Titleist 910-serien

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Det er vel bare Titleist og Cleveland som har 2-års perioder mellom lansering. Og kanskje Ping? :? Litt usikker på Ping.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Titleist 910-serien

Post by mciljoy »

hmm.. det vet jeg ikke

så forresten det var du som skrev innlegget i norsk golf om å sette seg opp i andres flighter denne måneden?? må bare si at jeg ikke kunne vært mer enig og alle jeg har diskutert dette med mener det samme :-)
er jo mye mer uhøflig å sette seg opp sammen med noen som kanskje har planlagt sin runde i 14-dager uten å spørre enn å bytte tid hvis noen setter seg opp??! håpløs dame...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

mciljoy wrote:hmm.. det vet jeg ikke

så forresten det var du som skrev innlegget i norsk golf om å sette seg opp i andres flighter denne måneden?? må bare si at jeg ikke kunne vært mer enig og alle jeg har diskutert dette med mener det samme :-)
er jo mye mer uhøflig å sette seg opp sammen med noen som kanskje har planlagt sin runde i 14-dager uten å spørre enn å bytte tid hvis noen setter seg opp??! håpløs dame...
Det største problemet med hun damen der var at hun ikke ville ha en løsning. Var bare ute etter problemer.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Titleist 910-serien

Post by Kaffekannen »

mciljoy wrote:hmm.. det vet jeg ikke

så forresten det var du som skrev innlegget i norsk golf om å sette seg opp i andres flighter denne måneden?? må bare si at jeg ikke kunne vært mer enig og alle jeg har diskutert dette med mener det samme :-)
er jo mye mer uhøflig å sette seg opp sammen med noen som kanskje har planlagt sin runde i 14-dager uten å spørre enn å bytte tid hvis noen setter seg opp??! håpløs dame...
Vi hadde vel en egen tråd om dette, men jeg er bare delvis enig. Jeg liker helst å gå med andre og setter meg gjerne opp sammen med andre spillere, også ukjente. Jeg er selvsagt ydmyk og spør om det er greit at jeg spiller med dem("håper det går greit at jeg slår meg med dere, jeg fjusker så fælt når jeg går alene", løser opp tonen som oftest) og jeg har kun en gang vært med på at det ikke er greit for dem jeg henger meg med. Det er selvsagt ikke et problem. Noen ganger har jeg fått følelsen av at det ikke er greit for dem jeg går med, men hvis folk ikke er tøff nok til å gi beskjed så får det være deres problem :twisted:

Men, og dette er et stort men, så er det langt derfra til å sende et leserbrev som rakker ned på en bane og dens medlemmer til Norsk Golf. Mitt inntrykk av nevnte dame er at hun muligens ikke er den koseligste å gå med. De fleste gangene jeg har spilt på Meland har jeg havnet i flight med mer eller mindre ukjente siden banen tross alt er ganske populær og det har aldri vært et problem. Jeg har faktisk en motsatt oppfatning av Meland. For å være en bane med den standarden og kvaliteten er den overraskende lite snobbete. Den er f.eks. mer "folkelig" enn Fana og Bergen GK.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Titleist 910-serien

Post by mciljoy »

har bare spilt meland en gang, men har bare godt å si om banen, klubben og medlemmene der :-) overhodet ikke snobbete i hvertfall

jeg synes bare hun dama virket så desp når hun selv avbrøt runden fordi hun ikke hadde noen å spille med. at det liksom ødela for henne. alle er ikke like sosiale og spesielt liker ikke nybegynner å spille med etablerte, ukjente spillere.

jeg er så klart enig i at man bør ønske gjestespillere velkomne i flighten sin, men det går an (som nevnt i innlegget i NG) å høre med klubben først så finner de en god løsning for vedkommende :-)

er av det inntrykket at det generelt finnes lite snobberi rundt på norske golfbaner.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Skulle legge ut tre filmer på nettsiden min men fikk ikke gjort det i bloggen. Måtte lage en egen side for dem - se denne linken.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Titleist 910-serien

Post by kevin »

Sjekket de store golfkjedene i USA for moro skyld,og Edwin Watts,Golfsmith og Golf Galaxy annonserer den til 399.99$. Noe som skulle være ca.2345,- nok med dagens kurs

De har hatt forhåndsbestillinger på den siden 1.nov.

Skulle jeg hatt ny driver hadde denne definitivt blitt prøvd i løpet av USA reisen :D Synes den ser skikkelig kul ut
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Prisen faller nok ned mot $300 i løpet av 4-5 uker. Det eneste som kan hindre et prisfall er begrenset tilgjengelighet og at folk handler som gale i julerushet.

