Stemning og idéer for golfapplikasjon på iPhone

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Stemning og idéer for golfapplikasjon på iPhone

Post by stooy »

Da er skolen godt i gang, og i faget Design av grafiske brukergrensesnitt har vi fått i oppgave å utvikle en prototyp av en iPhone eller Android applikasjon. Emnet for applikasjonen er "Ut på tur".

Da falt det meg ganske naturlig å foreslå for min gruppe at vi lagde en golfapplikasjon enten for iPhone eller Android (htc stort sett) operativsystemet. Et annet krav til oppgaven er at det skal være en applikasjon som tar i bruk GPS-funksjonen i telefonen.

De som er kjent med iphone her inne er sikkert ganske med på denne beskrivelsen av hvordan jeg tenker en slik applikasjonen kan fungere:

1. Du velger land i en liste, og alle golfbanene som ligger inne på det landet kommer opp i en ny liste.
2. Du velger en golfbane, og får spørsmål om du skal gå 9 eller 18 hull, og deretter et spørsmål om du skal starte på front eller back 9.
3. Du trykker på "Start runde", og du får opp kart over hullet du er på, og hvor langt det er igjen til hull osv (kom med ideer her!)
4. Man har eventuelt en counter en sted på skjermen man kan trykke + og - på for å telle antall slag på hullet (?)
5. Når man er ferdig med runden kan det komme opp noe statistikk, over antall slag?, antall meter man har gått?

Dette er et gruppearbeid, og vi har mange forskjellige idéer om hva vi kan lage, så denne golfapplikasjonen er bare en av idéene, så jeg kan desverre ikke garantere at vi lander på golfidéen min til slutt :)

Idéer?
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Stemning og idéer for golfapplikasjon på iPhone

Post by Keyser »

Dersom du logger hver punkt du slår fra, og hvilken kølle du bruker, så vil du etterhvert kunne ta ut bra statistikk over lengde med ulike køller?
</Keyser>
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stemning og idéer for golfapplikasjon på iPhone

Post by spiderboy »

Flott ide dette da, synd jeg ikke har iPhone :evil:

Hvis jeg fikk velge, ville jeg hatt avstander til eventuell dogleg, bunkere (også fairway), vann og front og back på green.
Men hvor tar du banene og målene til forskjellige hindere, green o.l. ifra? De må kanskje evt. legges inn av dere som lager applikasjonen?

Ellers er det jo fiffigst hvis gps-en selv velger hull automatisk når du står på tee. Jeg kan ikke mye om programmering, men dette burde være greit å få til...?

Hvsi du fikser dette til baner i trondheim (regner med det er gamle NTH du går på), så er det nesten så jeg vurderer å kjøpe meg iPhone og stille som betatester.... Hvor god er forresten gps-en i iPhone?
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Stemning og idéer for golfapplikasjon på iPhone

Post by Solaar »

Jeg og kjøper en iPhone for å bli beta-tester! :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Stemning og idéer for golfapplikasjon på iPhone

Post by JanB »

Jeg kom på en ting som kanskje kunne være artig å ha med og som er enkelt og programmere.
Regn ut tiden man bruker på hvert hull. Du får den fra tiden mellom hver registrering av score for hullet. (behøver ikke mer nøyaktig)
Ellers kan jeg selvsagt hjelpe deg med innholdet i Intelligolf, som er ansett som det beste scorecard programmet.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply