Crouching Tiger?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Crouching Tiger?

Post by Smilende Sam »

Dette ser vel ikke helt lovende ut for pusekatten.

Golferen.no

Bakgrunnen for artikkelen på Golferen

Det ville være et utrolig set-back for golf som sport om dette var riktig. Det blir jo som om Lance Armstrong skulle vært dopet :lol:
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Crouching Tiger?

Post by furu »

Å antyde at det er mangelen på doping som gjør at Tiger spiller dårlig er helt håpløst. Det er absolutt ikke usannsynlig at han har drevet med noe tidligere år men man kan ikke dope seg til en god sving.

Jeg tror Tiger fortsetter med golf men at han er ferdig slik vi kjenner ham. Hva skal han gjøre etterpå? Han kommer til å forsvinne helt. Han har ikke samme sjarm og stil som de gamle heltene Palmer&Co. Tror heller ikke han kan brukes som kommentator.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Crouching Tiger?

Post by mciljoy »

Huff..., det er jo bare trist hele greiene. Den amerikanske artikkelen var jo ganske håpløs, synes jeg. Det er sånn man prater med kompiser og har ingenting på trykk å gjøre.

Håper av hele mitt hjerte at Tiger kommer tilbake, men tror faktisk han er ferdig som golfspiller. Tipper han fortsetter litt til men at han aldri vil vinne igjen :-(
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Crouching Tiger?

Post by veggiss »

HGH har absolutt ingen effekt på golfspillet hans overhodet. Eneste fordelen han kan ha hatt av å ta det er raske restitusjon etter skader. HGH kan heller ikke fikse et kne som er ødelagt.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Crouching Tiger?

Post by furu »

PGA er sikkert ikke noe bedre enn NHL, NFL, MLB og NBA. Proppfulle av dop hele gjengen, det er det ingen tvil om. Hos ekstremt mange idrettsutøvere og støtteapparat i USA er doping akseptert og faktisk sett på som nødvendig. De vil ha ekstrem sport med svære muskuløse menn som halvveis dreper hverandre minst en gang i uken. De klarer det ikke uten dop. Til og med spillerne på min lille skole dopet seg. Min første romkamerat tok 12 vanlige smertestillende etter en treningsøkt og klaget over at det ikke hadde noen effekt. Når han sa at han ikke fikk den vanlige medisinen så var det ikke så vanskelig å skjønne hva det var snakk om.

De aller fleste amerikanere syns sikkert det er greit hvis Tiger doper seg. Hvis han bruker dop for å komme tilbake fra skade så syns de garantert at det er greit, de vil jo ha gamle Tiger tilbake og da bryr de seg ikke om hvordan det skjer.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Crouching Tiger?

Post by kevin »

Har ikke satt meg inn i saken ennå, men det var rykter ang doping under "utroskapsaken" også, hvor det skal ha kommet fram at han brukte en svært omstridt lege.

Men nå blir flere og flere spillere dopingtestet, så hvis Tiger doper seg med kjente stoffer så blir han tatt. Senest under The Players ble spillere testet
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Crouching Tiger?

Post by veggiss »

Uten å ha satt meg inn i det vil jeg tro de kun tar pisseprøver på PGA Tour slik de gjør i det fleste andre amerikanske idretter, og da er det ikke alt de finner.

Angående doping generelt så finnes det overalt, og flesteparten som doper seg er IKKE store broilere med kviser på ryggen. Det er jo tross alt fullt lovlig å bruke dopingmidler hvis man ikke er medlem av Norges Idrettsforbund, eller har en jobb hvor man kan bli testet (Politi, Forsvaret etc).
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Crouching Tiger?

Post by furu »

Jeg har ingen tiltro til doptestene utført i USA. De vil ikke finne noe, derfor finner de heller ikke noe. De har vel tatt en for kokain og en for marihuana hvis jeg ikke tar helt feil og det er jo ikke akkurat snakk om doping.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Crouching Tiger?

