Tips til gode baner på Gran Canaria ønskes

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Tips til gode baner på Gran Canaria ønskes

Post by Niggen »

Hei!

Vet at det er flere av dere som har spilt golf på gran canaria. Skal dit helt i begynnelsen av Desember. Det store aberet med å reise på golfferie dit er de sinnsykt høye greenfeene. Har søkt litt rundt, og hvis man ikke får til en booking helt i grålysningen, så koster en runde fort fra 1600 strøkne lakener og oppover (tar ikke med meg egne køller og har bare god erfaring med lånekøller til nå) Jeg lurer bare på om dere har noen foretrukne baner dere liker å spille? Anfi Tauro er jeg VELDIG spent på. Denne kommer garantert til å spilles, men ønsker i tillegg å spille enda en bane. Er det noen av dere som har spilt Salobre New Course? Den høres veldig interessant ut. Men hiv ut alle forslag.
Reiser alene denne gangen, så jeg har kun meg selv å ta hensyn til. Da blir det nok en runde tidlig morgengolf.
Ingenting slår følelsen av å slå ut på grønt gress med palmer og blomster rundt seg, før klokka 08! Bør kanskje finne ut når det begynner å lysne før jeg bestiller : )

Niggen
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Tips til gode baner på Gran Canaria ønskes

Post by kevin »

Du finner nok endel tips i denne tråden viewtopic.php?f=4&t=189

Mine favoritter er Tauro og Meloneras, men har fortsatt ikke spilt Bandama. Til tross for at jeg har vært der endel ganger. Har bare spilt Salobre old av de to der oppe.

Det er vel kun ved twillight deal man får noe særlig billigere greenfee. Evt om du bor på et Lopesan hotell eller Anfi.

Du kan forvente soloppgang 07:30-07:50 i desember
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Tips til gode baner på Gran Canaria ønskes

Post by Niggen »

Da ble det spilt på Anfi Tauro. Klubben hadde avtale med det hotellet jeg lå på. Likevel er 1600,- en anselig sum for en runde golf så det ble med bare den ene runden. Flott bane, med store kontraster mellom de første og de siste 9 hullene. Spilte bedre enn forventet, så mulig det farger min vurdering av banen : ) Hyggelig selskap hadde jeg også på runden. Finner er gode naboer og med noe godt på innerlomma blir stemningen god (Ble bare en liten smaksprøve : ) Likte nok best de siste 9 hullene for da får du flere hull hvor man står på en høyde og slår mot en green under deg. Blir nok et besøk der igjen hvis jeg reiser tilbake til Gran Canaria.
Post Reply