Baner rundt Marbella

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Baner rundt Marbella

Post by Kaffekannen »

Mar menor var der jeg bodde i fjor. Fint sted og banen rundt er glimrende for en morgenrunde før du reiser og spiller skikkelige baner
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Baner rundt Marbella

Post by Sticho »

Kaffekannen wrote:Mar menor var der jeg bodde i fjor. Fint sted og banen rundt er glimrende for en morgenrunde før du reiser og spiller skikkelige baner
Ja, men et dårlig utgangspunkt dersom man skal spille baner i Marbella.. :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Baner rundt Marbella

Post by Kaffekannen »

Sticho wrote:
Kaffekannen wrote:Mar menor var der jeg bodde i fjor. Fint sted og banen rundt er glimrende for en morgenrunde før du reiser og spiller skikkelige baner
Ja, men et dårlig utgangspunkt dersom man skal spille baner i Marbella.. :)
definitivt
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

Her er min uhøytidelige vurdering av de to første banene.

San Roque New: Kjedelig drittbane. Dårlig vedlikeholdte bunkere, og dårlig drenering. Gode greener og fairways, noe slitne og ujevne teesteder. Mye like hull og lite variasjon. Noen flotte hull rundt vannet der, men det hjelper lite. Havner i kategorien "Har spilt, spiller ikke igjen", sammen med bl.a. Kungalv Kode. Kan fint droppe bilen her.
Karakter: 2 av 6 shanks.

Finca Cortesin: Et fantastisk stykke golfanlegg. Veldig god service fra proshop, caddiemaster og starter. De kjører ut med gratis frukt under runden. Upåklagelig kondisjon på banen, og noen virkelig fantastiske hull, som bl.a. 3, 4, 10 og 13. Trekk for at du bør ha bil pga avstand mellom hull. Rundens høydepunkt var birdie på hull 3 etter en kanondrive, etterfulgt av et 9-jern til greenkant, og chip til 20 cm for tap-in.
Karakter: 5 av 6 shanks.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

Sotogrande: Banen er helt fantastisk, og definitivt inne blandt topp 3 av baner jeg har spilt. Et utrolig vedlikehold, og med bunkere som jeg ikke har opplevd maken til. Ganske heftig budsjett vil jeg tro, siden det flere steder kjørte folk rundt og blåste bort gress fra fairway. Gressrange og puttinggreen like ved teestedet på hull 1, slik burde det vært på alle baner. Strekken fra hull 12-17 burde oppleves av alle golfere, det eneste jeg har spilt som kommer i nærheten er 15-18 på Bro Hof Stadium. Ikke så mye mer å si egentlig, banen må spilles!!
Karakter: Soleklar 6 av 6 shanks.

San Roque Old i morgen, satser på at den stiller sin yngre bror i skyggen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by GunnarBull »

Tydelig at vi er temmelig enige når det gjelder San Roque New og Sotogrande da, Veggis :-)

Och Kungälv Kode också, naturligtvis.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

San Roque Old Course: Likte denne bedre enn lillebroren, men fremdeles langt fra Sotogrande-begeistring for undertegnede. Dårlige fairways, spesielt på front, samt dårlige teesteder. Bunkerne var bedre enn New Course. Banen i seg selv synes jeg var bra, men ikke mer enn forventet.
Karakter: 3 av 6 shanks.

Et minus som gjelder begge San Roque-banene er den elendige rangen de har. Gule klinkekuler på ujevne matter.

Flyttet morgendagens runde til søndag, så da blir det hviledag i morgen før La Reserva på søndag, Santana på mandag og Valderrama på tirsdag :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by GunnarBull »

La Reserva har jeg også gode minner fra. Ikke helt Sotogrande-standard, men mange flotte hull. Bør bruke bil, langt mellom hullene. Santana likte jeg også godt, husker spesielt at det var lettere å lese puttelinjer der enn det jeg opplever vanligvis i Spania.

Valderrama er mitt mareritt. Vært der to ganger med TREsifret resultat begge ganger. Helt forferdelig!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by kevin »

Rart at San Roque old er så mye dårligere nå enn da jeg var der i -07. Mener å huske at den var i fantastisk stand da, greener, fairways og bunkere.

Kanskje har det gått nedover med de etter at finalekvalet til Europatouren ble flyttet til Katalonia, -07 var vel siste året der om jeg ikke husker feil.

New Course likte ikke jeg heller spesielt godt, selv om noen av hullene var bra

Fant frem et av bildene fra runden i -07, fra old course
Image
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

kevin wrote:Rart at San Roque old er så mye dårligere nå enn da jeg var der i -07. Mener å huske at den var i fantastisk stand da, greener, fairways og bunkere.

Kanskje har det gått nedover med de etter at finalekvalet til Europatouren ble flyttet til Katalonia, -07 var vel siste året der om jeg ikke husker feil.

New Course likte ikke jeg heller spesielt godt, selv om noen av hullene var bra

Fant frem et av bildene fra runden i -07, fra old course
Image
Spesielt på front fra det rufsete på fairway, og noen greener med kosmetiske skader. Greenene var dog jevnt over veldig bra. Teestedene var rett og slett dårlige, ikke er det flate, og de har mye skader.
GunnarBull wrote:La Reserva har jeg også gode minner fra. Ikke helt Sotogrande-standard, men mange flotte hull. Bør bruke bil, langt mellom hullene. Santana likte jeg også godt, husker spesielt at det var lettere å lese puttelinjer der enn det jeg opplever vanligvis i Spania.