Post by kevin »

Fra en sak hos en stor avis i USA(-08):
The players have been reading the anti-doping program manual, distributed by the Tour last fall, and in July they'll be subjected to tests for 10 categories of substances, including anabolic steroids, human growth hormone, narcotics and even prescription medications for hypertension.
The maximum penalties are significant: up to a one-year suspension for the first violation, a maximum for the second and a possible lifetime ban for multiple violations.

Players can be fined up to $500,000, depending on the violation.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Crouching Tiger?

Post by veggiss »

Ok...da tester de ikke likt som de gjør i f.eks. MMA.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Crouching Tiger?

Post by furu »

At de har tester er ikke ensbetydende med at de tar spillere som doper seg eller ønsker å ta dem. Det har USA vist gjennom mange år i sykling og friidrett i tillegg til de nevnte grenene. Dopavsløringene i MLB kom vel først når gamle storspillere avslørte alt i biografiene sine.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Crouching Tiger?

Post by kevin »

etter å ha lest den opprinnelige artikkelen og det på golferen så synes jeg vel dette var tynne greier, og ikke mye nytt. Mye synsing basert på manglende resultater og rykter ang den nevnte legen

Det er ingen hemmelighet at Tiger ikke er like god nå som tidligere. Er ingen tvil om at han har en alvorlig kne-skade som hemmer han og at feil belastning gjorde at akillesen hans også ble sår.

Å vurdere hvor gode/dårlige resultatene egentlig er, er også ganske vanskelig med tanke på at han har spillt færre og færre turneringer de siste årene. Men så ble han jo nr.4 i Masters for ikke lenge siden, og har en topp-10 til i år. Like mange topp-10 allerede som for 2010. Hans scoring avg er også lavere enn i fjor, men betydelig høyere enn i -09, et år han var fantastisk god!

Og så har touren utviklet seg også mens Tiger har slitt med skader og annet fuzz. Det har kommet enda flere potensielle vinnere og toppspillere. Samt at antallet long-hitters har vel aldri vært høyere. Det er slutt på den tiden da han skremte spillerne fra tee med sin lengde. 289 yards i år er betydelig kortere enn hans 316y i -05. Det året var det ingen Bubba,DJ,Garrigus,Holmes,Woodland,Cabrera m.fl i toppen

For meg virker det som om trenerbytte/svingendring ikke har vært spesielt vellykket, og jeg tror vel at han går bort i fra Foley etterhvert. Og jeg tror at vi ser Tiger i toppen minst 1 gang til, kanskje mange flere

Om han er dopet? Jeg tror ikke det, og håper for golfsportens del at han ikke er/har vært det. Men det kan hende jeg tar feil
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Crouching Tiger?

Post by Smilende Sam »

veggiss wrote:Uten å ha satt meg inn i det vil jeg tro de kun tar pisseprøver på PGA Tour slik de gjør i det fleste andre amerikanske idretter, og da er det ikke alt de finner.

Angående doping generelt så finnes det overalt, og flesteparten som doper seg er IKKE store broilere med kviser på ryggen. Det er jo tross alt fullt lovlig å bruke dopingmidler hvis man ikke er medlem av Norges Idrettsforbund, eller har en jobb hvor man kan bli testet (Politi, Forsvaret etc).
Du bommer litt her, veggiss, siden en del stoffer er forbudte å bruke, besitte, importere og omsette. Listen over dopingmidler som er forbudte i en eller annen sammenheng også uavhengig av NIF/NOK reglene har blitt lengre og nettet større med liten maskevidde de siste årene.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Crouching Tiger?

Post by veggiss »

Smilende Sam wrote:Du bommer litt her, veggiss, siden en del stoffer er forbudte å bruke, besitte, importere og omsette.
Det er ikke ulovlig å bruke anabole steroider, HGH etc. Ang bestittelse, import og omsetning så skrev jeg ingenting om det.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Crouching Tiger?

