ET 2018

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2018

Post by Freud »

Dansken Olesen tjente 9 millioner kroner på sin seier på ET denne uken!
Galskap.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET 2018

Post by furu »

Er på vei til Østerrike i dette øyeblikk for å være caddie for Jarand. Litt spent men mest fordi jeg lander sent, ikke har transport til hotellet ute på landet og siste tog går 25 minutter etter jeg lander :)
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Kult, blir en skikkelig norsk "delegasjon" på ET denne uka da. Lykke til!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2018

Post by eivaan »

furu wrote:Er på vei til Østerrike i dette øyeblikk for å være caddie for Jarand. Litt spent men mest fordi jeg lander sent, ikke har transport til hotellet ute på landet og siste tog går 25 minutter etter jeg lander :)
Lykke til til dere begge!
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: ET 2018

Post by stooy »

furu wrote:Er på vei til Østerrike i dette øyeblikk for å være caddie for Jarand. Litt spent men mest fordi jeg lander sent, ikke har transport til hotellet ute på landet og siste tog går 25 minutter etter jeg lander :)
Regner med det kommer både bilder, og intervju!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET 2018

Post by furu »

stooy wrote:
furu wrote:Er på vei til Østerrike i dette øyeblikk for å være caddie for Jarand. Litt spent men mest fordi jeg lander sent, ikke har transport til hotellet ute på landet og siste tog går 25 minutter etter jeg lander :)
Regner med det kommer både bilder, og intervju!
Seriøs jobb dette :) Jeg har faktisk ikke med kamera. Ikke sjans til å få gjort noe sånt når man er caddie. Jobber hvert eneste sekund på runden.

Skulle ønske jeg fikk laget noe kult innhold, men det går altså ikke.

Gikk med Reitan i dag. Og KKJ ruslet med dem på slutten.
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2018

Post by eivaan »

furu wrote:
stooy wrote:
furu wrote:Er på vei til Østerrike i dette øyeblikk for å være caddie for Jarand. Litt spent men mest fordi jeg lander sent, ikke har transport til hotellet ute på landet og siste tog går 25 minutter etter jeg lander :)
Regner med det kommer både bilder, og intervju!
Seriøs jobb dette :) Jeg har faktisk ikke med kamera. Ikke sjans til å få gjort noe sånt når man er caddie. Jobber hvert eneste sekund på runden.

Skulle ønske jeg fikk laget noe kult innhold, men det går altså ikke.

Gikk med Reitan i dag. Og KKJ ruslet med dem på slutten.
Kult med noen linjer etterhvert, kjenner godt Hasse som var hos dere, han har vel hatt en finger med i utviklingen til Jarand!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Heldigvis for Furu blir det sen start på torsdagen, så han får litt ro på morgenen i sin debut som caddie. Det er kun Reitan av de norske som skal ut tidlig på torsdag.

1 08:03 Duncan STEWART Johan CARLSSON Kristoffer REITAN (AM)
1 12:51 Kristian Krogh JOHANNESSEN Nico GEYGER Henric STUREHED
10 12:51 Christofer BLOMSTRAND Josh GEARY Jarand Ekeland ARNOY
1 14:19 Óscar SERNA Eirik Tage JOHANSEN Steve SURRY

Jeg er veldig spent på hvordan Reitan klarer overgangen til Europatouren nå etter at han kvalet inn til US Open i går. Har sikkert brukt mye tid på å svare tlf, mail osv etter bragden. Arnøy hadde ikke noen bra runde i kvalet, men spilte vel greit forrige uke. Kanskje det løsner litt nå med den nye caddien?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2018

Post by eivaan »

kevin wrote:Heldigvis for Furu blir det sen start på torsdagen, så han får litt ro på morgenen i sin debut som caddie. Det er kun Reitan av de norske som skal ut tidlig på torsdag.

1 08:03 Duncan STEWART Johan CARLSSON Kristoffer REITAN (AM)
1 12:51 Kristian Krogh JOHANNESSEN Nico GEYGER Henric STUREHED
10 12:51 Christofer BLOMSTRAND Josh GEARY Jarand Ekeland ARNOY
1 14:19 Óscar SERNA Eirik Tage JOHANSEN Steve SURRY

Jeg er veldig spent på hvordan Reitan klarer overgangen til Europatouren nå etter at han kvalet inn til US Open i går. Har sikkert brukt mye tid på å svare tlf, mail osv etter bragden. Arnøy hadde ikke noen bra runde i kvalet, men spilte vel greit forrige uke. Kanskje det løsner litt nå med den nye caddien?
Ja, er ikke bare bare med de Caddiene gitt :) :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET 2018

Post by furu »

Klart det løsner :D

Jeg har ingen spilletips. Er med for å lette på stemningen og gjøre enkle oppgaver. Om det har noe å si gjenstår å se.

