Thorp og ryktene

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Thorp og ryktene

Post by furu »

Dere har sikkert lest ryktet på golfsiden.no (siden som ikke lar ubekreftede rykter stå.......) om at Thorp skal legge opp. Jeg tror det kan være en feiltolkning på gang her. Jeg hørte tidligere i år noe som kunne tolkes som at han skulle gi seg men det er bare en del av planen hans for å jobbe langsiktig. Jeg tror caddien har fått beskjed om at det ikke blir spill og jobbing på European Tour. Det er ikke ensbetydende med at han legger opp. Satsing på Challenge Tour?


Noen andre som har hørt noe? Jeg vet at det ikke er en menneskerett å få informasjon om hva proffene driver på med, men jeg hadde satt enormt stor pris på om noen av dem kunne stikke hodet fram av og til og kommentere rykter og fortelle litt om hva som skjer.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Thorp og ryktene

Post by veggiss »

http://mobil.ringblad.no/sport/article5581667.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

- Tyrifjord er en bane jeg stortrives på, og det er ekstra fint at den ble åpnet rekordtidlig i år. Det må vi utnytte maksimalt, sier Thorp, som forbereder seg til nye store turneringer i Europa, med finpuss av formen på banen på øya i Tyrifjorden.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Thorp og ryktene

Post by furu »

Takk veggiss. Dette er vel den artikkelen du linket til i baneforumet. Du må slutte å pushe Tyrifjorden :D Kjøp annonseplass :lol: Neida, bare tuller. Tror egentlig at vi kan avfeie infoen om karriereslutt.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Thorp og ryktene

Post by Sticho »

Han skal vel spille på CT i Frankrike i neste uke, så han har vel neppe planer om å legge opp. De har sikkert blitt enig om at han skal satse på CT resten av sesongen, og prøve å komme topp 10 eller 15 på rankingen. Plassene mellom 16 og 20 kan ikke brukes til noe som helst.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Thorp og ryktene

Post by veggiss »

furu wrote:Takk veggiss. Dette er vel den artikkelen du linket til i baneforumet. Du må slutte å pushe Tyrifjorden :D Kjøp annonseplass :lol: Neida, bare tuller. Tror egentlig at vi kan avfeie infoen om karriereslutt.
Var vel strengt tatt Kevin som postet den linken også...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17378
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 362 times

Re: Thorp og ryktene

Post by kevin »

He he...jeg digger Tyrifjorden og fronter den så mye jeg kan :)

Har ikke lest noen rykter men hvis man ser litt på hva som kan skje så er det smart å spille CT i Frankrike. Som nevnt over her så gir ikke rankingen hans noe spill på ET nesten, kontra tidligere år hvor det har vært mulig å spille flere turneringer. Han ville vel vært 12.reserve til turneringen i Barcelona og neppe kommet med. Turneringen uka etter er ennå uvisst, men den er betydelig mindre og sjansene der er vel mye bedre.

Sikter seg kanskje inn på storturneringen 19.mai på CT hvor det er betydelig større premiepott. Den uka er det Volvo matchplay på ET og der kommer han ikke med. Kan være smart å spille noen turneringer i syd-europa på CT, og så benytte sjansen på ET når den byr seg.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Thorp og ryktene

Post by Golffreak »

Er ikke mer enn 1,5 uke ca. jeg stod ved siden av Marius Thorp på drivingrangen, så virket som han trente relativt målbevisst da. Skjønt, jeg trente faktisk lengre enn han på mattene og han dro hjem uten å trene chipping. Kan jo forstå at kunstgressgreenen på Ballerud har lite treningsutbytte for han da. Ser relativt enkelt ut når han slår, skulle ønske jeg hadde samme kontroll og balanse HVER GANG... ;)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Thorp og ryktene

Post by Knut »

Marius kom faktisk med til turneringen i Korea til helgen, men så sent at å reise var umulig.
Trener nå i Bergen og skal spille i Frankrike neste helg. Sa han til meg ihvertfall.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Thorp og ryktene

Post by CharlieB »

Golffreak wrote:Er ikke mer enn 1,5 uke ca. jeg stod ved siden av Marius Thorp på drivingrangen, så virket som han trente relativt målbevisst da. Skjønt, jeg trente faktisk lengre enn han på mattene og han dro hjem uten å trene chipping. Kan jo forstå at kunstgressgreenen på Ballerud har lite treningsutbytte for han da. Ser relativt enkelt ut når han slår, skulle ønske jeg hadde samme kontroll og balanse HVER GANG... ;)
Da hadde i alle fall jeg vurdert om jeg skulle satse på en annen karriere ...;-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Thorp og ryktene

Post by furu »

Nå går vi heldigvis inn i en periode med mange turneringer på Challenge Tour. Fra og med Challenge de France (i Disneyland) 5-8 mai er det turnering hver uke. Lite opphold på en uke før Norwegian Challenge 11-14 august men det betyr vel bare at de norske får trent på hjemmebane.

Kjedelig at han ikke kunne være med i Ballantines.
Instagram @christianfuru
ZPaaMaken
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 06 Apr 2011, 11:44
Hcp: 8,7

Re: Thorp og ryktene

Post by ZPaaMaken »

Fra normalt pålitelige kilder hører jeg at Marius skal spille fem CT-turneringer på rad, så én ukes pause før han spiller co-sanction-turneringen i St. Omer.
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Thorp og ryktene

Post by heikkih »

Veldig bra at han får en del turneringer fram mot Saint-Omer. Den er samtidig som US Open så kommer helt sikkert til å bli ganske åpen :)

Madeira, 19-22 mai, bør det også være gode muligheter i?
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
kevin
Guru
Guru
Posts: 17378
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 362 times

Re: Thorp og ryktene

Post by kevin »

Gjenstår å se om Thorp har valgt riktig nå da. Han hadde kommet med i neste ukes turnering på ET i Spania, og hadde kommet med uka etter på Mallorca også.
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Thorp og ryktene

Post by TomShanks »

Ble ikke akkurat det beste comebacket. MC med 123. plass, +5.
Post Reply