Scangolf forum legges ned?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Friedman »

Har ikke brukt hverken GS eller SG i noen særlig grad, pga av alt off topic-fjaset som foregår. DET må det være lov til å si.

Håper alle som er genuint interessert i golf kommer hit, enten det er nybegynnere eller scratchspillere, og at kranglefantene som aldri har noe golf-relatert å bidra, med holder seg langt borte.
No laying up
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Boogieman »

Beklager hvis jeg støtet noen, hehe, det var bare ment som et fleipete sleivspark. Håper for all del at det kommer flere folk som bidrar til å skape et positivt miljø med mange ressurser og god tone.

Det var sikkert en del bra på scangolf også, men de få gangene jeg trykket på "debattforum" i stedet for "bruktmarked" ble jeg stadig forbløffet over hvor lidenskapelige krangler folk kunne finne på å ha om noe som for de fleste i utgangspunktet er en hobby ment for avkobling og rekreasjon :) Nå hadde det kanskje like mye å gjøre med at de trådene hadde de mest spennende titlene med de største bokstavene også :)
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Det var jo egentlig et problem for Scangolf at "krangletrådene" tok bort fokus fra tråder om utstyr, spillere osv.

Golfsiden har også et slikt problem men av en helt annen årsak. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sett at folk legger inn helt greie spørsmål bare for å få 2-3 tåpelige svar og bli avfeid som tullinger.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Smilende Sam »

furu, fokus på et debattforum er vel der du selv vil det skal være? Om jeg bare vil lese utstyrstrådene - så leser jeg bare dem. Blir litt som med TV - det er bare å bruke av knappen ift. det man ikke liker.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Smilende Sam wrote:furu, fokus på et debattforum er vel der du selv vil det skal være? Om jeg bare vil lese utstyrstrådene - så leser jeg bare dem. Blir litt som med TV - det er bare å bruke av knappen ift. det man ikke liker.
Ja, det er helt riktig. Men hva med alle dem som ikke er faste brukere? Nye spillere som søker etter info på internett? De vil jo gjøre seg opp et inntrykk ut i fra hva de populære trådene på et forum er.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by GunnarBull »

Jeg sliter fortsatt med å finne meg ordentlig til rette her inne på golfsnakk, dessverre. Jeg har egentlig ikke mistet skrivelysten, men skriver nå nesten ingenting verken her eller på golfsiden. Golfsnakk er nok et flott forum for "nerdete" IT-folk, men jeg klarer ikke å bli fortrolig med brukergrensesnittet.

Jeg savner Scangolf jeg... (hikst)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by veggiss »

kan dere ikke lage et theme tilpasset gamle svaksynte som GunnarBull? Store knapper, gjem bort alle innstillingsmuligheter, grupper tråder kun etter timestamp etc
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Kaffekannen »

veggiss wrote:kan dere ikke lage et theme tilpasset gamle svaksynte som GunnarBull? Store knapper, gjem bort alle innstillingsmuligheter, grupper tråder kun etter timestamp etc
:lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Måten golfsnakk.no er bygget opp er gjengangeren i stort sett alle forum. Golfwrx, The Sandtrap, Akam, Amobil - alle forum jeg bruker er bygget opp slik. Jeg kan se problemet for dem som kommer fra Scangolf og Golfsiden og har sin "forumrutine" fra disse to nettsidene. Det er veldig annerledes.

Jeg håper du blir her GB og at du framover kommer med innlegg.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by GunnarBull »

Jeg likte Veggis' forslag da :P

Furu: Det KAN jo si noe om hvilke forum du er innom også da... KREEMMTNERDEFORUMMMJAKREMT

:lol:
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by wahwah »

Jeg tror forresten aldri at jeg har forstått hva 007 har ment med et eneste innlegg.. bare sånn apropos.
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by stooy »

GunnarBull wrote:Jeg likte Veggis' forslag da :P

Furu: Det KAN jo si noe om hvilke forum du er innom også da... KREEMMTNERDEFORUMMMJAKREMT

:lol:
Fine forum det....?
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Smilende Sam »

Hvorfor er dere så slemme mot Gunnar Bull? Ikke for å være guffen - men faktum er vel at SG og GS også hva angår golfdiskusjoner hadde langt flere innlegg enn dette forumet her og hva med å ønske folk velkommen istedetfor å disse deres nedbrente faste tilholdssted?

