kjøp av nytt utstyr!

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
7jern
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 01 Nov 2011, 21:44

kjøp av nytt utstyr!

Post by 7jern »

jeg spiller i dag med nike slingshot. Dette har jeg tenkt å bytte ut nå å invistere i nytt sett, jeg har spillt meg ned fra 54 til 25hcp i løpet av sesongen.
Tar imot anbefalinger på hva jeg bør velge med stor takk, i og med at jeg bor i kirkenes er d vanskelig å få prøvd ut køller :(
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: kjøp av nytt utstyr!

Post by Grønne greener »

Du bør kanskje beholde køllene en sesong til :?:
Når du er mellom 15 og 20 (kanskje nærmere 15) i hcp er det på tide å investere i smalere og smukkere utstyr. :ugeek:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: kjøp av nytt utstyr!

Post by furu »

Hvis du har veldig lyst på noe nytt så sjekker du Cobra S3 eller Adams A7 på ebay.
Instagram @christianfuru
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: kjøp av nytt utstyr!

Post by Sharky »

Enig i GG, spiller selv med Callaway diablo edge og har bestemt meg for å vente til jeg er nede på singel hcp før jeg kjøper nye køller. Er veldig utstyrs fiksert selv men har vel innsett at å bytte til mer "player" irons mest sannsynlig ikke vil hjelpe meg så altfor mye enda. nå det er sagt så kjøpte jeg 2 demokøller på ebay (callaway x forged) til en billig penge for å se om de gjorde så mye underverker som jeg hadde trodd. De var veldig deilige å slå med og var mye lekrere å se på, men diablo køllene fungerer mer enn bra nok til å slå beine slag.

Jeg er i samme situasjon som deg 7jern. De virker som om du har spilt en del golf i sommer ettersom hcp ditt har sunket ganske bra. For min egen del så har jeg spilt golf omtrent hver dag med fint vær siden juni og spilt med ned fra 35.5 til 16.6 i hcp. ettersom jeg kom lengre og lengre ned i hcp tenkte jeg at nå trenger jeg nye jern for å spille "bedre", men har innsett at jeg vil ha en mer "stabil" sving før jeg bruker penger på "custom fitting" og nytt utstyr.

Jeg sier ikke at du skal vente til du er nede på 10-13 i hcp før du kjøper nytt utstyr. Alle vet at for å spille bra så my selvtilliten være på plass og viss du ikke føler deg komfortabel med det utstyret du har i dag, så kan det kanskje hjelpe deg å kjøpe nytt. Men som GG sier så kan det være lurt å vente litt til. Jeg har tro på at de køllene du har i dag fungerer mer enn bra nok ei lita stund til :)
"The more i practice, the luckier i get"
Post Reply