The Players 6-9 mai

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

The Players 6-9 mai

Post by furu »

Det er klart for The Players på TPC Sawgrass, banen med kanskje verdens mest kjente hull - #17. Bare 137 yards men øygreen er ikke vanskelig kun for oss dødelige. Også proffene sliter litt her og utfordrende flaggplasseringer bidrar til at droppsonen kan bli flittig brukt.



Image


Henrik Stenson tok seieren i fjor etter en oppvisning i presisjon og 66 på sisterunden. Alex Cejka ledet etter tre runder men gikk på en smell da han spilte med Tiger. Sistnevnte er med i år men overraskende nok vil noen si at han ikke er blant favorittene. Svikten under Quail Hollow sitter trolig litt dypere enn det man kaller arbeidsuhell. Mickelson, Poulter (#2 i fjor) og Els trekkes fram flere steder som hete navn. Jeg satser på europeisk dominans og har Quiros (bra form), Poulter og Donald på min liste. Sikkert noen som savner McIlroy. Han er et fenomen men selv for ham vil det vel trolig komme en reaksjon etter seieren forrige uke.

TPC Sawgrass er ranket som den 12e vanskeligste banen på PGA Tour. Som Stenson viste i fjor er det viktig å være presis. Han var dyktig med sin etter hvert berømte 3 wood og fikk betalt for det. Her kan dere lese fakta om banen.


Store øyeblikk gjennom historien. Selvsagt har de med Hal Suttons herlige "Be the right club TODAY!" :D (3:04)



Disse spiller sammen;
Mickelson, Els, Dustin Johnson
Ogilvy, Perry, Harrington
Woods, Mahan, Poulter
Westwood, Day, Fowler



Nettsendinger
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: The Players 6-9 mai

Post by Kaffekannen »

Herlig innledning. Siste videoen ga frysninger:)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: The Players 6-9 mai

Post by kevin »

Synd at både Kim og Stricker er ute med skade. Tiger imponerte ingen på treningsrunden sin,slo ballen i vannet hele 5 ganger.

Utrolig imponerende av McIlroy sist uke,tror nok han kommer til å gjøre det bra. Men kanskje får han en litt treg start og kommer etterhvert. Mickelson er alltid blant favorittene her,men han må holde drivene sine i fairway her. Stenson har hatt en elendig sesongstart,kanskje kan han finne tilbake til formen her igjen. Fjorårets turnering er legendarisk fra han,men har vanskelig for å se at han kan gjøre det igjen. Poulter er et godt tips
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

Kjedelig for Kim at han er ute. Har vist utrolig imponerende spill i år, en pause nå var vel egentlig det siste han trengte. Men han er fremdeles ung og det er viktig å ta vare på kroppen for fremtiden. Var det ikke tommelen han hadde problemer med?

Nå har også Couples trukket seg. Han sliter konstant med en eller annen skade, først og fremst ryggen.

Det har regnet og værmeldingen for fredag og lørdag viser muligheter for tordenstormer. Krysser fingrene for at det ikke blir utsettelser.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: The Players 6-9 mai

Post by kevin »

For de som vil følge all action fra hull 17 så sender PGA touren live-stream derfra på denne linken

Mens Viasat Golf sender allerede fra kl.19 og til kl.01 i natt :D

Gruppa Ernie Els, Dustin Johnson, Phil Mickelson blir vel ekstra spennende å følge....3 bombere :lol:
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: The Players 6-9 mai

Post by Covn »

Blir moro. Jeg blir sittende pal i dag hvertfall.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

Hvis du vinner Players får du reservert parkering resten av livet

Image

Og dette er bilen hans :lol:
Image
Image
Image

Når jeg tenker etter så er det egentlig logisk med handicapparkering til golfere. Vi har jo alle sammen et handicap 8-)

Skulle ikke forundre meg om det faktisk er bilen hans. Mener å ha fått med meg at han liker slike ting. Har jo vært med i American Chopper på Discovery.
Instagram @christianfuru
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: The Players 6-9 mai

Post by Covn »

Allenby så fantastisk ut i går. -6 etter første runde er imponerende. Til og med tiger kom seg på slutten med -2. Håper personlig at Mickelson klarer denne og. Sympatisk fyr.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

Jeg har ikke tallene foran meg nå men de var på vei til å spille et av historiens laveste snitt på førsterunden. Mange lave runder, det er 86 spillere under par.

