Generalsekretær

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
ZPaaMaken
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 06 Apr 2011, 11:44
Hcp: 8,7

Generalsekretær

Post by ZPaaMaken »

Er det noen som har gjort seg tanker om hvem som bør bli ny generalsekretær i golfforbundet etter Geir-Ove Berg?

De to beste kandidatene er kanskje Arne Giving, daglig leder i Groruddalen GK og Arne Sartz-Knudsen, generalsekretær i Tenninsforbundet. Men begge er over 60, og faller muligens utenfor av den grunn.

Niels Vik i Oslo GK kan være en sterk kandidat. Eller velger de internt opprykk? Tor Anders Hansen eller Rune Hauger?
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by Smilende Sam »

Karen Espelund, Åsne Havnelid, Marit Breivik eller en 40 åring med suksess fra lagbygging/effektivisering fra næringslivet. Det spenstigste valget ville vært JAL, god utdannelse, gode kontakter fra golfsporten, godt likt men liten erfaring fra organisasjonsarbeid. Gi ham en NK med den erfaringen og ganske frie tøyler......
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Generalsekretær

Post by veggiss »

Flatland!!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Generalsekretær

Post by kevin »

kjenner ikke særlig mye til noen av de nevnte over her, men håper det blir litt yngre blod enn tidligere. Interessante tanker fra Sam :)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by Smilende Sam »

Kevin, Åsne Havnelid var leder for Ski-VM og tidligere nestleder i Olympiatoppen.... Ryddig og flink, med mye drive og gode organisasjonsegenskaper. Ville vært et kupp.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Generalsekretær

Post by kevin »

Ja, de du nevnte kjenner jeg godt til, men ikke de navnene i trådstarten. Havnelid er kanskje for "hot" etter innsatsen for ski-VM. Hun blir nok snappet av noen andre
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by furu »

Er dette en interessant jobb for personer som Havnelid? Blir det sett på som prestisje eller et steg ned? Jeg har ikke noe kjennskap til å uttale meg, derfor spør jeg.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by Smilende Sam »

@kevin; ok misforsto. De i trådstarten kjenner ikke jeg heller bortsett fra at Sarz-Knudsen er medlem på Mikla. Jeg tror man skal hente en person som har track-record fra større sammenhenger og friste med utfordringen til å få dette til å funke. Kanskje vedkommende må ta et steg ned, men her må styret heller grave litt i lommebok og gjøre en sjarmoffensiv. For Havnelid så vil det være et steg ned, men hun burde kunne bli fristet av utfordringen med å få et litt underutviklet forbund med mange medlemmer til å fungere.

Tidligere Generalsekretær må ikke bli sittende som en syvende far i huset for lenge - det vil være helt krise.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Generalsekretær

Post by Fredrikkm »

Smilende Sam wrote:Kevin, Åsne Havnelid var leder for Ski-VM og tidligere nestleder i Olympiatoppen.... Ryddig og flink, med mye drive og gode organisasjonsegenskaper. Ville vært et kupp.
Så vidt jeg husker uttrykte hun vel et ønske etter VM om å gå over til næringslivet, så jeg tviler på at hun blir aktuell.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by Smilende Sam »

Det burde jo ikke hindre NGF i å spørre.... Hvis man lar være å spørre alle som tilsynelatende trives i jobben sin eller har signalisert en annen retning for sin videre karriere så blir det bunnslam igjen.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Generalsekretær

Post by Fredrikkm »

For all del, det skader ikke å spørre, men sjansen for å få ja er vel forsvinnende liten.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Generalsekretær

Post by Grønne greener »

Hva med AR fra den andre siden? :roll:
Han har lang erfaring og gode kontakter innen golfverdenen. ;)
Mulig at informasjonensflyten UT fra forbundet ville blitt noe redusert/redigert :?:
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Generalsekretær

Post by veggiss »

Generalforsamlingene hadde også blitt spesielle. Alle forslag hadde måtte gå igjennom AR først for vurdering om de er seriøse nok til å presenteres!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Generalsekretær

Post by AkE »

Forslag? Kim jong Ill ord er lov, ingen andre har ideer! ;)
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Generalsekretær

Post by Grønne greener »

Jeg tror at han har temmelig mange golftilhengere :!: Kanskje ikke så mange her inne, men ellers i golfnorge tror jeg at det er mange som ser opp til ham. :roll:
Spesielt de litt eldre (min alder og oppover) som husker ham for hans meritter på banen.
Han har også Norges "desidert største" golfside. Noe som skulle gjøtre ham enda mer attraktiv...
Skummelt?
:shock:
ZPaaMaken
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 06 Apr 2011, 11:44
Hcp: 8,7

Re: Generalsekretær

Post by ZPaaMaken »

Ja, kanskje Ramnefjell som generalsekretær med Stellander som assisterende generalsekretær?
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Generalsekretær

Post by CharlieB »

Men er NGF best tjent med en meritert spiller? Eller en person med visjoner som evner å samarbeide med styret, klubbene og oss spillere både på bredde og toppnivå?

Jeg mener at det absolutt ikke er noe krav at en ny leder av NGF skal være en meritert spiller, at vedkommende spiller golf på ett eller annet nivå er relevant. Men lederegenskaper og samarbeidsevner tror jeg er mye viktigere.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by Smilende Sam »

En av de viktigste egenskapene til gen.sek er organisasjonsutvikling og ledelse. Kjennskap til organisering fra idrett er og viktig. Flott hvis vedkommende kjennner golf-norge, men hvis øvrig apparat, sportssjef, trenere kan dette så kompenserer det mye. Mitt inntrykk er at man bør finne en yngre (rundt 40) flink leder, organisator med idrettsbakgrunn og gjerne erfaring fra næringslivet.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Generalsekretær

Post by kevin »

Havnelid ble sjef for Røde Kors....tipper hun hadde mange tilbud
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by Smilende Sam »

Meget godt valg for Røde Kors, både objektivt sett og sammenlignet med den de har i dag (som jeg mener ikke har vært så aller verst)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply