Masters 8-11 april

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by furu »

Den nederste på denne siden sender nå. Har ikke testet linken til Veetle øverst på siden.

Ser desverre ut til at det kun er Amen Corner Live på den nederste. Skal sjekke de andre, også Veetle.
Last edited by furu on 08 Apr 2010, 20:49, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by stooy »

Nevermind, fant en som funka nå :)
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by stooy »

Hvorfor ser vi ikke snurten av Tiger Woods?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by furu »

stooy wrote:Hvorfor ser vi ikke snurten av Tiger Woods?
Sikkert en egen kanal som har kjøpt rettigheten til alle slagene hans 8-) For å være seriøs, det er mulig at de med vilje ikke fokuserer på ham men heller turneringen som helhet.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Masters 8-11 april

Post by kevin »

Har vært vist endel på tv nå,rått innspill og eagle på hull 8 :D
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Masters 8-11 april

Post by AkE »

Syns ikke jeg ser annet en tiger på viasat golf jeg, litt småirritert på sendingen deres alle de jeg hadde lyst til å se på var jo ferdig når sendingen deres begynte!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Masters 8-11 april

Post by Solaar »

furu wrote:(...)
Craig Stadler er snart 57 år gammel. Vant Masters i '82 og er derfor med. Greit at golf tar vare på gamle helter, men kanskje den godeste Stadler kunne gjort det riktige og gitt plassen til en yngre spiller?
Bernhard Langer. Samme greien som Stadler. Vant i '85.
Mark O'Meara. Nok en gang det samme. Vant i '88. Men han er jo reservepappaen til Tiger så han jo være med.
Tom Watson er en stor spiller med seier i '77 og '81. Du skulle droppet denne Tom.
Når det gjelder Larry Mize, Sandy Lyle, Ben Crenshaw og Steve Flesch - må nesten ta i bruk en velkjent forkortelse - WTF! Kjenn din besøkelsestid. Erkjenn at nok er nok. Selv om de "har rett til" å spille så trenger de jo ikke å gjøre det til de dør.

Her har vi altså åtte spillere som jeg mener ikke skulle vært med. Kjør en nostalgisk turnering i forbindelse med forberedelsene. De har Par 3 allerede, kanskje de kunne hatt en ni hulls runde for disse gamle heltene?

Jeg skulle veldig gjerne sett spesielt Rose og Fowler i Masters. Hvem av dere kan med hånden på hjertet si at det er bedre og riktigere at Mize og Flesch er med framfor Rose og Fowler?
Hehehe, Sandy Lyle og Tom Watson begge i topp-10 etter første dag?

Foreløpig status for gamlingene:

Watson -5 T1
Sandy Lyle -2 T11
Langer -1 T15
Steve Flesch +2 T56
O'Meara +3 T69
Larry Mize +4 T78
Ben Crenshaw +6 T86
Stadler +7 T90

Strengt tatt kan man også legge til Couples som etter 12 hull ligger på T7 med -3
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Masters 8-11 april

Post by Solaar »

Og hva skjedde med Els på hull 18? Ta deg sammen mann, jeg skal ha det skopussesettet!!! (visste at jeg skulle gått for Mickelson, lærdom: stol alltid på førsteinstinktet)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Masters 8-11 april

Post by kevin »

Tror gutta har lest Furu sine kommentarer og "prooved him wrong" :lol:

Er vel overrasket over at Watson gjør det så bra,men hadde forventet at han skal klare cut. Han er faktisk så god,og spesielt på tøffe baner.

Men Lyle er en kjempeoverraskelse. Langer spiller stødig på champions tour og vinner endel.

Felles for alle disse er at de har en tendens til å slokne etter 2 eller 3 runder. De spiller jo bare 3 runder på champions tour. Augusta er knalltøff på lengde.

Men ingenting hadde vært mer morsomt enn at Watson hadde vunnet,eller kjempet helt i toppen
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Masters 8-11 april

Post by Solaar »

Etter en bogey på hull 10 er Woods tilbake på -2. Spiller ujevnt idag virker det som. Nå slo han nettopp ut på det første av amen corner hullene. En flott drive kjepprett ut i skogen - som spratt nesten helt tilbake inn på fairway hehe. Andre slaget fra semi-rough limer han et par meter fra flagget etter å ha fadet/cut'et slaget rundt skogen. Iflg kommentatorene er det bare to birdies på dette hullet så langt i dag, det må da være feil?

Couples med en flott birdie på hull 13, spilte hullet som et vanlig 3-slags par 5, han la innspillet tett inntil hullet og senket putten. Han virker veldig avslappet. Er han en tidlig outsider?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by furu »

Gamlingene har tydeligvis hørt rykter om drittslengingen min. Imponerende av noen av dem. Siden vi strengt tatt må slutte å bli overrasket over Watson så vil jeg si at Sandy Lyles runde er mest imponerende.

Stadler er mitt kroneksempel og lever opp til det jeg skrev. Keep it up Craig! (nå slipper de å oversette i Google Chrome).

Sinnsyke greener å putte på. Det må jo være litt kjedelig når man knapt kan berøre ballen.

