Uten at jeg er opphavsmann til sitatet du besvarer, så tror jeg at det er relativt logiske grunner til det.liverglimt wrote:Javel? Jeg har selv spilt ned hcp på mer enn 10 forskjellige baner. Hvorfor skal det være vanskeligere å spille bedre på andre enn hjemmebanen?GolfMickey wrote:den banen er et monster. vanskelig å skrive seg ned på baner man besøker.
Hvorfor tror du ellers spillere på touren bruker både caddy og seg selv til å måle banen på kryss og tvers i timesvis før turneringsstart?
Det å kjenne banen intimt er selvfølgelig en fordel med tanke på lengdekontroll, breaks. semi-roughs, roughs og hindre.
Eksempelvis vet jeg hvilke deler av roughen på min hjemmebane som er ekstra opportunt å styre unna og hvilke deler jeg både kan finne ballen og faktisk ha et slag ut av.
Det vil helt åpenbart styre hvordan jeg spiller hullet, og følgelig også kunne påvirke score.
Jo bedre kjent hullet foran deg er, med alle dets små og store nyanser, jo større sjanse for å lykkes er min påstand, basert på enkel logikk.
Ikke dermed sagt at jeg aldri har senket på andre baner enn hjemmebanen, selvfølgelig har jeg det.