Golfballer i oppvaskmaskin.
- ichjazz
- Rookie
- Hcp: 21,7
- Hjemmeklubb: Volda Golfklubb
Golfballer i oppvaskmaskin.
Hei.
Er det noen her som har prøvd å vaske golfballer i oppvaskmaskinen.??
Har tenkt å prøve, men lurer på om andre har prøvd. Hvordan ble resultatet.??
Er det noen her som har prøvd å vaske golfballer i oppvaskmaskinen.??
Har tenkt å prøve, men lurer på om andre har prøvd. Hvordan ble resultatet.??
"Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr ham det."
-
- Forumavhengig
- Hcp: Hvit Kort
Re: Golfballer i oppvaskmaskin.
Dette må være kødd?
Det er begrenset hvor mye møkk en golfball kan ''trekke'' til seg?
Det holder lenge med litt varmt vann og oppvaskbørste, hvis du er vill i nikkersen bruker du litt Zalo også....
Det holder lenge med litt varmt vann og oppvaskbørste, hvis du er vill i nikkersen bruker du litt Zalo også....
-
- Forumavhengig
- Hcp: mhmm
- Hjemmeklubb: Vestfold Gk
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 9 times
Prøv vaskemaskinen ☺ en kamerat av meg kjøre ballen I oppvaskmaskinen, og de var fullt brukende og skinnende rene etterpå
- ichjazz
- Rookie
Nei det var ikke "kødd" Tenk så praktisk. Sette en kurv med baller inn i oppvaskmaskinen, trykke på knappen.dirtyzecret wrote:Dette må være kødd?
Etter noen kopper kaffe så er de ferdige. Ingen peeees.
Takker for de som svarte ordentlig på spørsmålet mitt.
Ha en god golfsesong videre med rene baller rett fra oppvaskmaskinen......
- Gundersen
- Guru
- Hcp: 14,7
- Hjemmeklubb: Hauger
- Been thanked: 1 time
Må innrømme at dette aldri har falt meg inn. Tørker alltid ballen med håndkle når jeg spiller og vasker de i ballvaskere på banen, og enten så blir de borte, alternativt slitt før jeg trenger å tenke på "hovedrengjøring"
Har aldri prøvd det, men har lest at endel andre gjør det. http://www.golfwrx.com/forums/topic/504 ... -of-balls/
-
- Forumavhengig
- Hcp: mhmm
- Hjemmeklubb: Vestfold Gk
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 9 times
Gundersen, nå så jeg plutselig for meg Ichjazz på golfbanen med oppvaskmaskin og golfbag... ☺ noe sier meg at han også kommer til å bruke ballvaskerne ennå
- ichjazz
- Rookie
He, he. Da er det bare å skaffe seg buggy med hengerfeste og en jækla lang skjøteledning..Bogey wrote:Gundersen, nå så jeg plutselig for meg Ichjazz på golfbanen med oppvaskmaskin og golfbag... ☺ noe sier meg at han også kommer til å bruke ballvaskerne ennå
-
- Forumavhengig
- Hcp: Hvit Kort
Latskapen lenge leve, blir litt som å finne ut en måte man kan slippe å knyte skolissene på, en maskin i gangen eller noe
-
- Forumavhengig
Oppvaskmaskin generelt er jo latskap.
Klin ballene i maskinen, så slår du mange fluer i en smekk.
Klin ballene i maskinen, så slår du mange fluer i en smekk.
- ichjazz
- Rookie
Hei til dere som har gitt meg et skjevt smil ang. det å vaske golfballer i oppvaskmaskin.
Et forsøk ble gjort i kveld. To store dørslag ble fylt opp med ca. 45 baller i hver. satte de inn i nedre kurv
og satt maskinen igang. mens maskinentok jobben spiste jeg en god biffgryte med en god fransk rødvin til
mens tv`en viste golf på EurosportNorge. Hvem kan flire nå..
Et forsøk ble gjort i kveld. To store dørslag ble fylt opp med ca. 45 baller i hver. satte de inn i nedre kurv
og satt maskinen igang. mens maskinentok jobben spiste jeg en god biffgryte med en god fransk rødvin til
- Gundersen
- Guru
- Hcp: 14,7
- Hjemmeklubb: Hauger
Jeg gjorde nesten det samme, bortsett fra det punktet med oppvaskmaskinen. Både mat og vin smakte fortreffelig. *flirer*
- Keyser
- Guru
- Hcp: 5-6-7-ish
- Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 38 times
Eh? Har du virkelig 45 skitne baller av god spillekvalitet liggende som trenger vask? Tror jeg til enhver tid har ca 6-10 ok baller i bag'en som trenger litt puss avogtil, og et par lurve-provisoriske. De ok ballene forsvinner jevnlig og jeg erstatter de med nye (eller de slites ut og havner i lurvekategorien).ichjazz wrote:Hei til dere som har gitt meg et skjevt smil ang. det å vaske golfballer i oppvaskmaskin.
</Keyser>
Bruker du rangeballer når du trener nærspill?Keyser wrote:Eh? Har du virkelig 45 skitne baller av god spillekvalitet liggende som trenger vask? Tror jeg til enhver tid har ca 6-10 ok baller i bag'en som trenger litt puss avogtil, og et par lurve-provisoriske. De ok ballene forsvinner jevnlig og jeg erstatter de med nye (eller de slites ut og havner i lurvekategorien).ichjazz wrote:Hei til dere som har gitt meg et skjevt smil ang. det å vaske golfballer i oppvaskmaskin.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Ping i20 4-UW
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
- Keyser
- Guru
- Hcp: 5-6-7-ish
- Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 38 times
Nope - bruker vanlige "spilleballer" fra bagen når jeg trener nærspill. Men bruker som oftest bare 3-4 baller og varierer posisjon/lie/slagtype/kølle ofte. Å slå 25 baller fra samme posisjon til samme mål funker ikke helt for meg...veggiss wrote:Bruker du rangeballer når du trener nærspill?Keyser wrote:Eh? Har du virkelig 45 skitne baller av god spillekvalitet liggende som trenger vask? Tror jeg til enhver tid har ca 6-10 ok baller i bag'en som trenger litt puss avogtil, og et par lurve-provisoriske. De ok ballene forsvinner jevnlig og jeg erstatter de med nye (eller de slites ut og havner i lurvekategorien).ichjazz wrote:Hei til dere som har gitt meg et skjevt smil ang. det å vaske golfballer i oppvaskmaskin.
</Keyser>
Da er jeg med. Nei, jeg har heller aldri behov for å vaske mange baller som jeg spiller med, de forsvinner stort sett før de blir møkkete Derimot har jeg 100 Pro V1 som jeg bruker til trening, og de trenger en dusj i blant.Keyser wrote:Nope - bruker vanlige "spilleballer" fra bagen når jeg trener nærspill. Men bruker som oftest bare 3-4 baller og varierer posisjon/lie/slagtype/kølle ofte. Å slå 25 baller fra samme posisjon til samme mål funker ikke helt for meg...veggiss wrote:Bruker du rangeballer når du trener nærspill?Keyser wrote:
Eh? Har du virkelig 45 skitne baller av god spillekvalitet liggende som trenger vask? Tror jeg til enhver tid har ca 6-10 ok baller i bag'en som trenger litt puss avogtil, og et par lurve-provisoriske. De ok ballene forsvinner jevnlig og jeg erstatter de med nye (eller de slites ut og havner i lurvekategorien).
Callaway Razr Fit 9°
Ping i20 4-UW
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Ping i20 4-UW
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree