Ekerum - Långa Jan - Öland

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Ekerum - Långa Jan - Öland

Post by Yorkie »

Ekerum er en golf resort på Öland. De har to 18 hulls baner og en korthullsbane, så tror neppe noen skulle gå lei (og det er også flere gode baner på Öland i tillegg). Långa Jan er signert Peter Nordwall, og det er selvsagt store greener (greenen på hull 6 er faktisk 60 meter lang ;) Men bunkeringa er litt spesiell for Nordwall, her har han brukt mye grass face bunkere, og det fungerer svært godt estetisk i ett såpass flatt landskap. Glimrende kvalitet på fairways og greener, det lønner seg å holde seg på fairways, rundt er den tjukkeste rødsvingel røffen jeg noen gang har vært borti, var uti der to ganger, fant ballen greit, men det blei med en wedge korteste vei tilbake på fairway, sjelden jeg er såpåss lur, men etter ett par prøvesvinger med mellomjern innså til og med jeg at det ikke var noe smart ;)

Image

Image
Ekerum - 2nd green

Image
Ekerum - 3rd

Image
Ekerum - 5th fairway

Image
Ekerum - 6th

Image
Ekerum - 6th green

Image
Ekerum - 9th

Image
Ekerum - 12th

Image
Ekerum - 15th green

Image
Ekerum - 17th fairway

Image
Ekerum - 18th

Image
Ekerum - 18th view from green

Långa Erik er også designet av Nordwall, og jeg er sikker på at det er en like morsom og utfordrende bane som storebror:)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Ekerum - Långa Jan - Öland

Post by AkE »

Supre banerapporter Yorkie, skjønner nå at ferien må legges til sommeren så man får tid til å teste noen av disse banene!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Ekerum - Långa Jan - Öland

Post by Yorkie »

Takker for den AkE, hyggelig med positive tilbakemeldinger :)
Det er mye bra baner i Norge, men langt flere i Sverige, og, Svenskene har en lengre golftradisjon enn vi, så service, vedlikehold og kvalitet generellt er gjennomgående bedre i Sverige. Er vel en grunn til at Kevin soser rundt i Sverige å spiller golf, omtrent samme grunn som meg kan jeg tenke meg :) Og av en eller annen grunn så synes visst Svenske golfere at det er stas at det kommer Nordmenn og spiller, tror ikke jeg noen gang har spillt i Sverige og ikke hatt godt selskap. Og, det er jo billig også i Sverige

Får følge med på tirsdag, da kommer det en skikkelig rosin :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply