Jeg hjelper foreldrene mine med en sak nå. De kjøpte en Acer laptop i slutten av 2007. Har bare vært problemer med den. Skrivemarkøren hopper rundt, den blir vanvittig overopphetet uten at man gjøre noe som helst og den takler noen ganger kun en nettleser oppe (ingen program samtidig og kun en fane). Det er åpenbart noe galt med den.
Uansett, vi har levert den inn i butikken fire ganger og alle gangene har de sagt at de skal fikse den. Visste dere at hos Elprice så teller det som service kun når de sender maskinen til produsenten? At det ikke teller som service dersom de fikser den på stedet? Det er helt hinsides all fornuft at de kan gjøre det slik. Forbrukerrådet har også sagt at det ikke er lov. Les denne saken, det er nøyaktig det samme som skjer med oss nå.
Jeg vil advare alle når det gjelder reklamasjoner og Elprice. Få dokumentert alle innleveringer. Eller aller helst - unngå å handle der
En annen ting. Jeg har hatt problemer med en Lexmark skriver. Skulle levere den inn men neida, det ville ta for lang tid så de mente jeg skulle kontakte Lexmark direkte på et 800-nummer......... I Acer-saken mener de at vi må ta reklamasjonen direkte med Acer.... Vi har jo ikke kjøpt pc hos Acer! Vi har kjøpt hos Elprice!
Jeg liker ikke måten de driver på. Har kontaktet både Forbrukerrådet og selvsagt også dinside.no. Butikksjefen i Fana skrev til meg i dag;
Spørs om de kommer til å bruke så mye mindre tid på saken nåJeg bruker litt tid på disse mailene. Hvis alle 100 som skal levere pc på service hver måned sender meg 5 mail, så har jeg ikke tid å ta meg av noen lenger.