Fin "sensur" på Golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Bra tråd SirA. Ikke alle som skjønte at dette bare var tull. Overraskende at den står :shock:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Jeg var innom Golfsiden i dag. Må innrømme det :oops:

Ser at redaktøren åpenbart ser på seg selv som den høye beskytter av digitale mobbeofre. Sjekk denne saken. Sannheten er at 99% av kranglingen ikke har berørt temaet mobbing men bare vært uenigheter mellom redaktøren og hans meningsfeller vs. oss andre.

I en annen tråd skriver han;
Svar: Jeg er lei av å være gratis reklameplass for andre, norske nettsteder som uten kostnader skal få nyte godt av det markedte jeg har brukt 11 år på å bygge opp. Utenlandske nettsteder kommer i en annen kategori.
Er det Golfsiden som har laget markedet som inneholder 100.000 golfspillere? Jeg tror golfen hadde klart å utvikle seg helt fint uten den siden. Når det gjelder norske nettsider så har vel siden hans som mål å spre kunnskap og informasjon om golf. Da burde det helt klart være åpent for å linke til hvilken som helst norsk golfside.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Andre norske golfnettsteder linker/henviser til hans side avogtil, de gangene han har noen nyheter som ikke andre har. Er vel bare at han ikke får det med seg
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Bra at noen faktisk tar opp dette med den påståtte mobbingen og artikkelen hans. Ser at barce og Sam svarer i tråden. Å hevde at det som skjer på Golfsiden er mobbing er en hån mot dem som faktisk opplever å bli mobbet. Redaktøren mister stadig grep på virkeligheten.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Fin "sensur" på Golfsiden

Post by stooy »

Svar: Jeg er lei av å være gratis reklameplass for andre, norske nettsteder som uten kostnader skal få nyte godt av det markedte jeg har brukt 11 år på å bygge opp. Utenlandske nettsteder kommer i en annen kategori.
Må si jeg begynner å føle meg litt truffet av disse kommentarene.. Har sikkert ikke skrevet et eneste innlegg på golfsiden siden 1998 ca.. Har han nevnt noen av disse sidene han mener får gratis reklameplass noen gang?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin

Post by furu »

stooy wrote:
Svar: Jeg er lei av å være gratis reklameplass for andre, norske nettsteder som uten kostnader skal få nyte godt av det markedte jeg har brukt 11 år på å bygge opp. Utenlandske nettsteder kommer i en annen kategori.
Må si jeg begynner å føle meg litt truffet av disse kommentarene.. Har sikkert ikke skrevet et eneste innlegg på golfsiden siden 1998 ca.. Har han nevnt noen av disse sidene han mener får gratis reklameplass noen gang?
Det skal ikke mer til enn å skrive "På en annen norsk golfside står det........". Problemet er fullstendig overdrevet av redaktøren, slik som alle andre problemer han visst nok sliter med.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Til de som gidder å motsi han:

Golferen.no 25.01.11
... at redaktør av Golfentusiasten (nå Norsk Golf) fra 1982 til 1996, Eirik Olav, er død.
Han sovnet stille inn i sitt hjem 18. januar, 79 år gammel, skriver Golfsiden.no

03.11.10
Marius dropper Q-School
... at Marius Thorp istedet for å forsøke å bedre sin europatourranking ved å spille Q-School drar til
Sør-Afrika og de to europaturneringene Alfred Dunhill Championship og South African Open, skriver Golfsiden.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by GunnarBull »

AR er jo søt da. I artikkelen om mobbing skriver han dette:

Golfsiden har forsøkt å holde en viss orden slik at forumtroll, fornærmete debattanter, kranglefanter etc. ikke skal få utfolde seg fritt og rakke ned på, sjikanere, injuriere og verbalt ødelegge ellers gode diskusjoner - godt skjult bak sine anonyme nicks.

Du vet, ikke nok med at man blir slettet, man blir kvestet og rakket ned på samtidig, kalt for forumtroll og kranglefant. Men tenker han noen gang: Kanskje det er noe med meg å gjøre...?

Det ser ihvertfall ikke slik ut.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Helt sant GB. Når noen skriver noe han ikke liker så nøyer han seg ikke med å slette det. Man må i tillegg tåle nedlatende kommentarer som man ikke kan svare på.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by stooy »

Jeg må innrømme at jeg ikke følger så godt med på dette, men kjenner jeg blir nysgjerrig. Jeg vet ikke hvem han kaller forumtroll, eller hva disse bøllene har skrevet, om det er verdt å stryke eller om det er han som har for strenge regler. Disse innleggene som fjernes forsvinner sikkert før jeg rekker å se de. Men jeg skjønner ikke hvorfor vi da ikke har samme problemet her på golfsnakk, hvor det antageligvis aldri har blitt slettet noe innlegg noen sinne. Det kan jo ikke være fordi vi har registrering, for det er jo på sett og vis like "anonymt" å skrive bak et registrert nick. Får man uvenner kan man bare registrere seg på nytt å starte over igjen. Vi har da aldri hatt noe problem med mobbe-innlegg her, og ser heller aldri for meg at det kommer. Begynner å lure på om disse "trollene" skriver i spenning og prøver å finne ut hvor grensen for sletting går. Tipper at dersom han hadde la alt stå så hadde disse mobbe-innleggene forsvunnet... Skulle ønske jeg fikk se et slikt innlegg egentlig, så kunne jeg skrevet dette uten frykt for at jeg uttaler meg om noe jeg slett ikke har peiling på :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Du har nok rett i at folk prøver å trekke AR så langt som mulig for å se hva han sletter. Ting er langt mer personlig på Golfsiden. Det virker som om mange der inne har relasjoner som strekker seg langt tilbake i tid, og da snakker vi både positive og negative hendelser.

