Da jeg i helgen gjennomførte VTG kurset sammen med frøkna, så tenkte jeg det kanskje kunne være moro å opprette en tråd her for å følge fremgangen i golfens verden.
Skal prøve å oppdatere denne fortløpende med hva jeg må jobbe med, litt for min egen del, og kanskje for å kunne få noen gode tips underveis også.
Litt om starten:
Etter kun å ha testet driving range ett par ganger, uten noen spesiell coaching annet enn hvordan grepet skal være, så var jeg hektet. Booket meg derfor inn på VTG kurs sammen med dama i Drøbak GK og gjennomførte dette i helgen.
Etter to dager med mye driving range, en del bøtter med baller og såre hender og øm rygg, bar det i går ut på banen for første gang som en del av kurset.Vi gikk hull 1-4 i Drøbak, og det å spille på bane og gress slo meg midt i trynet med en gang. Range, med matter og god tid blir plutselig en annen verden når man står der mellom to gress-tuster og prøver å komme seg over ett vann, samtidig som neste gruppe står bak og venter på å bli vinket igjennom. Veldig gøy, men også helt SYKT frustrerende. Men de slagene som satt med 7ern var ok, så de ga motivasjon for å prøve mer.
Ting som må jobbes med:
- Stygg slice på en del baller, kommer ikke nok rundt og må jobbe med rotasjon av kropp og hender for å "lukke" køllebladet på impact.
- Bruker mer tid på sving, går veldig raskt opp og trenger å få inn timingen bedre.
- Bunkerslag er jeg ubrukelig på pt. Når jeg først treffer så er det stort sett rent på ball og den flyr ALT for langt.
- Woods og driver må jobbes med da jeg ikke klarer å treffe rent, henger nok mye sammen med punkt 1 og 2.
- Generelt slappe mer av under spill og trening og ta meg god tid.
- Ikke så verst på pitching
- Puttingen går ganske fint når jeg først kommer meg på greenen
Utvikling:
24-26.04.15 - VTG - HCP:54
14.06.15 - Første nedskriving, -6 - Nytt HCP:48
28.06.15 - Ny nedskriving, -6 - Nytt HCP: 44
03.07.15 - Ned -4 - Nytt HCP: 40
04.07.15 - Ned -5 - Nytt HCP: 35, etablert HCP.
05.07.15 - Ned -2,5 - Nytt HCP: 32,5..
Vi snakkes!
TJ