Det er også veldig mange skaft tilgjengelig så prisen kan variere etter hva man velger. Sikkert mange som vil "oppgradere".

Den norske prisen er ikke så gale i forhold til $399. Inkludert frakt, mva og gebyr kommer den på nesten 3.400,- fra USA.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Titleist 910-serien

Post by hanso87 »

furu wrote:Prisen faller nok ned mot $300 i løpet av 4-5 uker. Det eneste som kan hindre et prisfall er begrenset tilgjengelighet og at folk handler som gale i julerushet.
Av erfaring på Edwin watts osv har ikke jeg fått med meg at titlest køller faller mye i pris. Så fremst ikke nye modeller kommer. Å nå skal det være en stund til neste gang
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Edwin Watts, TGW og Golfsmith er drittdårlig på pris. Der faller de ikke nei, men hos andre nettbutikker (budgetgolf, ebay osv.) kan man forvente et fall i pris. At nordmenn i det hele tatt handler hos EW er for meg ganske ubegripelig. Kevin ville nok kjøpt i fysisk butikk så det er jo greit, men å kjøpe i nettbutikk til høy pris + høy frakt og til tider vrien kundeservice - det skjønner jeg ikke.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Titleist 910-serien

Post by hanso87 »

Du sier noe. Med tanke på å være der selv er det jo billig siden du bare får lokal MVA til 7% og ikke 25% og Dollarn er ikke spesielt heldig. Jeg kjøpte en del utstyr på edwinwatts når dollarkursen var på 4.9 og med bare 7% MVA sparte jeg en del.

For min del så føler jeg meg så mye "tryggere" å bruke edwinwatts enn de andre sidene, føler flere av de sidene virker "useriøse" men det er vel bare mitt intrykk.
Når det kommer til ebay har jeg aldri brukt det, i frykt for å kjøpe fake.

Men om det er såpass mye å spare ved å bruke andre butikker enn EW osv blir det fort å sjekke ut det når jeg vurderer ny driver for 2011 sesongen.
Jeg kjøper og forresten stort sett Titleist. (Merkefrelst :) )
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Titleist 910-serien

Post by Long-Hit-Wonder »

Får dere tilsendt varene direkte til Norge når dere bestiller fra USA, eller må dere anvende en mellommann (les: JetCarrier) for å få varene sendt til Norge?
hanso87 wrote:Jeg kjøper og forresten stort sett Titleist. (Merkefrelst :) )
Forøvrig er jeg også spesielt glad i Titleist. En gang Titleist, alltid Titleist.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

910 D3 på ebay for $500+. Uten skaft.

910Fd samme sted for $500+. Også den uten skaft.....

Hvis det blir mangel på køller så kan vi se håpløse priser en god stund. Med håpløs så mener jeg håpløs for oss forbrukere, ikke for butikkene som skal tjene penger :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Da har jeg vært innom BGS og sett nærmere på 910-serien. Møtte Grønne Greener der og så på når han misbrukte en D2 :D
Jeg tok først noen svinger med Ka'ili stiff flex og stiff kropp :lol: Det gikk ikke bra, men jeg fikk tatt noen flere svinger senere som gikk bedre.
Driveren er god men jeg fikk ikke helt wow-opplevelsen som med Nike Machspeed og VR.

'iliama stiff er et veldig lovende skaft. Ka'ili virket å være litt stivere i samme flex.

Hybriden er veldig bra. Solid sak og faktisk tilgivende. Prisen er et "problem", den kommer trolig til å koste 1.900,- +/- noen kroner. I forhold til gode hybrider på dagens marked (Diablo Edge Tour, Ping i15, Cobra Baffler Rail) så er prisen altfor høy, men 910h er jo spekket med teknologi så det blir feil å sammenligne. Når andre leverandører etter hvert kommer med sine tilsvarende hybrider med justering så får vi se hvor prisnivået til slutt ligger. Jeg må si at selv om 910h var veldig bra så framstår f.eks. Diablo Edge Tour som et formidabelt røverkjøp til litt over 1.200,-.