JB Holmes, Allenby -6

Noen utvalgte;
Donald, Ryan Moore, Perry, Westwood -5
F.Molinari -4
Stenson, Furyk, Singh, Garcia -3
Kaymer, Scott, Villegas, Mickelson, Cabrera, Mahan, Woods -2
Quiros, Sabbatini, Ogilvy, Poulter E
Cink, Casey, Harrington, McIlroy, Fowler +1
Els +2

Fowler hadde en god runde på gang med +4 på de siste ni sendte ham helt ned til T104.
Skal ikke se bort i fra at det faktisk kom en liten reaksjon for McIlroy. Også han ligger på T104 etter en noe begivenhetsløs runde.

Tiger spilte lenge veldig bra men på de 4-5 siste hullene begynte han å misse litt på utslagene. Ut i bushen på det ene og i vannet på #18 (riktig nok noe uheldig med spretten på fairway). Han bruker 3 wood mye og kommer nok til å fortsette med det i morgen. Små marginer som gjør at han ikke er helt i toppen, hadde bl.a. 31 putter.

Garcia har blitt observert på tv-skjermen - smilende :!: :D Noen trodde at det var en stand inn som spilte, han hadde nemlig 27 putter, gikk på -3 og smilte som sagt flere ganger.

Allenby hadde 30 putter men gikk allikevel en svært bra runde. Lå i snitt veldig mye nærmere hullet på innspill.
JB Holmes deler ledelsen med australieren etter en svært solid runde på -6. Ikke en eneste bogey og 6xbirdie sendte ham til topps tidlig på dagen og der ble han.

Bare 42 av 145 spillere gikk over par. Chopra trumfet alle med +6. 7xbogey og en dobbel :D

Til slutt må jeg bare spørre - er det bare meg som syns det er helt krise med Haugsrud og Flatland som par? Sistnevnte er helt på trynet. Sikkert en bra golfspiller selv og godt selskap på en runde, men å kommentere er ikke hans greie. Jeg bytter til engelsk på boksen så går det fint, men liker egentlig å høre på Haugsrud av og til under sendingen.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

Arrangørene har delt ut 30.000 gratisbilletter til hovedsaklig militæret i området. 29.990 av dem ser ut til å følge Mickelson, her på #18.
Image

Det lokale dyrelivet har også vist seg fram.
Image
Image

Her ser vi en utrydningstruet art - en mulig australsk vinner på PGA Tour.
Image

Dette var Tigers problem på slutten av runden. Ikke lett å spille fra roughen på TPC Sawgrass. Får mange vanskelige slag til raske greener som heller ned mot vann.
Image

Jeg har egentlig aldri likt Kenny Perry spesielt godt men jeg har den ytterste respekt for resultatene han oppnår. Utrolig imponerende at han gang på gang er i toppen.
Image

Poulter er på kanten - til å misse cuten. Trenger en god runde i dag.
Image
Instagram @christianfuru
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: The Players 6-9 mai

Post by Covn »

Flatland er håpløs. mange ganger bedre med Haugsrud alene.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

Ser ut til at det blir lave runder også i dag.

