Cleveland Mashie

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Cleveland Mashie

Post by furu »

Årets hybrid 2011? Mashie er helt fantastisk bra :D Førsteinntrykket etter en time på simulator er i hvert fall at den er helt utrolig.

Jeg har kjøpt M2 som er 18*. Har C.Kua 59 R skaft. Følelsen og lyden er noe midt mellom min Nickent 4DX som gir en dempet lyd og litt "tungt" treff, og en Baffler TWS som jeg følte var litt lett og "pinget" i treffet. Mashie er veldig enkel og tilgivende. Hadde noen dårlige treff ---- 175 meter og rett fram. Fikk ganske bra trøkk på noen av slagene. Ballbanen var utrolig fin, fra 150 meter så bare fortsatte den å flyte. Hadde flere slag på 197-203 meter med 187-195 meter carry. Bortsett fra det første slaget (175 meter) så var stort sett alle ekstremt bra. De 7 neste var alle like rundt 200 meter. Og dønn rett fram.

R11 og 910h er her snart men jeg gidder ikke å bruke penger på dem :lol: Det blir en Mashie til. Eller to 8-)

M1 -- 15.5*
M2 -- 18*
M3 -- 20.5*
M4 -- 23*
M5 -- 26*

Vil nok om kort tid ha en M4 i bagen. Har også veldig lyst til å prøve en M1, sikkert super kølle fra tee og skal også være veldig enkel fra fairway og semi. Hadde jeg ikke hatt Machspeed jern så hadde M5 vært selvskreven. Slik jeg slår jernene i dag så trenger jeg den ikke.

Hvis noen er på utkikk etter ny hybrid så må Mahsie testes. Dere som er redd for at skaftet blir for lett -- den kan også kjøpes med C.Kua 83.

Image
Instagram @christianfuru
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Cleveland Mashie

Post by Ichbin »

Hva blir prisen på en slik?
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Aner ikke hva den koster i Norge. Har to ganger sendt mail til leverandøren angående pris og tilgjengelighet men de svarer ikke. Jeg kjøpte fra England for £120. Den ligger på £100 i f.eks. denne butikken. Den koster $149 i USA. Skal man kjøpe skaftet løst koster det faktisk $150-200, det sier litt om kvaliteten på denne køllen. Skaftet er ikke "made for", det er ekte Miyazaki C.Kua. Miyazaki er i samme konsern som Cleveland og Srixon.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Cleveland Mashie

Post by Kaffekannen »

Denne må definitivt prøves. Kanskje vi skulle pakket oss inn i skikkelig vinterklær og besøkt rangen på Sotra en dag?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Kaffekannen wrote:Denne må definitivt prøves. Kanskje vi skulle pakket oss inn i skikkelig vinterklær og besøkt rangen på Sotra en dag?
Regner med at de har varmeovner under det nye taket :D

Du kan selvsagt få prøve den men skaftet er sikkert litt for mykt for deg. Den svarer best på rolig sving, noe du sikkert klarer helt glimrende.
Instagram @christianfuru
Terje
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2010, 22:23

Cleveland Mashie

Post by Terje »

Vil ha vil ha...
Noen som vet om en shop som har den!!
Eller blir d ebayshopping?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Cleveland Mashie

Post by kevin »

Både Edwin Watts og Golfsmith har den, men som Furu skrev så koster den 149$ der
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Vet at mange på Hackers Paradise har kjøpt hos Blind9 Golf.

Ikke mange på ebay, tror det er kun The Golf Retailer/Snainton Golf (tror jeg de heter) som har den til £129 + frakt.
Instagram @christianfuru
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Cleveland Mashie

Post by Fairway »

http://www.direct-golf.co.uk/golf_hybri ... ids/p12302

Koster 109 pund, shipping til norge koster 20 pund, men de legger til 16 pund for "customs charge".. Om det betyr at man allerede har betalt for tollbehandlingen og slipepr moms er uvisst..
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Britiske nettbutikker har stort sett alle dette "gebyret". Slik jeg har forstått det så dekker det ikke mva men er et gebyr for tollbehandlingen. Vanligvis ville vi betalt 100,-+ for at Posten gjør det, gjennom mange britiske butikker må vi altså ut med mer.

