Bør Erik Compton heller representere Norge?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Bør Erik Compton heller representere Norge?

Post by Jan E. Espelid »

Erik Compton er blant de 25 fra Nationwide Tour som får PGA-kortet til neste sesong. Erik kunne representert Norge om han ville.

Etter min menin bør den sportslige ledelsen i Norges Golfforbund gjøre enda noen forsøk på å få han til å representere Norge. Ordtaket om at det er bedre å være en stor fisk i en liten dam har mye sannhet i seg. Blant annet bør Erik være garantert å få en sentral plass i den norske OL-satsingen fram mot 2016.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Bør Erik Compton heller representere Norge?

Post by CharlieB »

Nei,

Såvidt jeg skjønner så har han fått tilbudet - men har andre sportslige målsetninger. Og det er vel naturlig, han er Amerikaner selv om han har vært noen somre på Vestlandet. Jeg synes NGF bør bruke resursene på våre egne.

Det som derimot kan være interessant siden han på grunn av sin historie har en solid medie profil er at NGF finner andre måter å samarbeide på og bruke hans norske tilknytning. I den grad han er interessert i det.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Bør Erik Compton heller representere Norge?

Post by Pepper »

Enig med CharlieB. Han er i utgangspunktet amerikaner selv med norsk mor, han har visstnok ambisjoner om å spille Ryder cup for USA, og da er det ikke naturlig for han å vurdere og spille for Norge.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bør Erik Compton heller representere Norge?

Post by kevin »

Da bør han representere Norge hele tiden isåfall. Jason Kelly er vel litt i samme posisjon, men representerer Norge når han spiller på diverse tourer som Alps tour og Challenge Tour
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Bør Erik Compton heller representere Norge?

Post by Jan E. Espelid »

Jason Kelly representer Norge som nasjon, men Wentworth som klubb/lag ... det er helt greit. Ref Brede Hangeland & co ... Såvidt meg bekjent er det ikke noe man kan switche fram og tilbake på. Og jeg tror Jason alltid har representert Norge ... mener å huske at han hadde Arendal & Omegn som klubb en gang i tiden (men husken er ikke som den var).

Den eneste jeg i farten kommer på som har byttet fram og tilbake er portugiseren Daniel da Silva, som først var portugiser (vel, ALLER først sørafrikaner, han er født der), så franskmann, og så tilbake til Portugal igjen.

Så om Compton lar seg overtale til å representere Norge, så er det visse forpliktelser i det.
Post Reply