Det er aldri for sent!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Det er aldri for sent!

Post by sirandrew214 »

Når vi nå nærmer oss en ny sesong, så er det godt å vite at det aldri er for sent å få en HIO, for de av oss som har blitt snytt for det opptil nå.

http://us.cnn.com/video/data/2.0/video/ ... e.cnn.html

Så er det jo ikke bare HIO som er viktig med denne saken, men at man faktisk kan tusle/kjøre rundt og klare å svinge kølla.

God Jul!
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Det er aldri for sent!

Post by Keyser »

Har ingen problem med at en 103 åring som har spilt golf i 70 år får hole-in-one. Men det er frustrerende når småunger, vtg'ere, klubb-hcp'ere, ufordrageligelige folk, énbente svaksynte og lignende får HIO.
Ihvertfall når jeg ennå ikke har fått det :-)
</Keyser>
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Det er aldri for sent!

Post by Yorkie »

Jaja, SA, du har ihvertfall sett en irl ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Det er aldri for sent!

Post by Lefthook »

Hio kommer i mange fasetter.

Har en kamerat med 3 eller 4 av slaget. Jeg har kommet utav tellinga. Den første fikk han i stiv motvind. Han slo et 6 jern på et wedge hull og ballen gikk direkte i hullet. Jeg syntes jeg var tøff da jeg turte å slå til hardt med et 7 jern!

Har en annen kamerat som ble så fyrt opp av en HIO tidlig i runden at han presterte 50 stableford poeng på runden...

Har en tredje som bannet etter et tynt treff med en sw på et kort par 3. Banninga roet seg da ballen rullet tilbake på greenen etter å ha landet forbi. Banningen gikk gradvis over til humring og latter - også blant medspillerne - da ballen rullet og til slutt gikk i hullet.

Selv har jeg vært nære mange ganger, men aldri i. Jeg har satt et par fulle slag fra fairway. Det er jo på mange måter det samme. Men allikevel ikke i nærheten.

Hvis jeg engang får en hio så håper jeg det er et sikkelig drittslag. En toppa shank som treffer broa istedet for å gå i bekken, deretter en trelegg, så en spiller på neste tee - før den finner veien hjem. I gamle dager hadde jeg størst glede av en velfortjent score. Men nå har jeg spilt så lenge at jeg setter størst pris på gode scorer når de overhode ikke er fortjent!
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Det er aldri for sent!

Post by Duffshanky »

"-Hvor mange hole-in-one har du hatt?". Dette er det stadig like irriterende spørsmålet jeg får fra ikke-golfere. Irriterende selvsagt fordi svaret er "null". Som for Lefthook er det ihvertfall en mager trøst at jeg har satt flere fra fairway, den lengste fra 130m. Så hvorfor skal det være så forbasket mye vanskeligere fra tee-boksen????
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Det er aldri for sent!

Post by jenstf »

Nei, noen HIO har det så langt ikke blitt. Men jeg fikk en birdie på en av mine første golfrunder og sammen med noen andre gode hull her og der, som par fra bunker, gjorde de at min første sesong ble ganske fin, selv om jeg ikke fikk flyttet på hcp. At jeg fortsatt står på hcp 54 skylder jeg litt på de #¤%#¤"% metallplatformene på midsize Mørk, som jeg ikke er så god venn med. De setter nok også en effektiv stopper for at jeg med et hav av flaks skulle klare HIO.
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
Post Reply