PowerPlay Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

PowerPlay Golf

Post by furu »

Golferen.no skrev en artikkel om PowerPlay Golf som i går ble sendt på Viasat Golf fra Celtic Manor (går i reprise nå og sikkert flere ganger denne uken).

Hjemmesiden til PowerPlay Golf

Forbildet er 20/20 cricket som har blitt en enorm suksess. Tradisjonell cricket tar en evighet, det har jo te og middagspauser....... Kan dette være fremtiden for golf? Det er jo et artig opplegg men krever en del fra banene. Kan jo ikke spille uten to flaggplasseringer. Må man ha egne baner? Eller kan klubbene gjøre det slik at de setter ut to flagg på ni av hullene?

Jeg hadde helt klart prøvd dette hvis Fana eller en annen lokal klubb hadde lagt til rette for det.




Golferens artikkel etter turneringen med resultater.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PowerPlay Golf

Post by furu »

Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PowerPlay Golf

Post by Friedman »

Jeg skjønner at jeg er litt old school på dette området, men jeg hater at all sport må bli mer TV-vennlig. TV-vennlig betyr bare at man tilpasser seg idiotene som ikke har peiling og som kun er ute etter rask underholdning. Det er det samme som med ski, jeg likte 5 mil med individuell start over 2X25km fremfor det massestart-tullet over 30 runder de driver med nå. Ja, jeg skjønner at det er snakk om TV-seere og inntekter og at gjennomsnittsseeren er en hjernedød idiot.

Men jeg er enig med deg furu, jeg hadde prøvd det selv hvis jeg fikk muligheten, og jeg kan leve med at en turnering eller to spilles i det formatet. Det er sikkert artig å spille selv, men jeg foretrekker fremdeles 18 hull slag som standard turneringsform i proffgolf.
No laying up
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PowerPlay Golf

Post by mciljoy »

Friedman wrote:gjennomsnittsseeren er en hjernedød idiot
haha kunne ikke vært mer enig! Så turneringen og dette var virkelig uinteressant synes jeg. Klarer virkelig ikke å se for meg at dette slår an - det var i hvertfall ikke mer underholdende å se på.

Og hvorfor skal man hele tiden forsøke å utligne forskjellene mellom golfere? Fra før har vi stableford-systemet som gjør at dårlige golfere kan slå gode golfere... og nå skal seniorer og damer konkurrere med menn?? Ser virkelig ikke poenget.

Som Friedman sa: Dette blir for de som egentlig ikke er så interessert i golf.
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: PowerPlay Golf

Post by Fredrikkm »

Jeg har ingenting imot fornyelse, men det her syns jeg rett og slett virket ganske teit.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PowerPlay Golf

Post by furu »

Jeg kan ikke se for meg dette som seriøst spill for proffene. Det må være ment for oss glade amatører. Ser på turneringen fra Celtic Manor nå. Kommentatorene er fra seg av glede over dette formatet. Fantastisk spennende osv....... Jeg syns det er mer forvirrende enn spennende. De spiller jo bare vanlig golf og forskjellen på flaggene er ikke så stor.

I klubbturneringer og kameratrunder er dette greit.
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: PowerPlay Golf

Post by kristianffs »

Jeg synes golf er vanskelig nok å forstå fra før. Her snakker vi regler til tusen, poengsystem, handicap osv osv. Og nå skal man plutselig spille på TO flagg?! Hvor man får mer poeng her enn der, "powerplays" (betyr det at den andre spilleren blir utvist i to minutter?), vanskeligere hit enn dit.

Dette var rare greier
Golf.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PowerPlay Golf

Post by mciljoy »

La også merke til at kommentatorene var unaturlig entusiastiske... De prøver vel å hype opp noe nytt som kan tiltrekke seg nye seere.

Klubbturneringer og kameratturneringer ja. Hadde sikkert vært gøy, men det blir jo veldig mye ekstra organisering. Kameratgjengen har ingen mulighet til å sette opp ekstra hull og jeg tviler på at klubbene gidder å satse på dette.
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: PowerPlay Golf

Post by heikkih »

Tar dette som en morsom kuriositet. Kan vel sammenligne det med med den romjuls/mix-skiskytterstafetten på Schalkes 04's stadion i Gelsenkirchen.

Kommer neppe til å bli vanlig med to flagg på greenene rundt omkring, men for små ettermiddags-turneringer kan det absolutt være morsomt innimellom.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PowerPlay Golf

Post by furu »

Etter å ha sett på denne turneringen i dag har jeg funnet ut at jeg aldri aldri aldri vil høre ordene "powerplay" og "golf" nevnt samtidig :!: :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PowerPlay Golf

Post by mciljoy »

haha enig!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PowerPlay Golf

Post by kevin »

Jeg ser på det nå i opptak og har ikke noe imot ideen med et annet format. Det finnes allerede noen slags "show-turneringer", blant annet i Vegas. Man har "the Shark Shootout" og et par andre. God sammenligning over her, med mix-stafetten i skiskyting.

Tror det kan være litt fengende for publikum, men kanskje litt vanskelig å følge med på alt og regne ut poeng etc.

Det jeg synes har vært mest slitsomt til nå er: " he`s taking a powerplay", "he has a powerplay", "going for the powerplay" osv osv.....utrolig masete med det j***** powerplay ordet :lol:

Mange kommentatorer i aksjon, intervjuer på banen. Kan være bra, men det må ikke gå utover hastigheten eller konsentrasjonen til spillerne.

Tror de tar det ganske seriøst, er bra pengepremier. Selv om de fleste her har til salt på maten allerede.

Synes de har fått til en spennende miks av spillere. Unge Carro som vant nylig på LET, den unge tyskeren og franskmannen. Og gamle helter som Woosnam, Player og Daly.
Utrolig at Gary player spiller fortsatt så bra synes jeg, har jo passert pensjonsalderen for lengst
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: PowerPlay Golf

Post by norrbaggen »

Friedman wrote:Jeg skjønner at jeg er litt old school på dette området, men jeg hater at all sport må bli mer TV-vennlig. TV-vennlig betyr bare at man tilpasser seg idiotene som ikke har peiling og som kun er ute etter rask underholdning. Det er det samme som med ski, jeg likte 5 mil med individuell start over 2X25km fremfor det massestart-tullet over 30 runder de driver med nå. Ja, jeg skjønner at det er snakk om TV-seere og inntekter og at gjennomsnittsseeren er en hjernedød idiot.
De klokaste orden jag lest på mycket lenge.
Post Reply