Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kjitta87
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 03 Jul 2012, 02:06
Hcp: 26,0
Hjemmeklubb: Meland GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kjitta87 »

Hadde en 9 hulls runde på Meland i dag og det gikk opp og ned som vanlig :P Men på hull 3 som er den vanskeligste banen på meland fikk jeg banens birdie :-) Flott drive i fairway og fulgte opp med ett godt slag med fairwaywood som landet 25 meter fra flagget, pitchet inn med 60 grader wedge og ballen landet 2 meter fra hullet. puttet og ballen tok en og en halv runde rundt kanten før den gikk ned :-) det var så deilig og jeg må innrømme at jeg skrek litt :P
Startet å golfe i 2012 med 45 i Hcp. Målet 2012: Under 100 slag og under 30 i Hcp, jeg klarte 99 slag og 26 i Hcp. Målet sesong 2013: Under 90 slag og under 20 i Hcp.

Jeg har Callaway Razr X golfsett og wooder samt bærebag og en odyssey putter.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

Grattis Kjitta87, ingenting smaker som å ydmyke banens vanskeligste hull :)

Dagens runde på Losby gikk unna på 84 slag, høydetpunktet var back9 med småpene 3 birdies. Begynt å ta ibruk lange jern på endel hull da jeg endelig har funnet tilbake til litt godfølelse.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Kaffekannen »

Var et kusehår fra albatross på hull 3 på Fana i går. god drive midt i fairway og 6jern som lander to meter kort av hull og blir liggende en meter bak. fra fw så det ut som den gikk i... Resten av runden var ok+. Fikk en birdie på hull 2 også, men rotet til med en trippel og en dobbel på hull 7 og 9.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:09, edited 1 time in total.
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

JADDA..!! Da kom endelig runden jeg har ventet på i hele år.. 79 slag, og det på onsdagsturneringen som jeg har slitt så utrolig med..!
41 slag på front, 4 bogeys og 5 par
38 slag på back, 1 birdie, 1 trippel, 2 bogeys og 5 par (det kom selvfølgelig en trippel, ingen runde uten en trippel :) )
27 putter, 50% scrambling og 100% sand saves

Drivene satt, jerna satt, og wedgene og puttern var gloheite.. Bortsett fra hull 12 da, trippel bogey.. På toppen av det hele vant jeg runden..!! Ahh, victory tastes so sweeeet..!!! :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Kaffekannen »

Nesten skjøt ikke rytteren av hesten...eller noe sånt. Det var i alle fall nesten en glimrende runde på Fana i går. Går første ni glimrende. 5 par, 2 korte birdies og 2 bogeys ga par ved runding. Så moser jeg ballen inn i skogen på hull 10 og roter det i tillegg til rundt greenen og går av med en 8er. bouncer tilbake med en langputt for fugl på 11 før jeg gjør teit bogey på 12, noen par på rad og så ødelegger jeg runden med dobbel på 15,16 og 18. Kanskje banens tre letteste hull :(

Likevel 39 poeng og nedskrivning til 10,1, men med en skikkelig bismak.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Ble 3 runder med golf i Valdres i helga. De to første ble spilt som scramble og det gikk sånn passe. Gjorde mange par på par 3 hullene, men rotet litt for mye på den lange hullene og spesielt på nærspillet. Hadde en fantastisk bra nærspillsøkt på lørdagen hvor alle chipper og pitcher satt veldig bra. Men søndagen var jeg tilbake og rotet fælt. Mye bra fra tee og spesielt på par 3 hullene.

Har funnet ut at jeg skal bruke litt mer tid på treningsfeltet fremover, istedenfor å spille så mye. Spillet lider av altfor lite trening
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by mully »

aaah, endelig litt glad golf igjen!

Spilte 9 hull på blå sløyfe på Haga, endte med 8 par og 1 birdie:)
TaylorMade
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

Holtsmark i dag, i strålende sol og lett bris.. :)
44 front og 39 back - 83 totalt
Fornøyd med runden som bød på den sedvanlige trippel, men 2 birdies smakte godt. Gode driver, og bra jernslag, og en passe heit putter..
Ujevne greener som var litt vriene å putte på, ballen skiftet retning ganske ofte, så 31 putter totalt er jeg godt fornøyd med.

Spillet har fått seg et løft i det siste, så nå satser jeg på en sterk høstsesong.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
kjitta87
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 03 Jul 2012, 02:06
Hcp: 26,0
Hjemmeklubb: Meland GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kjitta87 »

Ble en runde på Meland i dag og det gikk veldig bra :-) litt rot med pitchingen mens driveren og jernslagene var jevnt over gode mens puttingen var glimrende. Ble kun 2 putt eller 1 putt på hvert hull :-) ble 99 slag og nedskriving fra 30 til 26 så da er målet for i år , som var under 30 i handikap og under 100 slag allerede nådd :-)
Startet å golfe i 2012 med 45 i Hcp. Målet 2012: Under 100 slag og under 30 i Hcp, jeg klarte 99 slag og 26 i Hcp. Målet sesong 2013: Under 90 slag og under 20 i Hcp.