Butikken jeg linket til lenger oppe tar £145 inkl. frakt. Da skal dette gebyret være inkludert. Altfor dyr frakt. Jeg skal sjekke hva Blind 9 tar.
Instagram @christianfuru
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Cleveland Mashie

Post by Fairway »

http://www.118golf.co.uk/Golf-Clubs-Hyb ... d11270.htm

usikker på frakten, men her trekker de ifra vat når det sendes til norge. utgangspris er 99.98 pund. channel island er også vat free, og der blir prisen 83.32 pund (+ 9.99 £ i frakt til channel island, er nok mer til norge)..

Uansett blir sikkert dette noe lignende som der furu handlet sin på..
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Fairway wrote:http://www.118golf.co.uk/Golf-Clubs-Hyb ... d11270.htm

usikker på frakten, men her trekker de ifra vat når det sendes til norge. utgangspris er 99.98 pund. channel island er også vat free, og der blir prisen 83.32 pund (+ 9.99 £ i frakt til channel island, er nok mer til norge)..

Uansett blir sikkert dette noe lignende som der furu handlet sin på..
£16 til Sverige. Får ikke opp Norge. Må trolig plusse på litt. Jeg har sendt dem en mail og spurt om UK mva og frakt til Norge.
Instagram @christianfuru
Terje
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2010, 22:23

Cleveland Mashie

Post by Terje »

Hehe synes Furu burde overta Cleveland agenturet i norge og arrangert tester ala THP på Mashie :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Terje wrote:Hehe synes Furu burde overta Cleveland agenturet i norge og arrangert tester ala THP på Mashie :)
Det som i hvert fall er sikkert er at Cleveland-folkene her hjemme ikke er så veldig interessert i å høre fra meg. Går det rykter om at jeg er plagsom :?: :lol:

Det er litt for gale hvis en glimrende golfkølle ikke skal få sjansen i det norske markedet. Siden de ikke svarer på henvendelser om norsk pris og tilgjengelighet så må vi bruke pengene våre andre steder. Er fullt mulig at dette blir en forholdsvis rimelig kølle i Norge. Hvem vet. Er ikke en gang mulig å finne ut om den kommer hit. Noen som har en butikk eller proshop med Cleveland i nærheten av der de bor?
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Cleveland Mashie

Post by veggiss »

å ha både M1 og M2 er litt overkill, vil ikke være rare lengde forskjellen på de køllene med bare 2,5 grader forskjell i loft. Hør om du kan få de håndplukket til f.eks. 14,5 og 19 hvis du må ha begge :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Det har du helt rett i veggiss. Det fornuftige valget er M2 + M4. Kommer trolig til å gå for det. Men, jeg har lyst til å prøve de andre også :D Er ikke fremmed for å ha tre hybrider i bagen og ingen fw.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Blind 9 tar $40 for en kølle og $45 for to. Dette er med USPS Express (med sporing). Vanlig post er bare $6-9 rimeligere.

Kommer nok til å kjøpe en kølle eller to fra dem siden frakten er grei. Britene har rett og slett for dyr frakt. Jeg klarer å få en god deal av og til hos noen jeg har handlet mye hos, men de har tydeligvis ikke de helt store marginene.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

Tilbakemeldingen fra 188golf.co.uk var at de ikke sender til Norge.

Blind 9 virker å være det beste valget for øyeblikket. Seriøs butikk med svært god kundeservice.
Instagram @christianfuru
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Cleveland Mashie

Post by Fairway »

http://www.118golf.co.uk/info/vathelp.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis de ikke sender til Norge er det jo kjekt å få vite at til Norge er det VAT-fri.

Eneste jeg har funnet på ebay er denne selgeren: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123" onclick="window.open(this.href);return false;

Man får oppgitt ca. 20£ i frakt til Norge når man velger dette i ebay. Men etter å ha tatt kontakt med selgeren skal han vissnok ha hele 45£ i frakt. Det blir jo helt håpløst for kun en kølle. Selgeren er riktignok villig til å sende pakken privat, og sende den som gave, samt skrive ned verdien slik den kommer under 1000 kr. Da slipper man jo moms og tollgebyret. Men pga den dyre frakten kommer man jo ikke billigere ut her.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cleveland Mashie

Post by furu »

USPS Express fra Blind 9 tar sikkert ikke mer enn 4-5 dager.
Instagram @christianfuru
Post Reply