Drivertrøbbel 19hcp

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Drivertrøbbel 19hcp

Post by fsmkgolf »

Første innlegg her og håper på svar.
19 hcp og typisk reg skaft spiller.
Har nettopp startet min 3dje golfsesong og har så inderlig lyst til å få driveren til å funke. Pr i dag har jeg en TM Superfast med reg skaft. Har på følelse at denne bare er så altfor lett. Har på et vis ingen følelse med køllen i svingen. Kan det være et poeng å se etter noe som er tyngre og eventuelt med 440cc hode?
Min 3W (opp mot 200m på en fin sommerdag) fra tee funker fint men blir litt lav i ballbanen.
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by Golffreak »

Hvis du er typisk regular skaft spiller så bør du jo ikke ha tyngre driver.. Har du målt svinghastigheten? Husk at regular ikke sier all verden da skaft varierer, og du skriver heller ikke hva du sliter med når du slår driver. MIndre hode vil også ha mindre vekt.

som nevnt i en annen tråd her, så er det sannsynligvis svingen og ikke utstyret som er hovedårsaken men det kan jo hende at det er noe som passer litt bedre enn det du har..:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by fsmkgolf »

Takk for svar :-) Trøbbel er lav ballbane og hook tendenser........
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by norrbaggen »

Hei fsmkgolf,

Jeg syns du skal pröve denne driveren. http://www.xfactordirect.com/airxtreme.htm
Hvis den ikke virker anbefaler jeg en time hos en bra trener.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by Kaffekannen »

norrbaggen wrote:Hei fsmkgolf,

Jeg syns du skal pröve denne driveren. http://www.xfactordirect.com/airxtreme.htm
Hvis den ikke virker anbefaler jeg en time hos en bra trener.
Den linken var fantastisk. Man håper liksom det er tull, men så finnes det så mange gærninger der ute...

@Fsmkgolf: Ballbane kan til dels fikses med en ny driver, men bortsett fra muligens "the Hammer" er det ingen køller som fikser en hook. Det blir det kjipe svaret om å ta noen timer spesifikt på driving. Hvis det ikke er aktuelt kan du muligens ta en video av svingen din og laste den opp her. Da får du i alle fall noen tilbakemeldinger.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by fsmkgolf »

Haha, må si dere har humor her inne. Forstår at timer og trening er veien og gå :-)
Forklarte meg vel noe klønete i første innlegg men er litt på jakt på et svar om vekt på driver er noe å prøve. Det er akkurat som om jeg ikke finner en svingbane med de lette drivere. Som gammel hockeyspiller savner jeg på en måte "motstand" og tyngde i driveren. Tror jeg ville tørre å svinge bedre da.

Hammer og xfactordirect er selvfølgelig bestilt også!
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by Kaffekannen »

fsmkgolf wrote:Haha, må si dere har humor her inne. Forstår at timer og trening er veien og gå :-)
Forklarte meg vel noe klønete i første innlegg men er litt på jakt på et svar om vekt på driver er noe å prøve. Det er akkurat som om jeg ikke finner en svingbane med de lette drivere. Som gammel hockeyspiller savner jeg på en måte "motstand" og tyngde i driveren. Tror jeg ville tørre å svinge bedre da.

Hammer og xfactordirect er selvfølgelig bestilt også!
Jeg har selv valgt å legge litt ekstra vekt i min driver. Har en R9 som har tre utskiftbare vekter i køllehodet og har vel lagt til 16 gram. Uten at jeg noensinne har spilt hockey gjorde jeg det for å få litt motstand og tyngde. Men det fikset ikke mine feilslag.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by mciljoy »

Hvis problemene dine er lave hooker så kan det godt hjelpe med et stivere skaft og en driver som er satt mer åpen. Det gjorde det i hvertfall til meg. Hadde en noe lukket driver med regular skaft tidligere som jeg ikke klarte å slå annet enn store drawer/hooker med. Etter å ha byttet til en driver med x-stiff skaft og en mer åpen set-up er de aller fleste bommene mine til høyre. Da kan du si at det ikke er bedre å bomme høyre enn venstre, men mister heller 10 slapt ut høyre enn snaphooker 1... Bommene er også mye mindre enn før. Så det er verdt å prøve, kanskje ikke x-stiff, men prøv stiff.
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by Sharky »

Vil tru at en driver med tilpasset svingvekt, som er godt balansert for deg i forhold til vekt i hode og på skaft vil lettere hjelpe deg til å kjenne hva du gjør i slaget.