Valderrama er mitt mareritt. Vært der to ganger med TREsifret resultat begge ganger. Helt forferdelig!
Santana har jeg spilt to ganger før, så den vet jeg at jeg liker. Er veldig spent på La Reserva, ser at den er lang men har brede fairwayer, og det kan passe meg bra. Valderrama regner jeg med går til helvete spillemessig, men jeg har som mål å gå på 100 blank :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by Drizzit »

Santana har jeg spilt to ganger før, så den vet jeg at jeg liker. Er veldig spent på La Reserva, ser at den er lang men har brede fairwayer, og det kan passe meg bra. Valderrama regner jeg med går til helvete spillemessig, men jeg har som mål å gå på 100 blank
Går du under 100 på Valderama så burde du være meget fornøyd....
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

Da har jeg slått GunnarBull, så ja.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

La Reserva: Fravær av service hos caddiemaster og proshop (Caddiemaster setter bagen min på en bil, og stikker så av for å prate i telefonen...). Utrolig bra oppvarming/treningsområde med gratis range (gress) og en kjempestor puttinggreen, klin inntil tee 1 slik det burde være. De hadde utrolig nok ikke baneguider til salgs, og ingen gps i bilen, så runden ble litt so-so pga det. Forholdene på banen var fantastiske, og selve banen er flott. En litt småkjip sløyfe inne ved 12-13, samt et dårlig avsluttningshull trekker litt ned.
Karakter: 4 av 6 shanks.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Baner rundt Marbella

Post by Yorkie »

Enig at 12 og 13 ikke er de meste spennende golfhull jeg har spillt, 18 synes jeg var ett bra hull, litt spennende å måtte gjette litt på utslag, og for all del bra greenområde så interessant approach, men, ser den at når man har linja etter noen ganger så blir det kanskje litt enkelt om man legger ballen der man tenker.

Ble du lurt av approach bunkerne på 11? Glimrende lineup.

(mener bestemt at jeg hadde en baneguide fra Reserva, eller?)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

Tok jo ikke med dine baneguider, regnet med jeg kunne få kjøpt noen der...ville jo ikke ødelegge dine :)

18 er et greit hull, men ikke som avslutningshull synes jeg. Slo 7-wood over bunkeren til høyre og hadde 90 meter til pinnen.

På 11 dro jeg to baller ut i faenskapet på venstre side, og satte en strek for det hullet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by kevin »

Det er mye snakk om banene, men lite om scorene dine.... ;)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Baner rundt Marbella

Post by Yorkie »

Absolutt enig Kevin, det er uhørt, nærmest en skandale!

Dog, er vel mest spent på scoren i morgen, hvor stygt blir det? ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

Scorene har ikke vært noe å rope hurra for. Sotogrande på 93 og Santana på 90 i dag er de to beste, resten er glemt. Er spent på morgendagen selv :)

Santana: Spilt banen to ganger før, så dette er en bane jeg liker. Litt rufsete forhold i dag, spesielt på front. Ikke så raske greener som tidligere. Uansett en morsom bane å spille, og jeg spiller heller denne 10 ganger enn noen av San Roque-banene igjen. Banen er kort, men er alikevel ingen pitch og putt bane da greenområdene er gode, og det er bra med fairwaybunkere. De har ikke range, så hvis man må dælje baller før runden så må man huske å dra et annet sted først.
Karakter: 4 av 6 shanks.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by kevin »

De to rundene høres bra ut, spent på Valderrama runden

De hadde nylig en Gecko-tour turnering der og vinnerscoren var på +2. CT-spiller Lasse Jensen(danske) gikk på 75. Han skriver at det var tøffe vindforhold og at gode slag ikke alltid belønnes med gode resultater. Samt at det viktigste for å mestre banen er lokalkunnskap, så da vet du hva som skal til ;)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baner rundt Marbella

Post by veggiss »

Valderrama: En golfopplevelse, og jeg anbefaler alle å ta seg råd til å dra dit for å få juling. Banen er kort, men det spiller ingen rolle når du uansett må spill for posisjon på alle utslag, og ikke bare kan bombe og håpe på det beste. Dessuten er greenene knøttsmå, lynraske og heller alltid i feil retning. Hull 4 er det meste fantastiske par 5 jeg noensinne har satt mine ben på, og hull 17 er en god nummer to. Par 3 hullene er også fantastiske, hvorav hull 15 er helt rått. Kondisjonen på banen er selvfølgelig top-notch, og jeg er sikker på at fore-greenene på Valderrama ruller bedre enn den jevne norske klubbgreen.
Karakter: 6 av 6 shanks.

Et minus (om man kan kalle det det) er at det er mange banearbeidere ute på banen på en tirsdag, veldig mange. Når du alltid hører en eller annen bil komme kjørende, eller det er 2-3 stk som holder på å jobbe i bunkerne på alle greenene du kommer til så blir det litt forstyrrende. Jeg liker ikke å gi faen og bare spille inn og håpe jeg ikke treffer folk, så da ble det en del venting...og frustrasjon.

101 scoren din står trygt enda GunnarBull. Jeg har ingen total da jeg ikke hullet ut alle hull, men du slo meg garantert. Neste gang derimot!! Regner med du er med en tur Yorkie?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply