Golf store europe

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
bondesson
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 19 Jul 2010, 20:23

Golf store europe

Post by bondesson »

ser di har mangen billige køller, men er dette kopi, eller de er bare til og få gang på bestilling?? hva er gode køller før ei med 17 hcp som er på vei ned over, med en god sving teknikk.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf store europe

Post by furu »

100% pålitelig nettbutikk. De har gode priser på en del utstyr men husk mva. på 25%.

Har du noen preferanser? Hva liker du å spille med? Har du testet noe? Vil du ha pene, små hoder med tynn topplinje? Eller vil du ha køller som er ekstremt lette å spille med?

Her er noe jeg syns er bra.
Mizuno MX200 er bra saker.
Ping i15
Titleist AP1

Og velkommen til forumet :D
Instagram @christianfuru
bondesson
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 19 Jul 2010, 20:23

Re: Golf store europe

Post by bondesson »

Takk:).
Før og veer helt ærlig har jeg ikke prøvd noe særligt med køller, jeg begynnte og spille golf før 4,5 måned siden og blive helt hekte. da kjøpte jeg noe rimelige køller, top flite tour køller, med rød kølle hode.

Men de har gått fort frem, og jeg merker nå att jeg syns skaften er for myke, og jeg syns jeg har allt for høy ballbane jeg vil få ner ballen, og syns der er allt for mye material på under siden av køllehode, alltså syns køllehode er for brei, om du sjønner hehe? vill ha smalere køllehode og noe som der er god følelse i, og ikke for lav tyngdepunkt. men allikevel så selvfølgeli gjerne lettspillte.

ønsker jeg for mye nå? eller er dere noen som vart borte i den same følelsen som jeg og fått tag i noen goe køller?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf store europe

Post by furu »

Skjønner hva du mener. De jernene jeg nevnte vil nok kunne tilfredsstille kravene dine. Flex på skaft blir litt vanskelig å si noe sikkert om. Vet du noe om svinghastigheten din?
Instagram @christianfuru
bondesson
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 19 Jul 2010, 20:23

Re: Golf store europe

Post by bondesson »

ei ikke hastighet direk

billig driver me mykt skaft: ca:210m

Jern 5 me grafitt skaft : ca: 165m

har sett på AP 1 køllerne og med stål skaft sko gjerne ha fått prøvd di en plass
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf store europe

Post by furu »

Treffer du kjente på rangen så kan du jo teste litt utstyr der. Det er alltid litt vrient å gå i proshop eller butikk for å teste og så kjøpe på internett. Føler ikke at det er riktig.
Instagram @christianfuru
bondesson
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 19 Jul 2010, 20:23

Re: Golf store europe

Post by bondesson »

Nei stemmer akkuratt de som føles litt dumt. men får prøve litt og ta de der ifra.

var på bjaavann i helgen i kristiansand, for ei golfbane:=)
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Golf store europe

Post by hanso87 »

om du er på vei ned i hcp. Anbefaler jeg deg ap2 over ap1. Mer køller og jobbe med, så er du villig og vil jobbe med svingen lett ap2 over ap1.
Jeg har nylig kjøpt ap2 og solgt mine gamle ap1. Resulterte i mange dårlige slag på rangen. Men når de sitter så slår jeg ikke spess mye bedre, men korrigert mange skru høyre / venstre og jobber mot en mye mer stabil sving. Anbefaler Ap2 over Ap1.. Men anbefaler begge settene på det sterkeste, spørs bare hvor mye hjelp du ønsker av settet og hvor mye du ønsker å gjøre selv:)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
snaphook
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Golf store europe

Post by snaphook »

vurderr å bestille meg en putter derifra nå.

hehe...
faen ble plutselig usikker, skal jeg ha LEFT eller RIGHT-handed putter. jeg er jo høyrehendt og og svinger og putter mot venstre.....
Titleist 909D Comp 10.5 (Matrix Ozik X-Con 5)
Titleist 909F2 15.5 (Aldila Voodoo)
Titleist 909H 21 (Aldila Voodoo)
Adams IDEA Pro Black CB2 4-PW (KBS Tour 90)
Titleist Vokey Design (54/11)
Titleist Vokey Design (50/08)
Odyssey Black Tour Designs #2
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Golf store europe

Post by Grønne greener »

Jeg vil også anbefale ap2 foran ap1.
Når du har gått så fort ned i hcp og fremdeles er på vei nedover, da må du også snart begynne å forme slagene. Dvs du må lære å slå kontrollert fade og draw.
Dette får du til med ap2.
Du ønsket lavere ballbane. Dette taler også til fordel for ap2.
Nå har jeg bare snakket om ap1 og ap2. Du har selvfølgelig en hel haug med andre valgmuligheter.
Det som du uansett trenger er et sett som er beregnet for spillere med ditt hcp og nedover.
Post Reply