trondheim

Re: Royal Golf nybegynnersett

Post by Fossi »

Jeg syns og det var rart, men alle settene jeg har kikket på har kun hatt en stropp. Uavhengig om de står som trallebag eller bærebag. Da må man jo kjøpe bag i tillegg og det blir jo litt tullete. Har du lyst til å lette litt på sløret Furu, og si litt om hvordan disse settene kommer ut i forhold til hverandre? Jeg tenker å kjøpe utstyr ganske så snart og det er surt hvis jeg endre opp med å kjøpe noe som blir slaktet i test en måned senere. Spesielt hvis settet er testet opp mot noe i samme prisklasse som fungerer bedre.
Post Reply