Baller...

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Baller...

Post by eivaan »

Skjønner ikke hvorfor noen gidder å kjøpe baller via Norske golfklubber/nettbutikker...det er jo ca. halv pris fra England!!! Greit at klubbene skal tjene penger, men synes det blir for dumt å ha slike kalkyler på forbruksvarer som ikke har noen reklamasjon/garantiverdi...Tror de er i ferd med å sage av greina de sitter på hele gjengen....snart er det ingen som kjøper NOE utstyr i Norge...Merkelig at ikke denne bransjen har skjønt noe av markedstilpasning!!!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Baller...

Post by furu »

Baller er faktisk ikke så veldig lønnsomt å kjøpe fra utlandet. De er kjappere med å sette ned utgående modeller så der kan man gjøre gode kjøp. Butikker som tilbyr gratis frakt kan også komme bedre ut men generelt er det ganske høy frakt på baller grunnet volum og vekt.

Jeg tror baller er den siste varen det er vits å sette prisen langt ned på. Ja, normalt prisnivå skal man klare og ikke drive med sinnsyke ballpriser, men samme nivå som f.eks. GSE er ikke aktuelt. Vi kommer alltid til å kjøpe baller. Vi kommer alltid til å trenge baller kjapt. Du sier det er dumt å ha "slike kalkyler på forbruksvarer". Det er nettopp på forbruksvarer butikkene har gode kalkyler. Ta PS3 og Xbox - hva koster maskinen? Det er spillene som koster, forbruksvaren.

At det er halv pris fra UK tviler jeg sterkt på. Jeg vil gjerne se priseksempler som tilsier det.

Priser uten å ta hensyn til frakt (UK vs norsk nettbutikk);
Pro V1 - 330 vs 435
Callaway Hex Chrome - 301 vs 295
Callaway Hex Black - 348 vs 425
TaylorMade Burner TP - 197 vs 199
Callaway i(s) - 235 vs 299
Nike 20XI X - 377 vs 435

Jeg vet at noen proshoper nok har høyere pris enn den butikken jeg bruker som eksempel, men hvis man bruker den billigste i UK som må man gjøre det samme her. Sjekk hva baller faktisk koster i en fysisk proshop i Spania, Portugal eller UK. Hva betalte du for Pro V1 på Monte Rei veggiss?
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Baller...

Post by sirandrew214 »

Haha, det var så dyrt det! 68 euro??
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Baller...

Post by eivaan »

Tja..jeg kjøper gjerne pakninger sammen med flere. Ved litt pruting og større bestillinger er det MYE å spare..jeg har snakket med flere proshopper for matching av pris, men ingen er i nærheten. Jeg spiller på Penta, TP black og Prov1/x og sparer mellom 150-200 pr dusin, kjøper man da f.eks 20 dusin blir det fort penger av det :) Men for all del, noen tilbud finner man innimellom her hjemme...Blir for meg litt som å kjøpe brus på bensinstajoner...whats the point!!!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Baller...

Post by furu »

Men de selger jo brus på bensinstasjoner allikevel. Fordi det er et marked for det. Og de graver ikke sin egen grav, de tjener penger på at folk er tørste. På samme måte tjener en proshop penger på at golfballer åpenbart er tørste og liker naturen.

Ta 100.000 golfere i Norge. Hvor mange er komfortabel med å handle på nett? Hvor mange planlegger så langt frem i tid at de alltid har en ny pakke eller to klar hjemme?
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Baller...

Post by eivaan »

eivaan wrote:Tja..jeg kjøper gjerne pakninger sammen med flere. Ved litt pruting og større bestillinger er det MYE å spare..jeg har snakket med flere proshopper for matching av pris, men ingen er i nærheten. Jeg spiller på Penta, TP black og Prov1/x og sparer mellom 150-200 pr dusin, kjøper man da f.eks 20 dusin blir det fort penger av det :) Men for all del, noen tilbud finner man innimellom her hjemme...Blir for meg litt som å kjøpe brus på bensinstajoner...whats the point!!!
1 dusin Prov1 Onlinegolf 435,-...GSE 265,- så kan du prøve å prute med de respektive...
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Baller...

Post by sumo »

furu wrote:Men de selger jo brus på bensinstasjoner allikevel. Fordi det er et marked for det. Og de graver ikke sin egen grav, de tjener penger på at folk er tørste. På samme måte tjener en proshop penger på at golfballer åpenbart er tørste og liker naturen.

Ta 100.000 golfere i Norge. Hvor mange er komfortabel med å handle på nett? Hvor mange planlegger så langt frem i tid at de alltid har en ny pakke eller to klar hjemme?
omtrent 70% av oss her på forumet, og det tilsvarer en brøkdel av norske golfere.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Baller...

Post by eivaan »

furu wrote:Men de selger jo brus på bensinstasjoner allikevel. Fordi det er et marked for det. Og de graver ikke sin egen grav, de tjener penger på at folk er tørste. På samme måte tjener en proshop penger på at golfballer åpenbart er tørste og liker naturen.

Ta 100.000 golfere i Norge. Hvor mange er komfortabel med å handle på nett? Hvor mange planlegger så langt frem i tid at de alltid har en ny pakke eller to klar hjemme?

Lurer nå litt på hvor mye de tjener på dette når alt kommer til alt..spørs om de har baller nok...;)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baller...

Post by veggiss »

furu wrote:Hva betalte du for Pro V1 på Monte Rei veggiss?
sirandrew214 wrote:Haha, det var så dyrt det! 68 euro??
€86 for et dusin...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Baller...

Post by sumo »

86 euro for ETT dusin...??
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Baller...

Post by Golffreak »

86 Euro ja, da SKAL du spille Pro V1 på den runden.....hehe. Håper runden gikk bra da veggiss? Du holdt ballen i spill fordi den var for dyr å miste kanskje?;-)

Husker den første gangen jeg var i Portugal og spilte golf, min første golftur i det hele tatt, for mange mange år siden. Kjøpte flere vannflasker i proshopen hver dag for 3 Euro halvliteren eller noe sånt. Siste kvelden var jeg innom en butikk rett i nærheten for å kjøpe meg en cola, og oppdaget at de jo solgte disse for 10 Euro cents... :roll: . Jaja, var jo bare "gærninger" og ikke kroner...hehe.

Har vel hendt jeg har kjøpt med baller hvis jeg har bestilt noe større på nett tidligere, men prøver nå bunkre opp litt når jeg er i USA en gang i året i jobb. Skal ikke se bort fra at du kan spare på å handle på nett, men du må nok handle volum for å få utjevnet frakt og fortollingskostnader på mange nok baller.

Pruter du hos GSE? Hvor mange baller snakker vi om før du får "spesialpris" evt?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baller...

Post by veggiss »

Golffreak wrote:86 Euro ja, da SKAL du spille Pro V1 på den runden.....hehe. Håper runden gikk bra da veggiss? Du holdt ballen i spill fordi den var for dyr å miste kanskje?;-)
Hadde spilt på Srixon AD333 hele turen, og var lei den drittballen så jeg ville tilbake til Pro V1x ja. Spilte bort 3 baller på de første 2 hullene....men etter det gikk det greit.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Baller...

Post by sirandrew214 »

Gikk det greit.... Hahahaaaa. :D
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Baller...

Post by veggiss »

Slo jo deg tjukken, så vil si det gikk "greit" ja.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply