Treningsdagbok SparcoTT

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
SparcoTT
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 16 Oct 2018, 19:18
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Treningsdagbok SparcoTT

Post by SparcoTT »

Treningsdagbok for SparcoTT

Strukturert trening (seriøs :lol: ) starter fra 17.11.2018

Info og del/hovedmål for 2019:
1. Startet med Golf Mai 2018
2. Hcp per 17.11.2018 = 17,2
3. Delmål 1 innen juni/juli 2019 = 10 hcp
4. Hovedmål innen 2019 sesongen = 6 hcp
5. Neste mål settes når 6 hcp er nådd.

Hvordan skal jeg disse nå målene for 2019?
1. Golf trening minimum 10 timer per uke (spill på bane gjelder ikke som trening)
2. Fokus på nærspill og putting (100 meter og inn)
3. Bruk av instruktør 2-3 timer per uke og resten egentrening.
4. Trening på treningstudie 2-3 ganger i uken, styrke + tøyning for fleksibilitet. (disse timene gjelder ikke som golf trening, ref 10 timer per uke)

Kommer til å skrive inn hver trening som et innlegg for egen del, og følge utviklingen og ha noe å se tilbake på samt kontroll på treningen.

Kjekt om noen hadde satt på målene, kommet med tips etc :)
SparcoTT
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 16 Oct 2018, 19:18
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Treningsdagbok SparcoTT

Post by SparcoTT »

Trening nr. 1 17.11.2018

Tid: 2 timer
Utbytte: 8 / 10 (altså ganske bra :geek:)

Del 1: Nærspill og putting Spill på korthullsbane med 6 hull 2 runder med hull fra 45-69 meter cirkus:
Runde 1: 3 over par, bra med 60 graderen, tapte noe med putteren. Så ble 3 over, helt greit der altså.
Runde 2: Var +1 til siste hullet, duffet den skikkelig fra "tee", gjordet det samme på 2 slaget med 60 graderen. Kom fint inn på 3. men 2 puttet så ble double bogey og totalt 3 over par på runden.

Del 2: Driver
Kort oppsumert har jeg aldri fått til driveren, de kan gå høyre, de kan gå venstre og de kan gå snorbeint + de kan gå i taket på overbygget på driving rangen :lol: Kreti og bleti der altså.
Jeg kjøpte meg en "launch monitor" Swing Caddy SC200 mest for å sjekke swing speed og hva endringene jeg gjør har utslag i swinghastigheten.
Testet den ut i dag, og det ble bra resultater, da jeg så at swing speeden faktisk økte, da jeg ikke prøvde å ta skikkelig i, men gikk rolig bak og fikk meg hele kroppen og fikk svingen skikkelig frammover fra knær og hofter.

Slo 2 bøtter ca 60 baller der jeg plukket ballene fra bøtten som sto bak og kjørte "rutine" før hver driver.

Mye var bra, men mange kommer køllehode ned stengt, noe som fører til at ballen går direkte til venstre ofte lavt. Har hatt en liten "sperre" på at når køllehode er helt åpent og mer enn det på toppen av baksvingen så må jeg overkompansere på en eller annen måte for jeg tror ikke at kølle hode kommer ned "square" ved impact. Da kan det skje mye feil. I slutten bare stolte jeg på at kølleholde kom ned "square" samt prøve å få med meg knær og hofter. Da gikk det overraskende langt i forhold til hvor mye jeg følte jeg tok i samt veldig rett. Swingspeed på det beste låg på rett under 90 mph. Noe som er åpenbart for lavt, men jeg føler jeg er på rett vei med driveren som jeg aldri har fått skikkelig til.
SparcoTT
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 16 Oct 2018, 19:18
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Treningsdagbok SparcoTT

Post by SparcoTT »

Fint om noen hadde hatt noen kommentarer om mål, trening hva som bør fokuseres på etc :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Treningsdagbok SparcoTT

Post by kevin »

Bra progresjon i år da, hvis du allerede er nede på 17 i hcp.

Men vet du noe om hvordan du ligger an på de enkelte delene av spillet? Fw treff, antall GIR, chipsave, putting, fra bunker osv. ? Når du kommer lengre ned i hcp, er min erfaring at man ikke bør tenke så mye på hcp reguleringer og tenke mer slag. Hvor er det du legger igjen flest slag, og starte å trene mer spesifikt mot å bedre de slagene.

Om du får tid til å trene 10t per uke og har instruksjon også, regner jeg med du kommer til å fortsette den fine progresjonen
SparcoTT
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 16 Oct 2018, 19:18
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Treningsdagbok SparcoTT

Post by SparcoTT »

Trening nr. 2 19.11.2018

Tid: 1 time

Utbytte: 7 / 10

Del 1: chipping og hybrid
Del 2: Utslag med driver
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Treningsdagbok SparcoTT

Post by GolfMickey »

Hårete mål men det liker vi, ser ut som du trener bra, og da er det absolutt mulig å gå ned så fort i hcp, følger spent med :D
SparcoTT
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 16 Oct 2018, 19:18
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Treningsdagbok SparcoTT

Post by SparcoTT »

GolfMickey wrote: 21 Nov 2018, 14:45 Hårete mål men det liker vi, ser ut som du trener bra, og da er det absolutt mulig å gå ned så fort i hcp, følger spent med :D
Takk for det GolfMickey!

Skal oppdatere med treningene jeg har hatt i den siste uken i neste uke! Har fått trent bra og spilte turnering i dag og fikk 39 poeng

Har muligens satt målet noe høyt, men har tro på at det skal gå! :lol:
SparcoTT
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 16 Oct 2018, 19:18
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Treningsdagbok SparcoTT

Post by SparcoTT »

Oppdaterer kort, at jeg har fått trent denne uken. Ikke bra vær men har klokket inn 4 timer
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Treningsdagbok SparcoTT

Post by GolfMickey »

Hvor spiller du hen da? :)
Post Reply