TopGolf i England - En ny måte å spille golf på?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

TopGolf i England - En ny måte å spille golf på?

Post by TJW »

Hei,

Jeg er ganske rookie innen golf, dvs jeg venter på at sesongen skal begynne for å få tatt VTG kurset. Men, jeg hadde en morsom opplevelse i England for ett par år siden som jeg ikke har funnet noe om her på forumet.
I forbindelse med jobb så ble vi tatt med på noe som heter TopGolf som ett sosialt arrangement. Konseptet er ganske enkelt, men samtidig utrolig morsomt for en som ikke hadde noen erfaring/kjennskap til golf.
Kort fortalt gir det litt mer "partyfaktor" på golfspillet, og har underholdning og det sosiale i fokus, denne youtube videoen forklarer det enkelt:

https://www.youtube.com/watch?v=vpeMxV-doOc

Noe for våre hjemlige trakter for å trekke flere folk til sporten?

PS: Vet dette også finnes i USA

Mvh
TJ
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: TopGolf i England - En ny måte å spille golf på?

Post by halvorsen84 »

Artig video, spennende konsept! 8-)

MEN!

Her i Norge er golf konservativt. Her i Norge er golf idrett. Dette blir jo litt som en bowlinghall, bare med golfrelaterte aktiviteter! Ser det serveres alkohol også, og spilles musikk fra DJ? Kan ikke tenke meg at NGF syns noe særlig om dette. Personlig syns jeg det virker helt topp! Men tror nok at et slikt type senter vil slite litt på vår-sommer-høst da golfere uansett vil ut å spille! Men som et alternativ om vinteren? Helt klart!

Problemet er økonomi. Tror det blir vanskelig å skulle etablere noe sånt her i lille Norge, for ikke å snakke om å drifte! :(
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Post Reply