Jeg regner med at GG kan komme med innspill på alle køllene. Han testet også 3w.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Titleist 910-serien

Post by Grønne greener »

Oj sann. Testrapport? Hmmm.
Som Furu sa så var det ikke WOW! Ikke for meg. Men jeg så ihvertfall en spiller som absolutt burde kjøpe seg en 910. Han hadde en utrolig samling med veldig god lengde til ham å være.
Selv fikk jeg det ikke helt til før jeg fikk et halvstivt skaft. Etter en pause prøvde jeg også Projekt X skaftet og da var jeg mer fornøyd. 3 driver på ca 230 meter. Min konklusjon når det gjelder driveren er altså at du må prøve en hel haug med forskjellige skaft. Utrolig for en forskjell skaftet gjør. Lyden i driveren var ok. Ørlite for skarp for meg men så har jeg en driver med veldig lite lyd i fra før.
Når det gjelder skaftene så syntes jeg at de virket korte. Kanskje de er litt kortere enn på min egen driver? Jeg snakket med en annen spiller som også syntes at driveren virket litt kort.
3 wooden fikk jeg ikke den helt gode følelsen med. Burde prøvd flere skaft her også men vr`en som jeg prøvde tidlig i sommer passet meg mye bedre.
Jeg prøvde også en 19 grader hybrid. Denne likte jeg. Den gikk langt og høyt. Flere slag over 200 meter. Den var enkel å treffe og ballen gikk et stykke selv med dårlige balltreff.
Utseende på køllene er stilig. Alle tre.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Titleist 910-serien

Post by Friedman »

Fyrer løs med noen spørsmål jeg :)

Prøvde dere med Launchmonitor eller lignende? Spinntall?

Hvilke innstillinger hadde dere? Prøvde dere forskjellige innstillinger?

Hvordan var lengdene ift. andre drivere? Spredning og tilgivenhet?
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Jeg spurte om lengden på skaftene og de er 1 til 1/2 tomme kortere enn det som nå er standard hos TM, Nike, Cobra osv. 45.5-46 tommer er vel normalt for tiden, disse var 45-45.5. Ikke nødvendigvis noe galt med det men litt tilvenning trengs sikkert. Køllene var stilt på nøytral. Dersom jeg hadde hatt bedre tid og kroppen hadde vært litt med meg så hadde jeg testet flere innstillinger. Det var også mange andre som skulle prøve så dypere testing må jeg komme tilbake til.

Spinntallene kom ikke opp på den simulatoren jeg slo på. Ved siden av hadde de litt mer orden på sakene og alle som prøvde sa at de lå på samme eller lavere spinn enn med sin gamle driver. Jeg har ikke inntrykk av 910 er hverken superlav spinn eller høy spinn. Ganske normal. Det er egentlig det inntrykket man sitter igjen med - en normal driver. Litt småskuffet egentlig men det hadde jo vært for godt til å være sant at alle nye drivere skal være en revolusjon. For meg er VR og Machspeed fremdeles vinnere. Jeg ser heller fram mot Machspeed Black og nye VR Tour Str8.

Jeg har også fått øynene opp for dette med riktig skaft. Hvis man går i dybden så er det ikke bare riktig flex men også riktig type. 'ilima stiff var veldig mye bedre for meg enn Ka'ili stiff. Project X 5.5 er nok favoritten min så langt. 5.5 er firm flex og passer nok for veldig mange. Titleist tilbyr en mengde gode skaft så alle burde klare å finne noe som passer.

Hybriden er fulltreffer men prisen stopper meg foreløpig.

Image
Image
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Når det gjelder hybriden så har den tilgivenhet i bøtter. Veldig bra.

D2 driver ------ ok med ganske stort tap av lengde men ikke så mye retning.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Titleist 910-serien

Post by Sticho »

Jeg hadde en halv time med fitting igår, og jeg sitter igjen med inntrykket av at 910-driveren er kanonbra. Det basert på alle innstillingsmulighetene som finnes og alle skaftvariantene. I dag er vel generelt hodene på alle driverne fra alle de store merkene svært bra. Når de fleste prøver drivere rett fra stativet så tror jeg det kommer an på standardskaftet som står i driveren om de liker den eller ikke. Med andre ord rimelig tilfeldig.

Jeg tror f.eks ikke det går an, på generelt grunnlag, å kommentere spintall og retningsstabilitet på 910-driveren. Det er helt opp til hvilket skaft du setter i den, og det blir fort store forskjeller.
Jeg prøvde en hel del forskjellige skaft. Startet med noen regulær-skaft der spin-tallene var veldig høye, og så jobbet vi oss nedover til vi var rundt 2800-2900 med en launch angle på 12-13 grader. Endte da opp med et hode som var 9,5 grader (men ble stilt til 10 grader ved hjelp av justeringene) og Aldila RIP Stiff-flex.

Jeg kommer sterkt til å vurdere å bytte ut min nåværende 909-Dcomp med standardskaft. Får se hvilken pris BGS kommer med når de får inn denne i butikken.
Post Reply