Vell det har aldri føltes sånn, før nå….
Fikk en «gladelig» melding at årsrevisjon av HCP var fullført, og resultatet kunne vises i Golfbox.
Til min store overraskelse har jeg blitt nedjustert med -2.0. Syntes dette var relativt mye. (15.4->13.4)
Jeg har registrert 11 runder på i løpet av 2013, alt fra 24 – 40 poeng, der medianen ligger på 36.
Hva med dere?
Jeg regner med de første månende går med på å krype oppover igjen, 0.1 om gangen...
Ved årsrevisjonen ser komiteen på hvert enkelt medlems scorearkiv i GolfBox, og gjør en beregning og eventuell handicapjustering. Etter beregningen kan en spiller få et nytt justert handicap eller bli stående med det samme handicap som ved sesongslutt 2013. Avhengig av hvor mange handicaptellende runder man har registrert i GolfBox får man enten et EGA handicap eller et EGA turneringshandicap.
Enkelt forklart revideres alle dine runder som er registrert i GolfBox. I et regnestykke finner man medianen av alle de registrerte rundene dine. Deretter trekker man fra forventet gjennomsnittlig stablefordscore for den handicapkategori du er i. Differansen brukes for å fastsette ditt handicap. Vær oppmerksom på at den gjennomsnittlige handicapscoren (forventet score) er lavere enn buffersonen.