Syns selv min egen driver er litt lett og vurderer å gjøre det samme. Samtidig har jeg mer feeling i slaget når jeg bruker 5wooden min som har 12g tyngre skaft, faktisk litt usikker på vekten i de forskjellige hodene men 5w føles tyngre ut.
Spiller med et 44" driver skaft så det er ikke store forskjellen der i forhold til 5w.
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by veggiss »

Hvis du har en driver på 44", som du ikke har lagt til vekt i hodet på, så har den en latterlig lav svingvekt, ikke rart den føles lett.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by Sharky »

du sier noe der Veggis :P Tanken har ikke slått meg en gang ^^
Vet faktisk ikke hvilken svingvekt den er satt opp med en gang, trudde det var noe std greier, men det tenkte jeg ikke så mye på da jeg bestilte driveren :P
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by veggiss »

Hvilken type er det? Hvem kappet den for deg?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by Sharky »

Det er en 910D3, godt mulig at skaftet er 44,5 men jeg målte det til ca. 2" kortere en den gamle driveren min som jeg bestemt mener var 46".
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by veggiss »

Ble den bestilt fra Titleist til den lengden?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by Sharky »

bestilte fra golfstoreeurope.com, med std lengde.

Det første som slo meg når jeg fikk driveren var, hmm.. denne er betraktelig kortere en min gamle driver. Fant først ut da at jeg hadde et lengre skaft i min gamle driver.
"The more i practice, the luckier i get"
flowlow86
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 19 Apr 2012, 14:36

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by flowlow86 »

fsmkgolf wrote:Haha, må si dere har humor her inne. Forstår at timer og trening er veien og gå :-)
Forklarte meg vel noe klønete i første innlegg men er litt på jakt på et svar om vekt på driver er noe å prøve. Det er akkurat som om jeg ikke finner en svingbane med de lette drivere. Som gammel hockeyspiller savner jeg på en måte "motstand" og tyngde i driveren. Tror jeg ville tørre å svinge bedre da.

Hammer og xfactordirect er selvfølgelig bestilt også!

Hei.. Uten at jeg er noen ekspert, så vil jeg si at både forskjellige vekter i driverhode og skaftet er vel det som vil gi mest merkbart vekt forskjell.. Jeg har spillt for det meste TM og Titleist drivere. Med TM hadde jeg forskjellige vekter i driveren, men fant heller ikke den motstanden jeg ønsket. Jeg testet derfor forskjellige skaft istedet og fant et skaft som gav mer motstand og den ballbanen jeg ønsket. Så jeg vil tro at det beste du kan gjøre er å teste forskjellige driver med forskjellige skaft, smart å benytte seg av Demo dager hos din lokal golfklubb, siden de som kommer har mye forskjellig å velge i og du får da testet forskjellige merker både på skaft og type driver :D

Jeg spiller med dette skaftet http://www.ustmamiya.com/shaft_models/p ... aspx?id=77, Stiff 77 g skaft, som gir meg den motstanden i svingen som jeg vil ha. Og som gammel hockeyspiller tror jeg du vil trives med et slik skaft :D Lykke til med testing :D
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Re: Drivertrøbbel 19hcp

Post by fsmkgolf »

Takk for flere råd. I dag gikk jeg i garasjen og hentet arvegodset, en King Cobra F/Speed med Aldila NV-F skaft. 55g og reg mid flex (flax). Trente fire bøtter med wooder hybrider og denne driveren og lengden kom tilbake :-) Rett frem gikk det stort sett også. Rundt 180-200m i kulde med rangeballer er helt fint for meg. Skaftet virker mye stivere og er flere cm kortere. Mer kontroll og jeg tør å bruke kroppen i svingen. Hurra

Taylormade Burner Superfast 10.5 pakkes herved bort
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
Post Reply