Jeg har Callaway Razr X golfsett og wooder samt bærebag og en odyssey putter.
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by foffeey »

Gikk 18 hull på Mjøsen i dag og spilte ganske bra! Jernspillet var fantastisk, 3-wood satt ofte, og jeg hadde noen innspill som var veldig bra! Endte med 107 slag, 41 poeng og nedskriving. er dermed nærmere begge årets mål (under hundre slag og 26 i hcp)!

Edit: og rett etter publisering ser jeg at det er fler som har samme mål som meg! Gøy!
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Spilte Meland sammen med KK i går, 14/8-12.
Startet som en kråke (8 på hull 1) men etterhvert satt spillet bra.
Greenene var fulle av sand så det ble alt for mange putter til slutt. Det var også vanskelig å beregne stopp på greenene pga all sanden. Tre eller fire 3-putter var uvanlig mye.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Kaffekannen »

Grønne greener wrote:Spilte Meland sammen med KK i går, 14/8-12.
Startet som en kråke (8 på hull 1) men etterhvert satt spillet bra.
Greenene var fulle av sand så det ble alt for mange putter til slutt. Det var også vanskelig å beregne stopp på greenene pga all sanden. Tre eller fire 3-putter var uvanlig mye.
38 putter hadde jeg :shock: . Slet med avstandskontroll og det var en merkelig break. Vanskelig å chippe også fordi all sanden førte til at ballen "skjøt" avgårde der den burde lugget. Ble 94 slag og oppskriving, men likevel noenlunde fornøyd fordi jeg til tider slår ballen solid. Burde vært en liten green fee rabatt, eller i alle fall noe informasjon, om at greenene var i den tilstanden. Skjønner godt at de må gjøre det, men litt informasjon hjelper så meget.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Kaffekannen »

Runde på Fana i dag. Veldig varierende spill. Fana har endelig fått opp skikkelig fart på greenene, men dessverre ikke på treningsgreenen. Dermed ble det 7 putter totalt på de 2 første hullene og vips var jeg 3 over. Så ble det noen par før jeg krøllet det til på de tre siste hullene på fronten og rundet på +11. Dårlige svinger og dårlige valg må ta skylden for det.

Siste ni var bedre. Noen dårlige svinger var det her også, men jeg fikk skikkelig sus over innspillene. Jeg valgte etterhvert å følge tipset som jeg ga på siden min tidligere i dag(sic) og det virket. Ekstra kølle på innspillene, grippe ned og svinge kontrollert. ble 5 over på de siste ni etter en birdie på hull 18.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

12 hull på Fana i går i godt selskap 8-)
Bortsett fra en 3-putt var jeg fornøyd med de første 9. :arrow:
Hull 10, 11 og 18 ble par - par - bogey. Bogey på 18 etter en liten svipptur innom vannhinder..
2 birdies er kanskje litt i underkant men par totalt er akseptabelt :mrgreen: :geek: :ugeek: :mrgreen:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Hadde en runde på 90 slag i Sverige nylig og var ganske fornøyd med spillet da. I dag gikk jeg Borre og gikk også på 90 (35p), en runde som inneholdt trippel på hull 1 og 12, samt en dobbel på siste som trakk ned litt. Flere gode birdiemuligheter etter gode innspill, men den eneste kom på hull 10.

Kanskje er formen litt i anmarsj nå, håper det
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by spiderboy »

Fin runde på Sommersetra i dag. Første 9 så ut til å gå under par helt til en lei dobbel dukket opp på hull 8, men 36 slag på front var likevel strålende bra i øsende regnvær. Etter diverse kaffe og venting på et lite hull i skydekket startet back katastrofalt med en trippel. Enda 4 bogeys til ødela en veldig god score, men 79 slag, og nytt hcp, på en så våt dag er jeg storfornøyd med. Jeg har som regel slitt i skikkelig regnvær.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:10, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

gikk 9 hull på morgenen i dag. Helt stille, perfekt vær og ingen andre på banen. Brukte bare jern både fra tee og ellers. 4`er jernet satt som ei kule fra tee, lenge siden jeg har slått så mye med det fra tee. Mange gode innspill også, og bra putting. 43 slag og 19p, godt fornøyd med det :)
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by foffeey »

Skulle gå en nihulls treningsrunde på Atlungstad i dag, og det startet kjempebra! Lå +1 etter tre hull med to par og en bogey, men derfra og ut var det helsvart. Måtte avslutte runden etter hull 6 fordi jeg ikke hadde igjen baller i bagen! Gikk i stedet til treningsgreenen og trente putting i en time. Morsom øvelse: gå en "golfrunde" på green, der du har 9 putter for par (ca. en meter) og 9 putter for birdie (ca 3 meter). Mitt beste resultat i dag var -1 :)
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
Post Reply