Noen andre enn meg som ble imponert over Tigers hook rundt trærne på #9? Lå drittdårlig til i roughen bak trærne og kunne vel ikke se greenen. Hooket den rundt og sneiet nesen på noen fanboys. Endte opp med birdie. Kuchar lå perfekt i fairway - endte med par. Hvis dere går inn på "Leaderboard" på hjemmesiden så kan dere se highlights. Klikk på pilen ved spilleren, få opp scorekort og klikk på scorene med gul firkant rundt. Der kan dere også se Tigers slag på #9.

Hyggelig med F.Molinari på -2, Westwood imponerer med -5 og Manassero ligger godt plassert på T16 med -1. E-Molinari skuffer litt foreløpig, han må hente inn noen slag på slutten. Det har klikket fullstendig for Furyk, +8 er ikke bra. Har bare Woosnam og Campbell bak seg. Stenson sliter også voldsomt med +7 (14).
Last edited by furu on 08 Apr 2010, 23:11, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by furu »

Couples med en flott birdie på hull 13, spilte hullet som et vanlig 3-slags par 5, han la innspillet tett inntil hullet og senket putten. Han virker veldig avslappet. Er han en tidlig outsider?
Couples avslappet? Det kan da ikke stemme :lol: Han har konstant hvilepuls under en golfrunde.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by furu »

Noen bilder fra dagens runde.

Her er helten deres - Craig Stadler :D
Image

Velkjent scenario for meg. Usikkert om Wilson skulle tisse eller har drivet i skogen. Alltid det siste for min del.
Image

Simon Dyson med nydelige bukser :D
Image

Chris Wood er så fantastisk høy at jeg alltid må ha med et bilde av ham. 2'er jern med bust - er det ikke det Haugsrud sier?
Image

Ryo Ishikawa ulastelig antrukket i Mastersgrønt.
Image

Ryan Moore er ikke fullt så heldig med antrekket....... Forrige gang han brukte slips var det litt bedre siden det var svart. Liker heller ikke disse Puma skoene. Men Scratch capsen er kul :D
Image

Nok et tvilsomt antrekk, denne gang fra Shingo Katayama. Herlighet mann, det er grenser selv for en gal japaner. Noe jeg absolutt hater er disse "sports t-skjortene" som Katayama går med. Det er fremdeles en t-skjorte med rund hals selv om den er laget av dri-fit eller annet teknisk materiale. Skjønner ikke at de tillater det.
Image

Jeg sa til meg selv at det ikke skulle være noen Tigerbilder, men dette må med.
Image

Ser ikke Couples litt stresset ut her? Hadde han gått med pulsmåler med direkte link ut til tv-sendingene (slik som i Tour de France) så hadde de rykket ut fordi de trodde han var død.
Image

Dagens mann - Tom Watson.
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by furu »

Dagens overrakselse - Sandy Lyle. Ja, jeg vet Couples leder og at Watson er kun ett slag bak, men Lyles -3 er jo fullstendig sensasjonelt!

Dagens skuffelse - Jim Furyk. +8 etter tre doble og en trippel! Hadde Kaymer som god kandidat her etter en runde på +4 men Furyk var hakket dårligere.

Det ble etter hvert spilt veldig mange gode runder i går. Uvanlig mange for å være Augusta. Nydelig vær tidlig på dagen, spesielt myke greener sent på dagen og noen ganske lette flaggplasseringer får ta litt av æren for det. Forventer høyere scorer nå når banen tørker opp, greenene blir raskere og flagget flyttes inn i et annet univers.

Couples (-6) og Watson (-5) er overraskende navn i toppen. Choi (-5) også for den del, samme med Ricky Barnes (-4, noen som husker US Open 2009 på Bethpage?) og nevnte Lyle (-3). De fleste regner vel med at disse spillerne etter hvert faller ned på listen. Ser vi på spillere som hadde en god runde og viser at de blir å regne med så finner vi Westwood (-5), Mickelson (-5), Poulter (-4) og Woods (-4). Tror vinneren blir en av disse fire men skal ha et ekstra øye til Schwartzel (-3) som holder fint følge. I mine øyne har han kanskje den aller fineste og teknisk beste svingen av alle. Nydelig å se på :D

Gledelig å se både Adam Scott og Trevor Immelman på -3. Håper virkelig at begge disse to får en god uke og kan bygge videre på det.