Post by Smilende Sam »

Jeg sier tja igjen, veggiss. Det er forsåvidt riktig at akkurat det å spise middelet ikke er straffbart - men når oppbevaringer straffbart så er det hårfine linjer. Men for all del; det er mulig å jafse idiotpiller uten å gå i buret.....

Straffeloven:

"§ 162b. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er ansett som dopingmiddel, straffes for dopingforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

Grov dopingforbrytelse straffes med fengsel inntil 6 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff det gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter.

Uaktsom dopingforbrytelse straffes med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

Medvirkning til dopingforbrytelse, eller til bruk av dopingmiddel som nevnt i første ledd, straffes som bestemt ellers i denne paragrafen."
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Crouching Tiger?

Post by veggiss »

My point exactly, bruk er ikke straffbart, men alt annet er.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Crouching Tiger?

Post by furu »

Hvordan kan man ta en pille eller sette en sprøyte uten å faktisk være i besittelse av stoffet? Få noen andre til å mate deg eller sette sprøyten? Og oppbevare dopet for deg?
Instagram @christianfuru
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Crouching Tiger?

Post by radar1 »

At Tiger har lagt på seg (og mistet) en hel del muskelmasse opp igjennom de siste årene burde ikke være noen grunn til mistanke. Pumper man jern flere ganger i uka i over 10år så ville det heller vært skummelt hvis han ikke hadde blitt større. At han har gått ned i size vil jeg tro kommer av at han skjønte at han hadde lagt på seg en del dumme muskler.
Omtrent som David Duval på slutten av hans storhetsstid.

Jeg kjøper (faktisk) Tigers forklaring om hvorfor han brukte Dr.Galea, fordi han hadde gode resultater fra lignende saker å vise til, med det mener jeg bare at jeg synes forklaringen på hvorfor han brukte Dr.Galea og ikke en lokal lege er legitim.

Men! å tro at Tiger, og en rekke andre pro-golfere ikke bruker/har brukt PED vil være veldig naivt. Det er alt for mye penger og arbeidsplasser(tourkort) på spill til å ikke benytte seg av alle muligheter.

” Experts estimate a player could generate 10 percent more clubhead speed using testosterone cream in addition to working out. That translates into roughly 30 more yards of carry for a tour player swinging at 110 miles per hour with a driver. Managed with expert supervision, a player could get the benefits from that relatively small amount of testosterone without even triggering a positive result on a drug test. “

I en artikkel i GD fra 2007 sa Gary Player at han hadde snakket med en tourspiller som innrømmet bruk av PED.

Responsen lot ikke vente på seg.
"I'm actually shocked at his comments, to be honest," said fellow South African Retief Goosen. "I don't know what Gary is trying to prove. Is he trying to hurt the sport?" Tiger Woods said the most he'd expect a tour player to test positive for was "a hangover." Phil Mickelson said he'd never heard of players using steroids, as did Ernie Els, who said he'd be in trouble only if the tour tested for Advil.”

Ikke uventet noe krast, men de har vel heller ikke noe valg? Hva slags konsekvenser ville det fått hvis de hadde støttet Player? Sponsorer som trekker seg og pengekraner som skrus igjen.

All engelsken er hentet herfra, ta en titt:
http://www.golfdigest.com/magazine/2007 ... chsteroids" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Crouching Tiger?

Post by furu »

Med tanke på mulig pillebruk så burde vel tittelen på denne tråden vært "crunching Tiger"....... :D

Jeg liker Goosens reaksjon på Players uttalelse. Litt sånn "Hva?!?! Du må jo ikke se slikt! Det er sant men det skader sporten!".
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Crouching Tiger?

Post by Grønne greener »

Hva er PED? Steroid?
Er det enkelt å få tak i? Er det sånt som man kjøper på nettet?
Og steroidekrem?? Trodde steroider måtte spises eller injiseres?
Post Reply