Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by foffeey »

Spilte Kongsvinger for første gang i dag, utrolig morsom bane! Spilte også ganske ok golf til meg å være!

Hull 1: Bogey
Hull 2: Par
Hull 3: Bogey
Hull 4: Bogey
Hull 5: Bogey
Hull 6: Par
Hull 7: Trippel (par 3 med en ball ut)
Hull 8: Bogey
Hull 9: Par

Var veldig fornøyd ved runding, 8 over par med en trippel syntes jeg var helt greit! Så kom hjerneblødningen..

Hull 10: 5 over par
Hull 11: Bogey
Hull 12: Dobbel
Hull 13: Par
Hull 14: Bogey
Hull 15: Dobbel
Hull 16: Dobbel
Hull 17: Par
Hull 18: Bogey

Det ble da 94 slag og 37 poeng. Fornøyd med runden, men de siste ni blir litt for preget av katastrofen på nummer 10.. Litt surt å tenke på at med en bogey der og en bogey i stedet for dobbel på back, hadde jeg nådd målet om å bryte 90..

Men så er det jo greit å ta babysteps også :) Kan i hvertfall ikke skylde på banen!
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Lørdagens runde (turnering) på Fana gikk greit.
Spilte på par. 8-)
Mest fornøyd med eagle på hull 15. :geek:
Kun 2 birdies var litt i underkant syns jeg. ;)

Egentlig er jeg veldig fornøyd og dette var en av mine aller beste runder i år. :D

Søndagens runde på Meland gikk ikke like bra. To over ganske tidlig og dette holdt seg til vi kom til hull 14. Gikk vel litt tom etterhvert.
Dobbel på 14. Bogey på 15 og trippel på 16. Avsluttet med en 3-putt på 18.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Dagens runde kunne fort blitt årets beste, men starten var alt annet enn bra.

Hull 1: utslag i høyre fw bunker, traff leppa og ballen fløy over hodet mitt og 10m lengre bak, men i fw. Laangt innspill, kort av green venstre side, chip+2 putt for dobbel :oops:

6 over etter 5 hull og alt er som normalt. Så kommer par-par-par-par-birdie og er 5 over etter 10. 3 rake bogey`s i "amens corner". Par på 14 og er +8 da. Begynner å drømme om å bryte 80 for første gang på Borre.

Booooom, innspill i vannet på hull 15 og ender med trippel. Craaaaaap :(

Par-par-bogey inn og går på 84 slag. Skikkelig misfornøyd, for spillet og puttingen satt veldig bra. Kommer hjem og legger inn runden, 45p. Ikke så verst allikevel :D
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by yuran »

Sesongmålet i boks, 21 poeng på 9 hull og ned 1,2 til 19,0 i hcp i dag :) Har økt svingtempoet i driven og faktisk blitt mer stabil av det, et ekstra pluss er økt lengde også. Ellers er jernspillet på gang og chippinga på et nivå som er akseptabelt. 16 putter på 9 hull er brukbart nok i forhold til vanlig. Gleder meg til neste sesong allerede! Men først en tur til Dynekilen på søndag, og deretter forhåpentligvis noen runder til før vinteren kommer snikende - er på g nå.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Forsvarte mitt nye hcp på Larvik nylig. På hull 15 var jeg svært nære en HIO, kan fortsatt ikke skjønne hvordan den ikke gikk i. Hadde 135m til pinnen og ballen min landet rett bak flagget, ca.20cm fra hullet. Utrolig hvordan den kunne lande rett bak. Den rulla 1.5m, og jeg missa selvsagt birdie-putten...
tobbis
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 15 Jul 2013, 21:26
Hcp: 22.9
Hjemmeklubb: Stavanger

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by tobbis »

Dagens runde gikk på Stavanger (turnering)

Fryktelig start med 5 poeng på første 4 hull, men kom seg etterhvert og endte til slutt på 38 poeng.
Greie spilleforhold og meget fornøyd med at regnet ikke kom før vi var ferdig med premieutdeling.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Hadde en brukbar runde på Fana i går (turnering).
Mye vind. F. eks. slo jeg fullt 7i på hull 14. Det var mindre enn 120m til pinnen og tee er høyt over greenen!
2 lostballer i vann og to 3-putter, kun 1 birdie men likevel 75 slag ( par 70) er jeg superfornøyd med.
35 poeng og likevel 2. plass i turneringen sier litt om forholdene.
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Peakation »

Årets første og eneste runde etter golftur til Portugal i mai!
Med så lite golf i kroppen hadde jeg kun en svingtanke: Ned med venstre skulder i baksving, ned med høyre skulder i framsving (ok to, da). Kom utrolig godt gjennom ballen og slo minst en kølle lenger enn vanlig over toppen-sving. Feilslagene var pull og slicet ikke en eneste gang. Lønner seg tydeligvis å ikke spille på lenge, for nå har jeg glemt alle feil.