Jeg prøvde å poste svar til Rune Sælid i tråden om NM i handicapklasser. Får feilmelding; "Ditt innlegg kunne ikke registreres. Feil 11". :? Utestengt? Hva skjer? Prøver å legge inn svar om at han kunne sende meg en mail. Vil gjerne legge ut info om det også her på Golfsnakk. Tror veldig mange i klubbene og organisasjoner i Norge automatisk bare bruker Golfsiden. Vi må få slutt på det :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

ser ut som han har rydda godt i "Budstikka-tråden" :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

kevin wrote:ser ut som han har rydda godt i "Budstikka-tråden" :)
Nå følger han rådet og sletter framfor å kommentere. Problemet er jo bare at nesten alt må slettes......... Det er jo tragikomisk. Det triste er at det er den siden de aller fleste nye golfere møter når de søker etter info om golf på internett.


Image
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by stooy »

furu wrote:Det triste er at det er den siden de aller fleste nye golfere møter når de søker etter info om golf på internett.
Er ikke så sikker på det lenger altså.. Alle følgende søkestrenger gir golfsnakk 1.plass i google-søk:

"billig jernsett"
"putter til nybegynner"
"nybegynnersett golf"
"hvordan trener du golf?"

Og svært mange av de andre søkene jeg testet som jeg kunne tenke meg at en nybegynner er ute etter, så kom golfsnakk foran golfsiden i søk. Jeg mener at et av de beste triksene for å få brukere inn her er å ha gode navn på trådstarter. Har vi f.eks en tråd som heter "jeg vil starte med golf", så kommer denne tråden nesten garantert øverst i google etter en måned eller to når folk søker på nettopp det...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Det har du helt rett i stooy. Relevant info og saklige tråder gir nok bedre søkeresultater enn sletting av tråder og krangling :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Mye klokt blir sagt i denne tråden. Problemet på GS er at opp gjennom årene har det blitt så mye sletting og sensurering og sinte debatter at forumet fort tar fyr. Retningslinjene er uklare og subjektiviteten råder for mye. Forum skal ha litt edge, men for mye blir feil - et sted mellom golfsnakk og GS ville nok vært et godt forum. Til ARs forsvar - det har vært et par ustyrlige forumtroll - de har ødelagt en hel del. Jeg regnes av noen som troll der, men tror faktisk ikke dere gjør det her?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Nei, du er langt fra noe troll Sam...snill som et lam :) Og så finnes det iallefall et par helt vesentlige forskjeller:

- forum admin her blander seg ikke inn i debattene (selv om han deltar i enkelte av trådene som privatperson og kun det)
- her er det ingen som tar kritikk av f.eks NGF, partnere osv osv, som personlig kritikk eller blir "såret" av det og i verste fall sletter det

At man har litt edge i sine innlegg er jo bra, det bør jo alle tåle.

Må jo si at jeg synes det er komisk når Ramnefjell skriver "gjemmer seg bak anonyme nicks". Nå er det vel han som har bygget opp forumet på den måten, da kan man ikke forvente at alle vil bruke sitt eget navn og være dønn ærlig i hvem man er.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Typer som "facit" og "fanfare" som dukket opp på GS i går er helt håpløse. Der er alle enig. Problemet er at jeg og mange andre blir satt i samme bås som slike typer. Mange av dem som blir uthengt som bråkmakere på GS er rett og slett bare normale, engasjerte brukere som har en litt skarpere tone når de diskuterer. Det må være lov å uttrykke uenighet, men når siden det gjøres på oppfatter uenighet som mobbing og sjikane så blir det umulig.

"Gjemmer seg bak anonyme nicks" - som kevin sier er jo det bare komisk. Det eneste reelle alternativet er å skrive under fullt navn, slik jeg med vilje har gjort på GS. Det eneste jeg har oppnådd med det er å bli uthengt som bråkmaker fordi jeg bl.a. har lagt ut linker til andre golfsider.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Viktig presisering furu; stor forskjell på hvem man er uenig med..........
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Hva syns dere om diskusjonen Smilende Sam vs. AR/Scheie? Er vel litt feil vinkling av meg, det er stort sett bare AR som sprer løgner i en tråd og prøver å henge ut Sam som en useriøs person. Det er i hvert fall mitt inntrykk.

Jeg syns det er særdeles bekymringsfullt at en person som helt klart har innflytelse i norsk golf og kjenner sentrale personer kan holde på slik han gjør. Det han holder på med i den tråden er langt langt langt over grensen.
Instagram @christianfuru
Post Reply