Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.

Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Ny driver
30
11%
Harrisson shotmaker (se egen tråd)
3
1%
Nye fairway woods eller hybrider
41
15%
Nye jernkøller
38
14%
Nye wedger
36
13%
Ny putter
21
8%
Gjennomgang hos køllemaker og mulig tilpasning av utstyret jeg har idag (skaft, lie etc)
16
6%
Utstyr for lengdemåling (laser, GPS inkl apps for smartphones)
14
5%
Ny golfbag eller tralle
33
12%
Nye golfsko eller innleggssåler
36
13%
 
Total votes: 268

Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Franz »

Franz wrote:
veggiss wrote:ja, jeg digger jo skaftene også, de er helt fantastiske både på feel og stabilitet....men det funker bare ikke ser det ut til.
Blir det C-Taper?
De kommer kanskje ikke i .370?
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by heikkih »

Har slitt med rygg/bekken-ledd siden september, så rørte ikke en golfkølle på 5 mnd.

Fått trent ganske bra på andre måter i vinter, så begynt å svinge igjen nå, men merker at puttingen er noe jeg må justere drastisk.

For øyeblikket ligger det an til hakeputter, men skal også få testet ut en belly putter.

Tipper jeg går for en billig variant av en eller begge for resten av vinteren/for-sesongen, før det blir en Big Sur (mid eller long) i mai/juni.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by veggiss »

Franz wrote:
Franz wrote:
veggiss wrote:ja, jeg digger jo skaftene også, de er helt fantastiske både på feel og stabilitet....men det funker bare ikke ser det ut til.
Blir det C-Taper?
De kommer kanskje ikke i .370?
Stemmer, de er kun taper, og jeg vil ikke bruke shim. Ser ut til at det blir KBS Tour i både jern og wedger.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Franz »

Nei, stoler ikke på shimming fra taper til parallell sjæl.

Hvorfor ikke X100? Du må da få spinnproblemer med KBS?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by veggiss »

Spilte X100 før jeg byttet i høst. Har lyst til å prøve noe nytt ;) Skal sjekke ut Wishon sine skaft også, har ikke helt lyst til å gi opp grafitt enda.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Sticho »

Jeg putter AP2 712 i bagen i år. Har fått de fitted med KBS Tour Stiff +0,5" og 2 UP.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Kaffekannen »

Sticho wrote:Jeg putter AP2 712 i bagen i år. Har fått de fitted med KBS Tour Stiff +0,5" og 2 UP.
Er nesten identisk til det jeg kom frem til under min fitting. Skulle ha +1" men ellers likt
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by veggiss »

Er det noen som vet om KBS sine jernskaft spiller mykere eller stivere når er over standard lengde?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Franz »

I følge KBS skal de ikke forandre flex ved endring av lengde. Det skal liksom være et poeng.
Har sett folk som mener de blir stivere når de forlenges, men det kan jo være relativt ift DG.

Tror i hvert fall ikke de endrer seg mye.
Hvor mye over spiller du dem?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by veggiss »

Det høres bra ut, blir nok å spille dem 0,5" over. DG spiller jo mykere, mens Rifle spiller stivere når de blir forlenget, så det er ikke alltid lett å vite.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Franz »

veggiss wrote:Det høres bra ut, blir nok å spille dem 0,5" over. DG spiller jo mykere, mens Rifle spiller stivere når de blir forlenget, så det er ikke alltid lett å vite.
Nei, jeg vet. Kan ikke garantere noe, men mener at nettopp dette var et av poengene da de lagde dette skaftet.

Håper du ikke slår i filler disse også.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by veggiss »

Tror nok det skal gå fint, det er verre med albuene mine, så jeg må nok gjøre noen forandringer. Jeg har slått mye mer ned i ballen før om årene, og mye lengre, men kun knukket ett skaft tidligere, så tipper de skal holde.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Golffreak »

Er nå 155 stemmer og kan vel få frem noen tendenser:

- Mange som plutselig skulle ha FW og hybrider, på tross av at vi kanskje ikke bruker disse køllene så mye iløpet av en runde idag? Kan jo hende at flere bruker dem til utslag f.eks. hvis man får noe som funker bedre. Kan hypen rundt TM RBZ (og Adams) ha noe av skylden?
- Sko og såler er jo forbruksvarer, og kanskje ikke overraskende at mange skal ha nye sko..
- Utstyr for lengdemåling er vel noe som kan forbedre score for mange (mer presise innspill, klokere valg på utslaget etc). Kanskje utvalget her inne i stor grad har dette fra før, eller tror mange at man ikke tjener på dette? F.eks. GPS apper til smartphones er jo billig hvis man har en sånn telefon fra før, så prisen burde jo ikke være avskrekkende for flere.
- Det er mange flere som skal ha nye køller enn som vil ta en gjennomgang hos køllemaker av utstyret de har idag. Det er kanskje ikke så sexy?
- Harrisson shotmaker er jo et litt sært nisjeprodukt kanskje, men ettersom flere som har testet faktisk har vist at man kan få mer stabil driving så er det kanskje litt rart at dette ikke appellerer mer? Tross alt en billig pris for de lovede 40% forbedring i retningsstabilitet.