Ryan Moore -6 (11 hull) :arrow: -11 totalt
Imada -5 (14) :arrow: -10
Westwood -3 (9) :arrow: -8
F.Molinari -4 (9) :arrow: -8
Woods E (10) :arrow: -2
Poulter -2 (10) :arrow: -2
McIlroy -1 (12) :arrow: E
Harrington -1 (12) :arrow: E
Fowler E (9) :arrow: +1
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: The Players 6-9 mai

Post by kevin »

McIlroy gikk på den berømte smellen etter å ha vunnet en turnering,og misser helgespill.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

kevin wrote:McIlroy gikk på den berømte smellen etter å ha vunnet en turnering,og misser helgespill.
De aller fleste av oss ble ikke så overrasket over det. Gikk en runde med kk i går og vi var vel enige i at dersom Rory gjorde en god turnering her så har han enormt godt grep på den mentale biten av golfspillet. Han er nok fremdeles god mentalt men å vinne sin første tittel på PGA Tour gjør noe med så godt som alle spillere i verden.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

Westwood gikk til runde 3 med ledelsen og beholder den med knappest mulig margin. Har ett slag til Allenby og to til en gruppe på tre spillere. Westwood spilte ikke mer enn en ok runde. Vil tro at han har mer inne og press er jeg ganske sikker på at han takler fint.

Mest spennende var kanskje Mickelsons fine runde som sendte ham opp til -9, fem slag bak Westwood. Han er fullstendig i stand til å gjøre det helst store men det er ganske mange spillere foran ham. Alle disse må feile samtidig som Mickelson må spille godt. Jeg personlig tror ikke det skjer, men at han kommer til å legge press på dem er det ikke tvil om. Han går ut i den sjette siste gruppen. Ser for meg at han går for alt og at alle de andre kommer til å høre jubelen. Kanskje blir det for mye for noen, men spillere som Westwood, Allenby og Clark har vært med på dette før.

Molinari hadde en ujevn runde men endte på -12 og er selvsagt absolutt med. Kan han komme med en overraskelse i dag? Han spiller vanligvis veldig stødig og har vært god denne uken. Kun en bogey på de første to rundene.

Imada gikk ut i lederball men gikk rett på en stjernesmell. +4 sendte ham helt ned til T24. Han har vært "in contention" noen ganger i år men klarer ikke helt å fullføre. Litt småskadet er han også. Dette slaget fra førsterunden står trolig igjen som høydepunktet hans.


Det har vært mange lave runder i år. Kun Greg Norman har vært bedre gjennom historien med sine -13 etter to runder. Westwood hadde -12, samme som Nick Price oppnådde for noen år siden. Også Imada og Slocum er med blant de beste etter to runder med sine -11.

I går gikk Mickelson, Clark og Funk på -6. Regner med at det blir like lave runder i dag, kanskje også ned på -7.

Hvis noen savner Tiger så skal jeg nevne at han er +1 etter 4 hull i dag og på -3 totalt.


Mickelson er ganske populær.
Image

#16 og #17 er et fint sted å se på golf.
Image
Image

#18 kan skape spenning i dag. Skikkelig vrient avslutningshull.
Image

Molinari
Image

Westwood
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

Woods trekker seg med nakkeskade

Knapt et menneske på jorden som tror på dette vel?

Stort oppbud av sikkerhetsfolk når han var inne til legen
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

furu wrote:Woods trekker seg med nakkeskade

Knapt et menneske på jorden som tror på dette vel?

Stort oppbud av sikkerhetsfolk når han var inne til legen
Image
Steve Williams har sagt til reportere at Tiger strakk en muskel i nakken under oppvarmingen.
Tiger har sagt til reportere at det er et problem med et ledd i nakken.

:?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Players 6-9 mai

Post by furu »

Jeg kunne ikke tatt mer feil med Mickelson :oops: +3 etter 6 hull......

Hadde vært artig om Jacobson kunne blandet seg inn helt i toppen men det blir vel Westwood eller Allenby. Sistnevnte har tatt ledelsen med ett slag.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: The Players 6-9 mai

Post by AkE »

Litt synd med Mickelson, hadde vært morsomt om han hadde overtatt førsteplassen.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: The Players 6-9 mai

Post by kevin »

Pingvinen overrasker alle og tar sin første PGA tour seier....samme dag som Hed Andersson vant sin første,etter 245 turneringer i Europa :D
Post Reply