Tror vi missforstår hverandre. Jeg er også enig i at man skal kle seg respektabelt. Og en pique kan jeg alltid kaste på meg. Men nå tenker jeg først og fremst på treninger. Sa meg tidligere enig at man bør kle seg tilstrekkelig når det er turneringer og slikt. Samme som på jobb (for å ta den sammenligningen som tidligere ble presentert). Der går jeg i behagelige klær når jeg vet jeg skal sitte kontoret å kode, eller nede på verkstedet og teste. Og kler meg opp hvis jeg vet jeg skal i møte med kunder. Det handler om å se ann situasjonen.mciljoy wrote: "...kle seg fint for å gå ut å trene". Før det første så er golf en sport hvor vi går rundt og slår en ball i rolig tempo; hvor sporty klær trenger du til det? Jeg tar ikke på meg joggedressen når jeg skal spille snooker heller. For det andre så har det med tradisjoner å gjøre. De fleste sporter har egne retningslinjer for hva du kan ha på deg og det samme gjelder i golfen. Man ønsker å holde en viss standard på golfbanen, på samme måte som man ønsker det på arbeidsplassen og finere restauranter.
"Så lenge man holder kleskoden på sin gitte GK så bør dette være nok". Helt enig! Mitt poeng er bare at det er så teit av nordmenn å klage over at de må ha på seg en pique-skjorte når de skal spille i utlandet. Det er Norges mangel på kleskode over alt som er unntaket, ikke resten av verden
Jeg er ikke noe for at folk går å dasser rundt i bar overkropp eller lignende. Men at folk går med ei vanlig tskjorte (ikke fotballdrakt eller noe slikt), har jeg ikke problem med. Mange ganger blir jeg spurt om å spille golf, har køllene i bilen og kjører bort på banen spontant. Da orker jeg ikke gå hjem å skifte, sorry.
Nå skal jeg på klubbtrening idag. Da blir det nok skjorts. Jeg skal stå å svinge å styre på driving rangen, og vil ha på meg noe som er behagelig og ikke for varmt.
Er det bare seriøst jeg som blir svett av å spille golf? Jeg har på følelse av at det kommer en "You're going it wrong!" her.