Er det mer sexy å kjøpe nye køller (på nett) relativt uprøvd, fremfor å bruke pengene på hjelp med eksisterende utstyr og det som kan hjelpe direkte på scoren? Det er jo enkelt og fristende å trykke på kjøp-knappen i godstolen hjemme, fremfor å dra til noen som snakker om ting man kanskje ikke helt forstår? Er det usikkerheten av hva det koster hos køllemaker, og er det oppfatninger av at utstyr koster så mye mindre på nett?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by hanso87 »

Jeg snakket ifjor om å bytte driver, men utsatte det. Jeg vurderte da TM Burner Superfast 2.0.
I år faller valget på TM Rbz driver. Forhåndsbestilte driveren, men så at demodagen i tr.heim er på torsdag. Tok dermed å avbestilte.

Så er 99% sikker på at det blir en TM RBZ driver, men hypen rundt 3wood har gjort meg fristet.
Skal teste på simulator min 4wood TM burner mot Rbz 3wood high loft og se om det er noen økning(ca lik loft på de to). Er det det, vurderer jeg en 3wood rbz og ha 4wooden og spille den som en "hybrid". Så hypen og fokuset rundt rbz har påvirket meg noe når det kommer til wood. Men svaret får jeg på torsdag.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by bentzen »

Har hatt lyst til å prøve jern med mindre offset og mer åpne enn mine Di9, så jeg slo til med Wilson Pi7 3-P med DG R300 standard specs, brukt én sesong. Kjøpte de på eBay med best offer bud på $120. Føler ikke det er så mye å tape på den handelen hvis jeg ikke skulle like de. Pakken er ferdig fortollet nå, venter bare på at den skal ankomme postkontoret i løpet av de nærmeste dagene.
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Boris »

Jeg kommer til å trenge baller i år også, og tenkte handle hele årsrasjonen i en smæl. Er det generelt sett mye å hente på å bestille fra utlandet? Tips til siter og gode tilbud? Hva skal jeg si.. jeg bryr meg ikke om det dyreste, men vil heller ikke ha harde billigballer. I fjor spilte jeg på de Laddie Precept ballene og var greit fornøyd med de. Er ute etter best mulig tilbud for helt greie baller altså. bet ikke tall på svinghastighet eller nøyaktige lengder, men slår ikke veldig langt. 200 m driver om jeg må si noe. 130 m med 7er jern. Sånn i det landet .
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by JonasB »

Fikk 60 titleist v1 i posten idag, handlet fra e-bay. Ga 100 $ inkl frakt (frakten var 43 $ eller no...) Dette er jo billig, men det kom jo 527 kr i tillegg når jeg hentet de på posten, i toll og behandling av toll. Skjønte ikke at det kunne være nesten det samme som hva jeg faktisk betalte for varen+frakt til jeg så deklarasjonen, "total value=200 $". Ergo landet jeg littt over en tusing på 60 titleist v1 brukt 1-4 slag. Alle så strøkne ut, ingen merker eller noe. Noen har reklame på seg men tror ikke det utgjør noe på spinnen el. :D


Jeg er langt ifra en såpass stabil golfer at jeg merker forskjellen på nogenlunde golfballer og highend baller, endte derfor opp med lett brukte highend baller til en pris billigere enn nogenlunde baller.

Hadde jeg visst påslaget med tanke på toll kunne jeg kjøpt brukte v1 i Norge istedet. Tror de koster fra 179 per dusin og oppover.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by CharlieB »

Det er vel ikke toll på golfutstyr, men du må betale 25% moms også på frakt. I tillegg så kommer postens gebyr for moms/toll behandling.

Kjip overraskelse å få hvis du ikke er klar over det.
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by JonasB »

Fant ut når jeg skulle gi tilbakemelding til selger på e-bay at det var 104 baller,ikke 60...Så prisen ble akkurat veldig mye bedre.(nei,jeg telte ikke ballene når jeg hentet de og trodde det var en annen budgivning jeg vant :oops: )

Jeg betalte 100 dollar til selger inkl frakt. Måtte ut med 587 på posten. 234 i fortolling og 353 i utlagt moms., De har gått utifra selgers vareverdi hvor han skrev 200 dollar og inkl frakt blir det da en vareverdi som tilsvarer 1411. Hadde jeg orket hadde jeg ringt tollvesenet og sendt de kvittreringen fra paypal som viser at jeg bare handlet for 100 dollar og ikke 200.

Men nei, med en ballpris på cirkus 10 kr er jeg happy :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by bentzen »

Boris wrote:Jeg kommer til å trenge baller i år også, og tenkte handle hele årsrasjonen i en smæl. Er det generelt sett mye å hente på å bestille fra utlandet? Tips til siter og gode tilbud? Hva skal jeg si.. jeg bryr meg ikke om det dyreste, men vil heller ikke ha harde billigballer. I fjor spilte jeg på de Laddie Precept ballene og var greit fornøyd med de. Er ute etter best mulig tilbud for helt greie baller altså. bet ikke tall på svinghastighet eller nøyaktige lengder, men slår ikke veldig langt. 200 m driver om jeg må si noe. 130 m med 7er jern. Sånn i det landet .
Hos golfstoreeurope får du 4 dusin Srixon AD333 for £43,33. Kjøper du 3 x 4 dusin får du fri frakt. Ferdig momset inn i landet med forenklet tollgebyr skulle det bli ca.1500,- for 144 baller. Tror ikke du finner en spesielt mye bedre deal enn det på helt ok, nye baller.
Post Reply