Bag

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Bag

Post by Owee87 »

Hei,

vurderer spontant å kjøpe en bag til fruen som skal begynne på golfkurs til helgen. Tar foreløpig utgangspunkt i golfshopen.no i og med at jeg da kan hente den allerede i morgen. Er denne et ok alternativ? Er i alle fall på tilbud: http://www.golfshopen.no/golfbagger/bae ... t-red.html

Forstår at det kommer helt ann på preferanser osv, men eneste kriteriene er at den ikke blir for tung og dyr. Ikke noe poeng i å kjøpe for dyrt i og med at det er usikkert på hvor aktiv hun kommer til å bli :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Bag

Post by Owee87 »

Eventuelt vurderer jeg å slå på stortromma og gå for et nytt sett: http://onlinegolf.no/golfkoller/jernkol ... -jern.html

Hun har allerede et gammelt sett som hun har "arvet" fra sin mor, men det er jo litt stusselig.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
chrefs
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 02 Jun 2014, 14:34

Re: Bag

Post by chrefs »

Eventuet et hel/halvsett inkl. bærebag?

http://www.golfhandelen.no/no/artiklar/ ... rebag.html

http://www.golfhandelen.no/no/artiklar/ ... rebag.html

Ellers er det jo kjøpers marked til de grader for brukt utstyr nå, mulig å prute en heeel del på finn iallfall..
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Bag

Post by JonasB »

Jeg tenker sånn som dette;

Hvorfor skal hun ha noe dårligere enn det man evt spiller på selv? Tenk selv hvordan man var når man begynte, de fleste kjøper ikke det billigste/dårligste.... Kjøp noe ordentlig med en gang. Ikke kjøp billig brukt evt det billigste settet på xxl fordi man ikke vet hvordan det blir videre. Jeg hadde full bag + sko før jeg tok VTG. Hadde jeg startet med noe billig brukt eller noe jeg visste ikke var halvveis "top of the line" er det jo ikke sikkert jeg hadde fortsatt med golf, alle liker jo å ha ordentlig verktøy.

Det jeg mener er at man heller bør ta den lille smellen det koster med utstyr og se hvor det bærer. Får man interessen fortsetter man jo. ( Smellen som i mellomlegget kjøpt-solgt)
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Bag

Post by LangJakke »

Den første baggen du har satt opp har 14 delt topp. Da blir den fort litt større og tyngre å bære på. Har selv en Callaway som er 5 delt, lett og fin, greit med plass selv med 14 køller i den. Har også en kjempelett 3 delt. Fantastisk til ei rask runde med 7-10 køller. Lett og fin å bære på :-)
Jumper
Legende
Legende
Posts: 596
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 160 times

Re: Bag

Post by Jumper »

JonasB wrote:Jeg tenker sånn som dette;

Hvorfor skal hun ha noe dårligere enn det man evt spiller på selv? Tenk selv hvordan man var når man begynte, de fleste kjøper ikke det billigste/dårligste.... Kjøp noe ordentlig med en gang. Ikke kjøp billig brukt evt det billigste settet på xxl fordi man ikke vet hvordan det blir videre. Jeg hadde full bag + sko før jeg tok VTG. Hadde jeg startet med noe billig brukt eller noe jeg visste ikke var halvveis "top of the line" er det jo ikke sikkert jeg hadde fortsatt med golf, alle liker jo å ha ordentlig verktøy.

Det jeg mener er at man heller bør ta den lille smellen det koster med utstyr og se hvor det bærer. Får man interessen fortsetter man jo. ( Smellen som i mellomlegget kjøpt-solgt)
Jeg har et helt nytt Taylormade Miscela damesett på loftet, inklusiv bærebag og Ecco golfsko. Fruen har gått på to grønt kort kurs, og køllene er slått med en gang på rangen. Det var de pengene :evil:
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Bag

Post by JonasB »

Jumper wrote:
JonasB wrote:Jeg tenker sånn som dette;

Hvorfor skal hun ha noe dårligere enn det man evt spiller på selv? Tenk selv hvordan man var når man begynte, de fleste kjøper ikke det billigste/dårligste.... Kjøp noe ordentlig med en gang. Ikke kjøp billig brukt evt det billigste settet på xxl fordi man ikke vet hvordan det blir videre. Jeg hadde full bag + sko før jeg tok VTG. Hadde jeg startet med noe billig brukt eller noe jeg visste ikke var halvveis "top of the line" er det jo ikke sikkert jeg hadde fortsatt med golf, alle liker jo å ha ordentlig verktøy.

Det jeg mener er at man heller bør ta den lille smellen det koster med utstyr og se hvor det bærer. Får man interessen fortsetter man jo. ( Smellen som i mellomlegget kjøpt-solgt)
Jeg har et helt nytt Taylormade Miscela damesett på loftet, inklusiv bærebag og Ecco golfsko. Fruen har gått på to grønt kort kurs, og køllene er slått med en gang på rangen. Det var de pengene :evil:
Men om det samler støv på loftet kan det vel selges, høres ikke ut som noe dere har bruk for lenger :roll:
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Bag

Post by radar1 »

Hva med å ta henne med på shopping? Proshop eller nett.
Min erfaring er at noen ting (de fleste) liker damene å velge selv.
Farger og sånn.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Bag

Post by Owee87 »

Takk for flere svar! Endte med å ta den kjedelige varianten der hun låner gamlesettet til mor for å faktisk se om dette ønsker å holde på med. Får vurdere dette til denne sesongen er over. Om hun blir hektet så kjøper jeg gjerne et ordentlig sett og tar henne med på første fly til Spania :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Post Reply