Dette er første gang jeg har sett at en golfprodusent ikke legger ut bilde av topplinjen på en jernkølle. Sjekk C200 på Wilsons nettside - http://www.wilson.com/en-au/golf/irons/ ... 200-irons/ Hverken der eller andre steder finner du bilder fra adressering.
Kan bare spekulere i årsaken, men jeg tror det er fordi det er tidenes styggeste topplinje "Stingene" rundt hele slagflaten går virkelig rundt hele slagflaten. Også langs toppen. De har altså tatt speed pockets og kanaler til et nytt nivå.
Litt artig at når jeg for et par år siden traff Harrington ved lansering av nye køller, sa han at han ikke kunne spille med sånne jern fordi han ikke klarte å kontrollere lengden. Men nå sier han i reklamen at han har kontroll Går vel feil vei med handicapet hans!
Dårlig bilde av topplinjen (fra post på Golfwrx). Kan ikke understreke nok hvor utrolig merkelig det ser ut å stå over et køllehode med søm på toppen. Ingen - absolutt ingen - som liker dette, kan noen gang klage på kanaler og lommer hos TaylorMade og Adams.
Oi... Det var ikke pent. Synd! Synes WS lager kvalitetsutstyr til en rimelig penge! Så kommer de med c serie som ser slik ut! De har jo normalt hatt seriene sine på to års syklus også, så en stund før de blir byttet ut!
Synes det er svært positivt med de som kun bytter ut seriene sine hvert andre år. Alltid kjipt å ha kjøpt noe nytt, som nesten er forrige modell før du har fått slått et slag, hvertfall hvis du tar med rykter og "spionbilder" plantet fra leverandører.
Poenget er at slagflaten nærmest skal flyte. Køller som er fleksible blir mer tilgivende. Ut mot kantene er de tradisjonelt hardere. Treffer du der, får du lavere ballhastighet. Moderne GI/SGI køller har slagflater med mer flex langs kantene. Dermed blir resultatet bedre. Men det er grenser for hva folk vil spille med for å oppnå dette, og det er spørsmål om hvor mye mer man kan tjene ved å maltraktere et køllehode på denne måten.
Hvis sweetspot ikke finnes lenger så har ikke du noen jobb med å skrive om testing av golfkøller. Da kan alle spille med ett flatt jern og få maks ut av det uansett.
Wilson kommer til å selge i bøtter og spann hvis markedsavdelingen gjør jobben sin. Det er der forskjellen ligger, ikke i teknikk og utvikling, men i markedsføring.
Alle buzz ordene som brukes i markedsføring er de største flinkere å bruke enn andre. Så derfor mener jeg det er opp til markedsavdelingene å få opp salget.
Eksempel, du skrev en artikkel om counterweight. Hvorfor nevnte du ikke at Balance certified er de som står bak og har patentert alle vekttypene som dere skriver om som årets nyhet? Tenker vi sier markedsavdelingene har mye av skylden og påvirkningen.
Markedsføring spiller klart inn, men vil ikke uavhengige tester (i den grad de finnes; mygolfspy?) veie tungt? Hvis nå WS faktisk har klart å utvide sweet spot til å dekke størsteparten av slagflaten så vil det vel resultere i ekstremt gode vurderinger for alt annet enn estetikken, som igjen vil gi gode salgstall...?
Sweet zone - det er greien nå. Det er jo bare fordi de prøver å gi uttrykk for hva de oppnår med teknologien.
Det er fullstendig uinteressant for lesere å nevne Balance Certified. Det handler om å filtrere informasjon, og dette er ikke nødvendig å ta med. Det finnes også dem som mener at Bocieri må nevnes hver gang det er snakk om motvekt og tunge hoder.
Sweetzone, flexible face, sweetspot, hva mer skal vi by på for å fortelle det samme?
Jeg bare nevnte det at artikkelen som er skrevet om counterweight uten å nevne Balance Certified er ett godt eksempel på at markedsavdelingene gjøre jobben. Mange tar alt de leser for god fisk og tror at det er de som roper høyest som har funnet opp hjulet.
Det er meget forståelig, og er vel en catch 22. Er man for kritisk møter man motvilje, og er man ikke objektiv (nok) vil testene ha mindre betydning når det kommer til å skille klinten fra hveten.
Tester av golfkøller er fint når man har en rammeavtale som trekker ut, eller man vil oppdatere seg på hva som er nytt. Troverdigheten er på nivå med nyhetssendingene i Nord-Korea, så skal man handle må man jo teste selv først.
Det er selvsagt bare svada og tull fra veggiss, siden vi hverken tar penger eller produkter i bytte mot noe som helst og jobben først og fremst er å definere produktenes egenskaper. Men jeg ønsker at årets test blir litt dristigere. Det mest interessante med innlegget ditt er Nexus 6P! Den har jeg skikkelig lyst på