Reitan virker balansert. Har tydelig selvtillit. Tror det ble litt mas etter kvaliken. Mulig det kommer noe på NRK i morgen. Tror Reitan skal intervjues + at de gjør noe på at fire nordmenn spiller ET. Marcus virker forresten å være en rolig og fin caddie for ham.

12.51 betyr kanskje 7.51 på andrerunden............
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Nope, dere har 07:30 fredag, men da er du varm i trøya. :)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2018

Post by Freud »

"Fire nordmenn spiller Europatur"?! Denne turneringen er co-sanctioned med CT, og er derfor en ET av second class.
Reitan er invitert, og de tre andre burde heller spilt CT i Belgia. Penger spiller tydeligvis større rolle enn OoM.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Nå må du slutte med det tullet ditt. Turneringen teller selvsagt på pengelisten til CT også, akkurat som det gjorde turneringen i Italia i midten av mai. Man får bokført 20% av innspilte euro på CT.

Naturligvis prøver de seg på det høyeste nivået om de kan. En enkelt turnering kan faktisk sikre kortet for neste år, om man vinner. Det kan også gi en ekstra start neste uke(i dette tilfellet er det om 14 dager pga US Open) om man sikrer seg topp 5/10 plassering. Og det gir en mulighet til å tjene 5 ganger så mye euro enn i en CT turnering, og ja penger må man faktisk ha for å kunne satse. Spesielt når hjulene bare akkurat går rundt.

Dessuten er dette en spesiell turnering som får enorm oppmerksomhet pga shot clock reglene. Og det er fortsatt en ET turnering.

Hurra! 4 nordmenn spiller ET. Eneste minuset med det er at det kunne vært 5, om Kofstad hadde vært påmeldt.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2018

Post by Freud »

Takk for belæringen, Kevin.
Dette er riktignok en ET-turnering, men av meget lav kvalitet. Av fjorårets 100 beste på ET-rankingen stiller det opp bare 10 stk. Den beste er Colsaerts som nr. 30, de andre ni ligger fra nr. 50 til 98.
Av top-50 på nåværende ET-ranking stiller det opp tre spillere; Slattery nr.31, Ormsby 32 og Pavan 48.

Jeg skjønner nå at de norske griper sjansen. Dette bør de klare!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Krogh er 55.ranket i feltet
Arnøy er 64.
Tage er 102.
Reitan er 108.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET 2018

Post by furu »

Føles ikke så veldig «meget lav kvalitet» eller «annenrangs» på nært hold. Nok av gode spillere her, selv om navnene ikke er de største.

Hvor tror man egentlig at spillere som feks Fleetwood startet? Rett inn i topp 50 i verden og bare spille de største turneringene?
Instagram @christianfuru
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2018

Post by Freud »

Rankingen av de norske sier alt om hvor lav kvalitet det er på turneringen. Arnøy er ca. nr. 200 på CT-rankingen, og altså ranket nr. 64 i denne "ET-turneringen".
Furu, det finnes haugevis av slike eksempler som du trekker frem. De beviser ingenting. Har du glemt eksemplet Rose, han som misset cuten 17 ganger på rad før han etablerte seg? Hvor lenge har ETJ holdt på? Jeg vet alt om det som mange av de gode spillerne har gått gjennom av slit, trening, skuffelser, fattigdom, forsakelser og tvil, før de ble så gode som de er i dag. Men for hver av disse er det minst 100 som også har prøvd like hardt, men som ga opp på veien.

Alle de som stiller opp er gode golfspillere, men sammenlignet med de faste ET-spillerne er de middelmådigheter. Alt er relativt, også i golf.

Alle de norske har nå en unik mulighet til å sanke både penger og poeng på CT-rankingen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Arnøy har fått plass i feltet med bakgrunn i kategorien han fikk pga det flotte fjoråret. Det er på verdensrankingen han er den 64.beste spilleren i feltet. Har ingenting med årets plassering på CT å gjøre.

Reitan startet med bogey på hull 1, men er nå -1 etter 5 hull. Ingen rapporter om at noen spillere har fått straff for sakte spill ennå.

edit: -2 etter 6 hull :D
Last edited by kevin on 07 Jun 2018, 13:13, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Reitan er ferdig på -2. Runden inneholdt 4 birdies og 2 bogeys. Flott debut på ET det. Ligger på en foreløpig delt 15.plass.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2018

Post by eivaan »

Var i ruta også et par ganger!
Post Reply