Litt seriøst; de innleggene jeg leser her gir et veldig klikkete preg og at de er så strengt golfrelaterte som furu skal ha det til er jeg ikke enig i - man trenger ikke lese lenge for å finne jusstudenter som bruker forumet til å diskutere fagsammensetningen på de forskjellige avdelingene på UiTø og UiB. Er ikke verre her enn i andre forum - men ikke så mye bedre som dere skryter av heller. (og vips så blir jeg vel hatet.....:-))
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Ingen blir hatet. Jeg ser ikke noe slemt i dette. Ingen vond ord mot GB, i hvert fall ikke fra min side.
Måten golfsnakk.no er bygget opp er gjengangeren i stort sett alle forum. Golfwrx, The Sandtrap, Akam, Amobil - alle forum jeg bruker er bygget opp slik. Jeg kan se problemet for dem som kommer fra Scangolf og Golfsiden og har sin "forumrutine" fra disse to nettsidene. Det er veldig annerledes.

Jeg håper du blir her GB og at du framover kommer med innlegg.
Golfsnakk er lillebroren og vi har kanskje litt mindreverdighetskomplekser. Da blir det fort til at vi kommer med en liten kommentar i retning SG og GS. Hvis vi gjør det så er det bare vårt eget problem, vi skal enkelt og greit ikke gjøre det.

At jeg fra tid til annen trekker fram håpløse tråder og svar eller artikler fra GS syns jeg er helt på sin plass :D

GunnarBull og alle andre er velkommen. Om de bare poster ett eneste innlegg fram til nyttår så er jeg storfornøyd. Om de bare leser tråder her inne så er jeg like fornøyd. Bare det at de er registrert og faktisk logger seg på er bra nok for meg. Jeg kan ikke understreke nok at dette er absolutt alvorlig ment fra min side.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by GunnarBull »

Hmm... Jeg føler meg mobbet... :lol: :o :lol:
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Jeg skal sende en mail til AR og be ham slette alle innleggene som inneholder mobbing eller uakseptabel oppførsel ;) Vi kan sikkert gjøre ham til moderator her inne. Det kunne vært gøy :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by kevin »

Start en god tråd da GB,jeg vet du kan :D
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Long-Hit-Wonder »

Smilende Sam wrote:Hvorfor er dere så slemme mot Gunnar Bull? Ikke for å være guffen - men faktum er vel at SG og GS også hva angår golfdiskusjoner hadde langt flere man trenger ikke lese lenge for å finne jusstudenter som bruker forumet til å diskutere fagsammensetningen på de forskjellige avdelingene på UiTø og UiO.
Måtte bare rette UiB til UiO. Med forbehold om at det var den bittelille off-topic chatten mellom meg og Wahwah du henviste til. :)
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Smilende Sam »

furu, din gode vilje etc betviles ikke. en kjernekar kan man faktisk si..... :D
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by stooy »

Smilende Sam wrote:Litt seriøst; de innleggene jeg leser her gir et veldig klikkete preg og at de er så strengt golfrelaterte som furu skal ha det til er jeg ikke enig i - man trenger ikke lese lenge for å finne jusstudenter som bruker forumet til å diskutere fagsammensetningen på de forskjellige avdelingene på UiTø og UiB. Er ikke verre her enn i andre forum - men ikke så mye bedre som dere skryter av heller. (og vips så blir jeg vel hatet.....:-))
Golfsnakk er ikke ute etter å være strengt golfrelatert over hele linja, og derfor har vi opprettet "Generelt / Anti-golf". Der kan man diskutere hva som helst, men i de andre forumene vil jeg påstå at golf-relevansen er ganske bra :)

Bare så det er sagt, alle er velkommen her! Jeg ser ikke ned på golfsiden og scangolf som mine konkurrenter, men det betyr heller ikke at jeg liker forumene. Jeg har stor respekt for spesielt Ramnefjell og det han har oppnådd med sin golfside.

Fra alvor til spøk; denne tråden liker jeg :lol:
Post Reply