Wegolf - GPS på telefonen

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Wegolf - GPS på telefonen

Post by Solaar »

http://www.wegolf.net/

Er det noen som har testet dette og kan komme med brukererfaringer? Kunne tenkt meg å hørt det før jeg evt kjøper programmet.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by JanB »

(Selvfølgelig) har jeg testa den. Tror ikke det finnes en gadget jeg ikke har hatt finga i.
Det kommer an på hvilken mobil du skal kjøre den på. Java er ikke bare Java. På min HTC Tyten II går det ikke. Java applet er ikke det samme på alle mobiler. Jeg har selvsagt kjørt den på en reservetlf og har testa bruken. Det programmet er skrevet for virker helt supert. Den gir deg gps pos raskt. Du legger inn viktigste data for hvert hull (noe stat mangler etter mitt behov). Du har full oppdatering hele tiden.
En finesse er at du kan sende inn dine resultater (som sms) til din side underveis og la den være delt ut på nettet til venner og bekjente. Den funksjonen er jo ganske unik.
Når du er ferdig kan du sende hele runden som en sms til din egen side.
Har du stat på nettet eller andre app, må du vurdere om du skal hoppe over til noe annet. Etter min mening må du altså velge om du vil gå for Wegolf eller andre statistikkprogram. Du kan selvsagt kjøre flere (høh... jeg gjør jo det)
Jeg kjenner godt Terje, i Wegolf, og må si jeg er imponert over deres satsing.
Eneste grunn til at jeg ikke hoppet over fra Intelligof er at den ikke støtter min Java.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by furu »

Programmet i seg selv er bra men gps-funksjonen i mobiltelefoner er etter min mening altfor upresis. iphone har feilmargin på +/- 15 meter. Andre merker har lignende marginer, så vidt jeg vet er det ingen som har under 10 meter. Har prøvd Sportstracker på Nokia under golfrunder. Bommer med mye, veldig mye. En golfgps vil ha 1-2 meter +/-.
Instagram @christianfuru
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by Goofy »

Furu:
Hva er forskjellen på en golfgps og en mobilgps ?

Jeg vil tro det er like nøyaktige eller unøyaktige om man vil :roll:
-g-
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by furu »

Det finnes mange forskjellige dingser som har innebygget GPS. Ikke alle er like nøyaktige. Ved å bl.a. bruke ekstern antenne og "få tak i" flere satelitter så vil en dedikert GPS være mer nøyaktig. Nøyaktige beregninger og tekniske spesifikasjoner for dette har jeg desverre ikke. Du kan gjerne teste det selv.

Jeg har hatt med Skycaddie på åtte forskjellige baner og fått nøyaktig avlesning i forhold til banemarkeringer på samtlige. Det har alltid vært under to meter. Jeg har hatt med SE C905 og Nokia 6110 med forskjellige programmer og de viser til tider svært store feil.

Les gjerne dette innlegget fra mannen som har laget Teeshot Live til iphone. Han har vært nede i 5 yards som beste resultat.

Regner med at du også har testet litt Goofy siden du er uenig med meg.

For dem med Nokia så anbefaler jeg å laste ned Sportstracker. Filene kan legges inn på Google Earth og man vil da se at det svært ofte avviker fra "løypen" man har f.eks. syklet eller gått.

Noen vil sikkert si at det er forskjell på posisjonsmarkering og å vise distanse men mobiler er ikke nøyaktig til sistnevnte heller.

Når alt dette er sagt så vil det for oss vanlige, dødelige være helt ok å ha feilmargin på avstand. Vi treffer jo ikke uansett :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by Smilende Sam »

Har testet wegolf og er meget godt fornøyd på alle vis. Brukevennligheten er god og gps'en er presis nok i massevis.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by Solaar »

Jeg har en Nokia N82 så vil tro at programmet fungerer veldig bra med den. Har lastet det ned nå og synes det ser bra ut, men jeg må jo få testet det før jeg kjøper det. Har også Sportstracker på mobilen men synes ikke den er så bra fordi den viser jo bare 10-meters intervall, med mindre det er en innstilling jeg ikke har funnet. Skal forhåpentligvis spille noen runder på Sørlandet i uka som kommer så da hadde det vært gøy hvis dette programmet fungerer som det skal.

Men viktigst av alt, jeg er ute etter et program som jeg kan bruke for å få målt lengden på slagene mine med. Dere som har brukt det, er dere enige i at den har ca 2-3 m feilmargin, eller er det større avvik?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by furu »

Om mulig så kan du teste den på f.eks. en friidrettsbane eller andre steder der du finner garantert riktige mål.

Last den testversjonen av Wegolf og prøv deg fram.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by Solaar »

Jeps har lastet ned og installert den nå. Skal spille Asker GK i morgen så da får jeg sett hvordan den funker.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by Goofy »

Jeg har testet Skycaddie og Wegolf på min Nokia E90. Jeg opplevde samme nøyaktigehet på begge, men jeg konkluderte med at en lasermåler er mer anvendelig for mitt bruk.

Jeg benytter derfor lasermåler.
-g-
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Wegolf - GPS på telefonen

Post by barcentrale »

Yeps.. enig med goofy.

Fikk også inntrykk av at gps-koordinatene fra wegolf var plottet inn via GoogleEarth.. Kan ta feil der.. men det var litt vel mye unøyaktighet ute å gikk. Skal innrømme at dette er noen år siden, og at jeg da konkluderte med at Intelligolf var en del hakk bedre. Både på GUI, brukervennlighet og detaljegrad..
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
Post Reply