Fritt spill?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Fritt spill?

Post by Robban »

http://www.kjekstad-gk.no/publish.asp?a ... &nid=11058" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette hadde jeg slått til på umiddelbart om jeg var medlem av en av klubbene.

Kjekstad, Drammen, Kongsberg og Norsjø har nå dette. 1500 kroner ekstra for å spille de andre banene.

Vestfold, Borre og Larvik har dette i år.

WC Golf har vel noe lignende.

Men hvem er taperne her? Er det en av disse klubbene som kan tenkes å tape på dette?
Hva er bakdelene? Hvorfor gjør ikke flere som dette?

Eks: Grønmo, Østmarka, Krokhol, Oppegård.
eller Elverum, Atlungstad, Sorknes, Trysil.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Fritt spill?

Post by kevin »

Ordningen i Vestfold er en prøveordning i år og skal vurderes nøye etter sesongen. Så får man se om noen tapte eller vant på det. Historisk sett har man lenge hatt greenfee-samarbeid mellom klubbene her nede og hatt godt samarbeidsklima. Dette er kanskje et leddi et forsøk på å beholde sine medlemmer ved å tilby dem enda bedre fordeler. Slik at man ikke mister medlemmer til andre baner i fylket eller andre steder.

Personlig tror jeg ikke at klubbene taper særlig mye greenfee-inntekter på dette, men det gjenstår å se
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Fritt spill?

Post by Robban »

Ser den, men hvem vil ikke da melde seg inn i den rimeligste klubben, og betale mellomlegget for å få spille de andre.

Kanskje alle tjener på det? Kanskje de står sterkere stillt ift andre klubber.

Hadde jeg bodd i Oslo hadde det kanskje blitt enda mer interesant å melde seg inn i en av Vestfoldklubbene. Disse klubbene har vel en del Oslo-borgere i klubbene allerede.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fritt spill?

Post by furu »

Hver enkelt klubb må samtidig gjør det attraktivt å velge den framfor det billigste alternativet. F.eks. rimeligere rangekort, leie av skap, mulighet til å ta med gjester, fortrinn ved booking.
Instagram @christianfuru
Post Reply