ebay

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
piddi
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 09 Jul 2011, 08:53
Hcp: 34,5
Hjemmeklubb: Herdla

ebay

Post by piddi »

Hallo
Er ny golfsnakker. Er det noen som har erfaring med å handle på ebay? Hva er fellene en kan gå i?
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: ebay

Post by Golffreak »

Har bare handlet en gang på ebay, men har bare gode erfaringer. Veldig bra service, og oppfølging per e-post jevnlig (skulle ha køllen levert til et hotell i USA..). Dette varierer jo sikkert fra selger til selger da, men "top-rated" selgere bør en se etter. Sjekk litt hva slags rettigheter du har med betaling via PayPal og kredittkort, jeg er litt usikker på hva vilkårene sier. Er generelt ingen fare, men handler du av en privatperson så kan det kanskje være lurt å sjekke PayPal vilkår etc.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: ebay

Post by Friedman »

Som med alt annet på ebay, kan du risikere å kjøpe kopier, fake utstyr etc. Det gjelder å se på hvor selger befinner seg i verden. Hong Kong, Kina, egentlig Asia generelt er no-go.

Kjøper du av "Top rated seller" fra USA eller Vest-Europa er du ganske trygg.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ebay

Post by furu »

Har handlet litt på ebay. Har vel 1500 transaksjoner de siste 5-6 årene. Kjøper alt fra Hello Kitty greier til datteren min til fluestenger og radiostyret biler. Og selvsagt golfutstyr :D Ebay er gull verdt hvis man vil spare noen kroner, spesielt når det gjelder utstyr som er 6 uker gammelt eller eldre. Da har den første bølgen av interesse lagt seg og f.eks. en driver til $299 ligger plutselig på rundt $199.

Som herrene over nevner så må man finne riktig selger. Jeg har samlet noen på denne linken (bloggen min).

Det finnes noen seriøse asiatiske selgere men regelen er å styre unna utstyr fra denne verdensdelen. De mest kopierte merkene er;
Callaway
TaylorMade
Ping
Scotty Cameron
Titleist

Merker som ikke har store problemer med piratkopiering;
Adams
Mizuno
Srixon
Nike
Cleveland
Cobra

Når du finner en auksjon eller "kjøp nå" du er usikker på så legg ut link her og spør oss. Et annet tips er å google selgeren. Da det dukker det raskt opp tråder fra forskjellige golfforum med både positive og negative erfaringer.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: ebay

Post by hanso87 »

Bumper oppe denne. Vurderer sterkt å kjøpe en TM RBZ driver fra ebay nå. (http://www.ebay.com/itm/TaylorMade-RBZ- ... 3f1422136b)

Kjøperen har bra rykte og er top seller (googlet han litt). Men kan ikke skjønne at han kan ha "buy now" pris som er 70$ billigere enn edwin watts priser osv så kjapt siden release. Det vekker litt skepsis, men igjen så har han mange fornøyde kunder da
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ebay

Post by furu »

Selgeren er grei han. Har handlet flere ting der. Han klarte å sende meg feil flex en gang men ordnet opp med litt refund. En som jobbet for ham hadde feilmerket noen hybrider.
Instagram @christianfuru
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: ebay

Post by TomShanks »

furu wrote:Har handlet litt på ebay. Har vel 1500 transaksjoner de siste 5-6 årene. Kjøper alt fra Hello Kitty greier til datteren min til fluestenger og radiostyret biler. Og selvsagt golfutstyr :D Ebay er gull verdt hvis man vil spare noen kroner, spesielt når det gjelder utstyr som er 6 uker gammelt eller eldre. Da har den første bølgen av interesse lagt seg og f.eks. en driver til $299 ligger plutselig på rundt $199.

Som herrene over nevner så må man finne riktig selger. Jeg har samlet noen på denne linken (bloggen min).

Det finnes noen seriøse asiatiske selgere men regelen er å styre unna utstyr fra denne verdensdelen. De mest kopierte merkene er;
Callaway
TaylorMade
Ping
Scotty Cameron
Titleist

Merker som ikke har store problemer med piratkopiering;
Adams
Mizuno
Srixon
Nike
Cleveland
Cobra

Når du finner en auksjon eller "kjøp nå" du er usikker på så legg ut link her og spør oss. Et annet tips er å google selgeren. Da det dukker det raskt opp tråder fra forskjellige golfforum med både positive og negative erfaringer.
Århundrets understatement :lol:
Post Reply