Spilte Onsøy og endte på 84 slag og 32 poeng. En birdie, og tre doble, resten boggie og par. Traff åtte greener, noe som er langt over snittet fra tidligere år da jeg spilte mye. Fikk selvsagt utrolig lyst til å spille mer golf men med to småunger må det nok nedprioriteres en liten stund til...
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Grattis med en etter forholdene imponerende runde. :-)
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TheBigEasy »

Har ikke hatt flyten i høst og sist uke tok jeg en pro time. Det slo godt ut. På Hauger i dag ble det 38 p. 1 birdie, 4 par, 5 bogey, 4 dobbel bogey og 4 håpløse hull. 6 GIR. Mest fornøyd var jeg vel med puttingen. Den var solid. Den nye hybriden (Mizuno JPX 825) leverte også meget bra.
Play your best.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Hagean »

Spilte 18 på Bjaavann i går. Gikk helt latterlig dårlig. Ble duffing av wedger, 3-putter, slicing med driver og shanking av jern. Absolutt ingenting som gikk som det skulle. Hater golf.
tobbis
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 15 Jul 2013, 21:26
Hcp: 22.9
Hjemmeklubb: Stavanger

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by tobbis »

Turnering på Sola gk igår. Min første runde her på ca 10 år.
Ble 33 poeng, men ustabilt spill. Fikk ikke en eneste par
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Ikke dagens, men lørdagens runde var årets siste utgave av Cutter n Buck-turnering på HHG.
2.plass og får si meg fornøyd med resultatet, veien dit var noe heeelt annet...

Startet på hull 5, par 4, og gikk på en dobbelt, fulgt opp med hull 6, også par 4, snaphook på utslaget ga dropp, mer rot, og en trippel-7, +5 etter to spilte hull.. kjedelig når man spiller i A-klassen som går på slag!
Orker ikke skrive resten av runden hull for hull, men endte på 81slag, +13, bestående av de nevnte dobbel og trippel, noen flere doble, noen enkle, 3xbirdie og noen par. At dette holdt til 2.plass hadde jeg aldri trodd, jeg var tydeligvis ikke den eneste som slet der ute!

Skolegang siden august har satt sitt preg på kroppen/golfen da jeg anser meg selv for å være et trenings"talent".. Lite trening, lite mening!
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

møkkarunde... :(
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Pepto »

I følge golfshot så hadde jeg 92,6% fairwaytreff på 18 hull i dag. Driver og 3 wood sitter som pokker. Driver ikke lenger enn 225-235 meter men dog....
(MERK at på de 50 siste rundene jeg har registrert i golfshot, har jeg bare 70,2% fairwaytreff i snitt)

Problemet: gir på 33%, det er jo bare helt latterlig når utslagene stort sett er midt i fairway.
Er jo snakk om att snittkølle inn til green er ett forholdsvis kort jern.
(MERK at GIR på de 50 siste rundene i golfshot er på latterlig lave 24,7%)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Da vet du hvor du bør legge treningen fremover :-)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Hagean »

6 poeng på de første 9, 23 poeng på de siste 9. 29 og oppskriving. Utrolig hvor ustabil man blir når man ikke får spilt jevnt. :(
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by furu »

Ikke akkurat "dagens runde", men noe som skjedde da jeg testet puttere. Står og prater med en bekjent på treningsgreenen nedenfor #1. Plutselig hører vi swoooosh gjennom luften og en ball som smeller i låret hans. Ingen forvarsel. Ingen rop. Jeg ropte til de på tee "eeehhh, fooore?". Hørte noen lyder der oppe. Vi ventet. Han gikk av den verste smerten men det var en skikkelig trøkk. Ingen kom ned så vi gikk for å se. Ingen på tee. Ingen på #1. Damene som så kom til tee sa at de hadde sett en mann løpe fra tee!

Helt merkelig episode. Skjønner at det kan være litt sjokkerende for noen å hooke den lavt ned på treningsgreenen. Og ikke minst treffe noen. Rekker jo nesten ikke å rope. Men å komme ned og si unnskyld hadde vært på sin plass. Slikt kan skje.
Last edited by furu on 30 Sep 2013, 02:10, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

@furu: den mannspersonen burde jo bli identifisert av de nevnte damene, meldt fra til klubb osv!!! Makan...
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Medal finale på Fana i går.
Jeg startet på hull 12. Snaphook OB. Fikk en dobbel her. 3 putter og bogey på neste hull etterfulgt av utslag i vannet på 14 og en ny dobbel. 5 over etter 3 hull, altså. Når jeg bruker 3 putter også på hull 15 ser det ikke særlig lyst ut men jeg kom meg rundt på 77 ( +7 ) slag totalt og ble til slutt nr 4.
Det var veldig kjekt etterpå med middag og premieutdeling for hele sesongen. Det må ha vært en god sesong for jeg stakk av med Englandsturen! :-)
Post Reply