Couples bruker altså Ecco Street Premier sko. Haugsrud hadde ikke peiling, fikk melding fra Ramnefjell om at dette var "hybrid-golfsko"......hva nå det måtte være. Det er golfsko med masse små gummiknotter under. Godt egnet for tørre baner, for dem som vil ha en komfortabel sko med avslappet stil.
Image

God stemning mellom Choi og Woods.
Image

Poulter har en forkjærlighet for pastell...... Hadde han ikke vært så utrolig flink til å spille golf så hadde det sett litt rart ut :lol:
Image

Ricky Barnes spilte i lederballen på sisterunden i US Open 2009 men misset fullstendig. Har han potensiale til å gå fire gode runder? God reklame for Wilson at noen andre enn Paddy er i bildet. Forøvrig Oakley som kles- og skosponsor.
Image

Det er helt utrolig å se proffene når de havner i trøbbel. De er fantastisk dyktige på "problemslag". Her representert ved Kuchar som drivet inn i skogen, fikk fridropp pga. et gjerde eller bygning og endte opp med par. Imponerende. De nye groovereglene her forøvrig ikke hatt så mye betydning som noen trodde. Les litt om de tallene her.
Image

Masters i 3D. Brillene ser i hvert fall bedre ut nå enn i 1992 :lol:
Image
Kommer du inn i et rom og ikke vet at sendingen er i 3D så tenker du nok først at noen har hatt noe i drinken din.
Image

Gleder meg til ny runde i kveld. Dere som ikke har Viasat Golf må huske å se på nettsendinger og sjekke om Viasat 4 sender. Haugsrud kommer med litt motstridende meldinger.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Masters 8-11 april

Post by kevin »

Ramnefjell har visst "testet" disse Ecco skoene,se her
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Masters 8-11 april

Post by Solaar »

Den par-saven til Kuchar var ekstremt god. På samme hullet hadde Tiger en drive ut av en annen verden og et innspill til ca 2m fra flagget, begge fikk par og som AHugsrud sa: det deles ikke ut stilpoeng i golf. Synes Tiger spilte helt vanvittig bra frem til greenene igår, hvis han får orden på puttingen så vinner han dette lett.

Var det forresten andre som la merke til at Haugsrud har skiftet litt stil på kommenteringen? Synes at han var særs god i går, ikke så mye tullprat som tidligere og mye mer fakta + interessant kuriosa om enkelte spillere og historien til Masters.

Og ja hva skal man si om Couples, utrolig herlig fyr å se spille golf, har alltid hatt et svakt punkt for ham. Tror han henter inn 5 slag på en runde bare ved å beholde roen som han gjør. Og ang Poulter og pastell-fargene: UUUURRKK! :D Enig i at han kommer unna med det, men det er så vidt.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by furu »

kevin wrote:Ramnefjell har visst "testet" disse Ecco skoene,se her
Mye tekst hentet fra enten Ecco selv eller noen andre som selger dem. Ikke så voldsomt mye test egentlig, men greit nok. Disse kan bli en hit blant pensjonister på Østlandet.

Kommenteringen i går var veldig bra. Som du sier Solaar så var han i en helt annen modus enn ellers. Jeg tror det har sammenheng med at sendingen nå var en skikkelig golfsending, ikke rockete gitar, reklamepauser og plakater hvert 3.minutt slik som Golf Channel kjører. Det var mer ro over hele sendingen. Til vanlig så må han fylle så mye tid med annet enn det som faktisk skjer at han blir masete og kommer med litt merkelige historier og fakta.

De har startet dagens runde;
Couples er -1 (3 hull)
Kjeldsen -1 (5)
Watney E (7)
Immelman +1 (7)
Schwartzel +1 (1)
Perry +1 (4)
Villegas +1 (4)
Sandy Lyle +10 (9) :!: :!: :!: :!:
Glover -2 (2)

Jeg våger å allerede slå fast at det er tøffere i dag. 42 spillere på banen, kun seks av dem er under par.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Masters 8-11 april

Post by Solaar »

Hahaha, stakkars Sandy! :D Er det gikta mon tro?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Masters 8-11 april

Post by Grønne greener »

Jeg husker fra min ungdom (ja, det er leeenge siden) da jeg ikke hadde golfsko. :cry:
Men jeg spilte fotball og hadde kunstgressko som ligner veldig mye på disse eccoskoene. Ihvertfall sålen.
Prøvde selvfølgelig disse på golfbanen og fikk mye kjeft og forbud mot å bruke dem.
Fordi de satte for mye merker på de bløte og myke vestlandsgreene. Dengang veide jeg ca 50 kg! :roll:
Lurer på hvordan det blir nå hvis disse skoene blir populære og mennesker på 100 kg og mer skal trakke rundt?
Ellers er det å si at de var gode å spille med. Sto støtt hvis det ikke var alt for bløtt.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 8-11 april

Post by furu »

Sandy Lyle endte på +14 i dag. Altså 17 slag dårligere enn i går!

Michael Campbell er også en mann som lever på gamle bragder. Han har vært ekstremt uheldig med mye skader, men nå må det snart være nok av disse lettere pinlige opptredenene. +20 etter to runder sier sitt.

Oosthuizen skuffer meg. +6 etter 13 i dag. Cink også med +4 etter 17. Furyk har hentet seg inn og er på -1 etter 6 hull i dag. Kan han gjøre et skikkelig comeback?

Men, den kanskje største skuffelsen, den står Rory McIlroy for. +5 i dag, +7 totalt og misser cuten. Hva skjer med ham? Han har ikke vært bra i USA.

Gledelig at Poulter og Westwood deler ledelsen på -9. De har tre slag ned til Kim og fire ned til Tiger. Sistnevnte har ikke helt dagen med -1 etter 14.
Instagram @christianfuru
Post Reply