Ting som irriterer på golfbanen

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Ting som irriterer på golfbanen

Post by Mats »

Her er min topp 5:

1. Brautende folk i golfbil (ja det er mange av de, og mange klarer for f*** ikke treffe ballen en gang). Tenker da på menn i 20-40 års alderen. Felles for disse er mye skrik og skrål, "burning" med golfbil og en viss pondus etter altfor mye øl og potetgull. Hadde kanskje vært en ide å ta beina fatt neste gang?

2. "Long-drivere" , som absolutt skal frem med driveren på alt fra lange par 3 til par 5 hull. Ender som regel i skogen med dertilhørende leting etter baller. Lander ballen 30 meter inne i granskogen, LET IT GO! Altfor mange som kaster bort tid på å lete etter disse.

3. Folk med manglende etikette og kø-kultur. Ble liggende og stampe bak et middelaldrende ektepar i dag som OVERHODET ikke ville slippe meg igjennom, selv om jeg kom frem til tee mens de slo ut. Herregud for noen holdninger!

4. Bedrevitere og regelryttere som skal pirke på alt. F.eks denne har jeg hørt mange ganger: "Notere score gjør vi ikke her, det tar vi senere" (mens vi sto på green og det ikke var en eneste flight bak oss). En annen klassiker er hvem som skal putte først og hvem som skal ta flagget. Som oftest er dette "gubber" i 40-60 års alderen med lavt/middels hcp.

5. De som STIRRER ballen i senk på tee. Har sett folk som har stått og sett på ballen i nærmere 30sek før svingen endelig kommer. Hva i all verden er grunnen til at folk gjør dette? Like irriterende er de som skal ta 30 prøvesvinger på fairway eller på green :)



Nå plager ikke alle disse tingene meg like mye, men spesielt i dag ble jeg irritert pga. punkt 1,2,3 og 5 :P
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Ting som irriterer på golfbanen

Post by stooy »

Det irriterer meg når folk ikke klarer å sette flaggstangen skikkelig nedi hullet når de er ferdig, slik at flagget står på halv 8 når jeg skal inn på greenen...
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Ting som irriterer på golfbanen

Post by Goofy »

Jeg prøver å ikke bli irritert når jeg spiller golf - det skal jo være moro og avslappende :D men på dager hvor det er press på banen og det blir litt venting så blir jeg passe irritert på spillere som bruker for lang tid på å forlate greenen etter at de har hullet ut.
Særlig på han som alltid står igjen og fikler med scorekortet når resten av ballen allerede er 30m avgårde :twisted:
-g-
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Ting som irriterer på golfbanen

Post by Mats »

Blir aldri mer irritert på andre enn jeg gjør på meg selv.

Er avhengig av å ha folk rundt meg hele tiden så jeg kontrollerer sinnet :D . Spiller faktisk mye bedre golf i selskap med andre enn jeg gjør alene!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ting som irriterer på golfbanen

Post by furu »

Det eneste som irriterer meg er når folk ikke klarer å følge enkel etikette på banen;
- rope fore
- rake bunker
- fikse nedslagsmerker
- holde fornuftig fart

Og andre småting man gjerne tar som en selvfølge.

Jeg irriterer meg aldri over andres spill. De må ta så mye tid de bare vil. Køllevalg, oppstilling, rutiner - alt er helt greit så lenge man har en ellers grei oppførsel.
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Ting som irriterer på golfbanen

Post by JanB »

Gang på gang har jeg erfart at dersom jeg irriterer meg over noe eller noen blir spillet mitt ødelagt.
Flere ganger har jeg tatt meg i det å irritere meg over sakte spill i ballen foran.
Hva skjer? Jeg blir urolig, høyere blodtrykk, kommer med kraftuttrykk, ukonsentrert.
Hva skjer når det er min tur? Selvsagt ikke noe perfekt utslag.
Etter disse enkle observasjoner over tid, har jeg besluttet å lære av de gode. Finn på noe annet. Myk opp ryggen. Hold svingen varm. Spis litt. Drikk litt. Tørk av grepet på den kølla du skal bruke. Vask ballen.
Tøy ut ryggen. Lukk øynene og visualiser hva du vil oppnå ved utslaget.

Kort sagt, ikke la deg distrahere, men finn på noe som gjør at du er mentalt et helt annet sted.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply