Utstyrstest Norsk Golf

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstest Norsk Golf

Post by furu »

radar1 wrote:
furu wrote:Det er mer enn loft som avgjør lengde. Noen mener det kun er loft som gjør at enkelte jern er superlange. De tar feil. Det er min mening. Skal prøve å bevise det senere i år :)
I følge Rick Shield så var jo snittet med hans Ping 6jern 180ish og det var jo snittet med xhot2 7jern? og de hadde ca samme loft, eller misforstod jeg? Er jo uansett en psykisk greie å plutselig slå "en kølle" lenger.

Hvordan er xhot2 på halv-slag og punch slag?
Eneste jeg har lest så langt som trekker ned er at de får merker av ingenting. Noen erfaringer der furu?
Vi hadde stort sett slag av 190-typen som han får et par ganger her. Vi stod og slo mye og slo bra. Tre av oss slår ganske langt. Det var også veldig lett å sammenligne X2 med andre typer jern siden vi slo rundt 25 forskjellige.

At han får samme lengde med 7i X2 og 6i S-Ping sier jo litt om at vi ikke skal bli fullstendig blendet av tallene man får. Jeg skal kjøre en test på dette veldig snart. Krever bare litt planlegging. Sammenlignbare køller, ikke bare se på tallet på sålen.

Ingenting i veien med å leke seg med X2. Men de er ikke feinschmeckerkøller. Puchslag er mildt sagt artig med dem. Alle av denne typen jern er gode på punch og å holde ballen lavt.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstest Norsk Golf

Post by furu »

Alt er nå tilgjengelig på nett - http://norskgolf.no/node/5907
Instagram @christianfuru
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Utstyrstest Norsk Golf

Post by radar1 »

furu wrote:Jeg skal kjøre en test på dette veldig snart. Krever bare litt planlegging. Sammenlignbare køller, ikke bare se på tallet på sålen.
http://www.customfitting.co.uk/all/revi ... omparison/

Flere som tenker likt Furu :) spent på om du får tilsvarende resultater. Med så mye fokus produsentene har på at "disse jernene" er de lengste ever! så burde denne linken nesten få en egen tråd så den fra tid til annen kan trekkes fram :)
Furu, du har vært inne på viktigheten av å finne optimalt skaft, det trekker disse gutta fram også. :)
Post Reply